Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mn accu, ik heb een onderhoudsvrije accu van citroen die ik in februari heb gekocht, mn auto staat nu al een tijdje stil omdat mn koppeling kapot is, en ik er nog geen tijd voor gehad heb om het te repareren, zolang mn auto stil staat heb ik de +pool los, mar eens in de 2 weken laat ik hem even een kwartiertje draaien om ervoor te zorgen dat mn accu opgeladen blijft en dat ie niet te lang helemaal stil staat, dit wilde ik gisteren ook doen, maar er zat geen pof meer in de accu, nog net en lampje in het dashboard, en dat was het dan, terwijl wel al die tijd de +pool los zat. het gaat om een onderhoudsvrije accu, en nu hoorde ik iets van dat die dingen er niet tegen kunnen als ze niet constant bijgeladen worden ofzoiets, klopt dit? of heb ik een slechte accu?
voordat ik naar de garage ga voor garantie (zit er 2 jaar op) wil ik eerst weten of iets anders het probleem kan zijn.
thx!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Misschien kan je voor de zekerheid even controleren of je accu goed aangesloten is ? En dan terug naar de verkoper
Schijt aan originaliteit.
Een kwartier stationair draaien zal niet genoeg zijn om de dynamo opgeladen te houden. Je kunt de accu beter aan een acculader hangen.
Er uit halen en aan een electronische acculader, die houdt ‘m in conditie.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
druppellader bedoelen jullie dan wel hoop ik? Of gewoon eruit halen en accepteren dat je, als je de auto weer gaat gebruiken, startkabels nodig zult hebben
Na 14 dagen al weer leeg is wel erg snel. Maar hij zal niet vol zijn geweest want 15 minuten zeg stattionair draaien heeft nauwelijks zin.
Koop een electronische acculader met druppelstand, haal je accu eruit en laad hem eerst vol en daarna permanent op de druppelstand. Een accu die langer leeg staat gaat meestal naar de ...
groet.
m
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
keej, dan, dan moet ik maar ff kijken hoe het nu verder gaat, de 15e ga ik (eindelijk) een nieuwe koppeling inbouwen, en dan ben ik ook meteen van dat gezeur af.
Ik heb in mn auto een computer, een radio met 2 versterkers, diverse verlichting en een alarm ingebouwd, dat trekt wel stroom als de pleuris, morgen moet ik hem toch gaan verplaatsen naar mn ouders, (wordt nog spannend om 20 km te gaan rijden zonder koppeling , maar goed. ik zie het dan wel aan met de accu hoe het daarna vergaat. Ik denk dan idd dat ik hem met een (te) lege accu heb gestald, alhoewel ik wel altijd met zowel de radio als de computer aan kon starten zonder dat iets uitviel, vandaar mn vraag, mn neef vertelde me namelijk dat die onderhoudsvrije accu’s altijd bijgeladen dienen te worden omdat ze anders van zochzelf langzaam leeg lopen.
bedankt voor alle reacties! en een druppellader zal ik dan maar gaan kopen, alhoewel ik natuurlijk hoop dat ik hem niet nodig zal hebben, tis nooit leuk om je auto een paar weken stil te zien staan
groetjes Tonie
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Je heb bij de Conrad een zonnepaneel te koop dat je in de aansteker plug, het paneel laad de accu op.
Schijnt ideaal te zijn voor als de auto voor een lange tijd stilstaat.
Ook in een donkere stalling ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ook in een donkere stalling ?
Ja hoor, gewoon het licht in de stalling aan laten
Ok nu weer effe serieus, zo een ding is dus alleen handig als de auto buiten staat.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Een druppellader is eigenlijk onmisbaar voor het behoud van je accu als je je auto regelmatig langere tijd stilzet. Ik heb zelf voor de motor een Optimate III, die ook voor autoaccu’s te gebruiken is. Het zorgt er niet alleen voor dat je accu wordt opgeladen, maar loopt een compleet onderhoudsprogramma af om de accu in conditie te houden.