Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
camiel schreef:de retourleidingen zijn vervangen:
L gescheurd
R niet goed gemonteerd, toch maar vervangenmaar waarom zit dat blokje koud over het gat van de poot en niet op een klein pijpje/ ventieltje?
Is een beetje kit ertussen een oplossing?
Ik heb me ook verwonderd over deze constructie bij de XM maar dat hoort gewoon zo. Met een nieuw slangetje en nieuwe klem gaat het weer des Citroens jaren mee…
Ik heb het gewoon met een tang gedaan waarmee je nagels uit een plank trekt. Was even wat kracht zetten maar voor de rest…
En tegen die roestige schijven… LPG installatie inbouwen…
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Betreft die handremkabels, als Camiel schrijft over een scheurtje in het rubber, neem ik aan dat dat over het beschermhoesje gaat, en daar schrijft de RDW over:
Als een handremkabel is opgebouwd uit deze drie afzonderlijke delen, dan zijn de eerste twee onderdelen belangrijk voor het functioneren van de handremkabel. Deze mogen dan ook niet beschadigd, gescheurd of gebroken zijn.
Voor het derde onderdeel, het omhulsel, geldt dat deze alleen een beschermende functie heeft . Het omhulsel heeft dan ook geen invloed op de werking van de handremkabel en hoeft daarom ook niet aan de eisen te voldoen zoals die
in artikel 5.*.31 gesteld zijn
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
als bijvoorbeeld die buitenkabel is beschadigd dan kan dat gewooon gefixt met een stuk tape of krimpkous ofzo. als het maar dicht is.
Remschijven die roestig zijn mag inderdaad niet, vliegroest mag maar echt dikke reost niet want na lang staan of zacht remmen oid kunnen remschijven doorroesten.
( ja het kan heb het mee gemaakt bij een klantenauto )
ow en over de ruitenwisser:
Het blad dus dat rubber mag niet los laten van de wisser ( dat dunne stripje wat echt over je raam gaat ) voor de rest maakt het niet tenminste niet waar wij op het werk onze klantenautos laten keuren. Ja hij moet werken en een paar streepjes is niet erg.
Dat gel*l met die handremkabels…...
Met de CX-en was ik elk jaar aan de beurt, die kabels lopen door een soort van oogjes heen en daardoor slijt de plastic buitenmantel.
Nog nooit een gebroken buitenmantel gehad, derhalve 2 lagen krimpkous erover en klaar was KT.
Daarna 10 jaar gedaan met dezelfde handremkabels, ik gebruikte de handrem verder nooit.
Achter-remblokjes opruwen met een grove vijl en vervolgens een ritje maken met wat tegels achterin.
Ook weer opgelost.
Retourslangetjes gewoon terugduwen, tenzij ze poreus zijn.
Meestal gaat dat wel goed.
Ruitenwisserblad…...tja. Er moet blijkbaar wat verdiend worden.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Status Quo schreef:
ow en over de ruitenwisser:
Het blad dus dat rubber mag niet los laten van de wisser ( dat dunne stripje wat echt over je raam gaat ) voor de rest maakt het niet tenminste niet waar wij op het werk onze klantenautos laten keuren. Ja hij moet werken en een paar streepjes is niet erg.
Tegenwoordig mag het wisserblad volgens mij ingescheurd zijn, maar moet nog wel wissen en mag geen hinderlijke strepen veroorzaken waardoor het zicht ernstig belemmerd wordt.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Handremkabels en HD leidingen bescherm ik door een stuk benzineslang aan 1 kant in de lengte door te snijden, over het object te schuiven en vast te zetten met tie-wraps, van te voren alles goed ingevet natuurlijk om water buiten te houden. Anyway, het enige nadeel is dat je auto iets zwaarder wordt.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik ben van plan om het te proberen met een stukje blik. Dus een, vb, colablikje kapot snijden dat je enkel het blik over hebt en dit rond de beschadigde stukjes te draaien en plakken. Bij mij slijt hij namelijk enkel daar waar het wiel tegen de kabel komt als je het stuur helemaal draait.
Maar dat van die HD-leiding is een goed idee eigenlijk. Maar is niet nodig als je nieuwe leidingen monteert zeker? Want die roesten sowieso al niet meer?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ach ik heb qua roest gekkere dingen gezien. Alleen dingen die echt vet zijn roesten niet. Zo heb ik gisteren de bumper verwijderd en het hele front van mijn auto ingespoten met kettingvet. Dat kleeft als de ziekte! Roesten doet ie daar nooit meer!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Werkt dat beter dan tectyl? Want ik heb de mijne met tectyl ingesmeerd (auto heeft vanvoor een aanrijding gehad blijkbaar en er was dus wel wat roest te vinden).
Maar als er dus HD-leidingen vervangen moeten worden even overwegen om ze in een benzineleiding te schuiven en dan pas te monteren Kwestie van zeker te zijn. En genoeg vet in de benzineleiding spuiten om te zorgen dat er geen water in kan… check !
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bij een nieuwe leiding zal ik van die koperachtige spul doen. Die roesten niet meer.
Verder als je tectyl over roest spuit roest het des te harder. Roest plekjes vet houden werkt beter.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Serieus? Dan ga ik ook maar zo’n bus kettingvet kopen.
Ik las dat Tectyl net in de roest kroop en het zelfs beter werkte als je het op ‘poreus’ materiaal gebruikte?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Tectyl, zeker die zwarte rommel, wordt na jaren hard, gaat barsten en dan wordt ‘t gegarandeerd erger dan de kwaal: er komt water in, het roest verder en je ziet het niet eens!
Daarom, als je vet gebruikt zie je meteen als dat ergens weg is gespoeld en of vliegroest is direct zichtbaar. Nu is kettingvet zo grandioos want het moet blijven kleven aan motorfietskettingen. Dat doet ‘t, waar alle andere soorten vet een mooi spoortje op je linker broekspijp achterlaten.
Goedkoop is dat spul absoluut niet. Acht euro voor een 400 ml bus.
Dat je auto wat minder plezierig wordt om aan te werken… tja het gaat om keuzes maken in ‘t leven. Kreeg gisteren wat kettingvet in m’n haar. Nu heb ik lange krullen, het leek meteen op scheepstouw! Komt er met shampoo wel gewoon uit hoor.
Overigens ben ik bang dat materiaal van een colablikje wikkelen op je handremkabel een nogal tijdrovende en uiteindelijk nogal zinloze oefening wordt met veel kans op vervelende wondjes. Ook is blik allesbehalve slijtvast.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
lekker zwart water krijg je van douchen met vet in je haar.
Maar het sleutelen wordt er bij mij niet anders van. Vette handen krijg je toch wel.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Dan ga ik zo’n bus kettingvet halen . Was is nu 8,- euro per 400ml als je daarmee je auto roestvrij/roest-stabiel kan houden
En dat vettig zijn… tsjah. 2 douche-beurten zag het douche water nog steeds groen . En proper sleutelen kan ik helemaal niet (alhoewel, nu dat ik weer korter haar heb is het gebeterd).