Hoi,
Ik heb betere deurluidsprekers gekocht (Focal 165 HC) en die wil ik graag aansluiten op een aparte eindversterker. Ik moet dus een luidsprekerdraad van het speakercompartiment in de voordeur in de cabine zien te krijgen.
Ik heb vanmiddag al wat verkennend werk gedaan en het compartiment onder de stuurkolom bekeken. Bij het lostrekken van het deksel - waarin ook de ontgrendelknop van de parkeerrem zit - schoot trouwens de parkeerrem los en rolde mijn kar langzaam zijn parkeervak uit de rijbaan op. Dat was even spannend
Tussen de deur en het koetswerk hangt een rubberen streng met twee haakse hoeken. Ik neem aan dat het deurpaneel los moet en de draad door dat rubberen geval moet. Heeft iemand hiervoor nog tips, want het ziet er niet uit als een makkelijk klusje?
BTW, ik had hiervoor een Golf dus sleutelen aan deze “hoerensloep” - zoals mijn vrienden hem schertsend noemen - is wennen.
Stevig stuk ijzerdraad er doorheen en daarme de draad er letterlijk doorheen trekken.
Schijt aan originaliteit.
hoerensloep ??? ik zeg geen smaak
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Re: Tips luidsprekerdraad trekken XM?
ralpho schreef:Tussen de deur en het koetswerk hangt een rubberen streng met twee haakse hoeken. Ik neem aan dat het deurpaneel los moet en de draad door dat rubberen geval moet. Heeft iemand hiervoor nog tips, want het ziet er niet uit als een makkelijk klusje?
Als ik me niet vergis, zijn dat stekkerverbindingen, tenminste bij de ZX en Xantia is het ook zo.
Die stekkers krijg je los door ze een kwartslag te draaien en dan trekken, ze kunnen soms behoorlijk vastzitten
Maar goed, dat maakt het er niet makkelijker op om er een draadje doorheen te trekken, het is makkelijker om de draden bij de radio te nemen, die lopen immers naar de speakers.
En zeg tegen je vrienden maar dat je nu een echt auto heb
Klopt, bij de XM is dat ook een stekkerverbinding.
Animal triste post coitum
Stekkerverbinding is wel mooi, alleen lastig als je draden uit het portier wil trekken voor bijv. een composet ofzo.
Het filter kan dan mooi in de deur en anders moet je gaan zitten pielen om het ergens achter/onder het dashbord te krijgen
Je zou de stekker zelf eruit kunnen slopen, op zo’n manier dat je de verbinding en de rubberen slang intact houdt. Dan kun je er alles doorheen stoppen wat je wilt.
Animal triste post coitum
Kan ook, maar wat dat betreft ben ik soms een beetje lui ops:
Dus heb ik er gewone speakers in de deuren zitten, maar misschien sluit ik nog wel een keer tweeters aan, de bedrading naar het dashboard is al aanwezig.
das nou weer jammer, wilde binnenkort voor mijn alarm twee rooie ledjes in de deur plaatsen maar met die verdomde stekkers ben je eigenlijk gedoemd of geen draden door te ttrekken of ze los te laten hangen en dat is tegen mijn principes. Heeft iemand enig idee hoe je dit fatsoenlijk kunt omzeilen of nog beter, een schema van de stekkers, zoals ramen, centrale vergrendeling etc?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Re: Tips luidsprekerdraad trekken XM?
Ik heb idd maar gebruik gemaakt van de aanwezige bedrading. Niet ideaal kwa contact maar wel de snelste oplossing.
Geluid van de vervangende luidsprekers is wel dramatisch veel beter dan die van de fabrieksgevallen…
Volgens mij kun je in die connectors van die pennetjes duwen en dan je eigen draden erop aansluiten.
Die pennetjes zijn bij de betere electronica zaak te koop (dus niet Halfords of DHZ zaken ofzo)
Je zult een aantal maten pennetjes moeten proberen of een connector van de sloop halen voor de juiste maat.
tja maar wat een werk het is om die connectors aan de binnenkant van de auto bloot te krijgen Die zit natuurlijk in de a-spijl, en daar kom je nog wel bij met een ijzerdraad, met die stekker zien te bereiken, daar ben je wel een tijdje mee bezig…..lijkt me. Overigens, net zo rampzalig zijn die interieurverlichtings-contacten in de deurposten…als je die eraf haalt en het draadje schiet er van af, dan kan je beter stoppen met klussen…wat een ge{(*^^%*%)&^is dat zeg!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik zou er niet aan beginnen, gebruik de standaard bekabeling vanaf de autoradio. Het is namelijk voor een composet een minimale winst in geluidsverbetering. K’zou het alleen doen als je tweeters in de deuren wilt bouwen en daarvoor extra draden moet trekken. Filters kan je niet echt in je deur kwijt. Je raam zit dan in de weg. Maar bij een XM S2 kan je de filters makkelijk kwijt in het dashboard. Je moet dan eerst de tweeter kapjes voorzichtig verwijderen en de ventilatieroosters losschroeven. Vervolgens kun je de filters afzinken. Meeste composet tweeters kunnen gewoon in je dashboard en klinkt zo ook beter omdat het hoog dan op je wordt gericht. De standaard draden kun je zo modificeren dat je je compo bass speakers in de deuren zet, tweeters in het dashboard monteert en je scheidingsfilter er tussen schakelt. De enige draden die je zou moet trekken voor je composet is die van je versterker achterin naar onder je autoradio om in te haken op de standaard bekabeling.
XM 2.0i 16V SX AUT 95 Berline Ambiance+Exclusive Interieur 338.000
Even een oud draadje afstoffen. Heb nu speakers (Hertz) gekocht voor in mijn XM van 1993.
Nu is het geval dat er een stekker met zowel de plus als de min in zit. Zijn daar verloopstukjes van in de handel. Ik kan deze stekker niet zo op mijn speaker aansluiten.
Kan iemand mij daarmee helpen.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Niemand????
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Toolman schreef:Niemand????
die zijn er, ik heb ze eens in een franse supermarkt gezien en ze zijn bij de dealer te krijgen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002