Wat ik zoek is iemand die het volgende kan fixen:
- km teller solderen (belangrijkste)
- lampjes dashboard vervangen
- lampjes kachel vervangen
- extra 12 volts aansluiting bij de achterstoelen voor de minitor met een aan/uitschakelaar op dashboard..
ja ik weet niet zo moeilijk maar wel als je 2 linkerhanden hebt…
gr.
Jos
eh…
niemand die het kan/wil doen??
Wat voor auto is het en wat bedoel je met “kilometerteller solderen”?
Ik zit in Huizen en zou evt. wel wat voor je kunnen betekenen.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
CITROEN Xantia 1.9td break 1996
het bekende probleem dat de km teller rond de 70 blijft hangen en een harde slag op het dashboard nodig is…
Zin in een ritje naar Bellingwolde? Ik ga vanaf maandag wél twee weken op vakantie.
Bij mijn Xantia deed de brandstofmeter raar. Soldeerbout bij de soldeereilandjes houden, tin laten vloeien, eventueel wat extra (elektro) soldeer erbij en klaar.
Jf schreef:CITROEN Xantia 1.9td break 1996
het bekende probleem dat de km teller rond de 70 blijft hangen en een harde slag op het dashboard nodig is…
Voor mij geen bekend probleem, maar als het is zoals hierboven staat moet het te doen zijn.
Electronica is mijn vakgebied, zodoende.
Maar de teller wordt toch met LEDs op de print verlicht? Dat was althans bij de Berlingo ‘98 die ik van een bedrijf reed, het geval.
Iemand die dat zeker weet?
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
1,2 watt 12 volt steeklampjes. Achter het klokje zit geloof ik nét zo één.
Xantia heeft volgens mij in de cockpit gewoon steeklampjes 1,2Watt. Zitten in zwarte fittingen gedrukt die op de printplaat vast geklikt worden.
edit: Haha, is iemand mij net voor
Lampjes kun je overigens gewoon bij de dealer halen zit op een kartonnetje per 10 voor een paar euro.
Helder mannen, bedankt.
Als TS er een ritje naar Huizen voor over heeft, hij sture mij een PB-tje.