superlatieven worden weer niet geschuwd, haha
het praktische nut weeg wat mij betreft zwaarder dan de mogelijke lelijkheid. en ach, als het echt lelijk is is het soms ook weer mooi
ik ben nog wel op zoek naar een net setje (enigzins ingetogen) achterste zijruit afdekkertjes. Of misschien maak ik er binnenkoort een setje.
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wow, wat zijn die grote zijruitjalouzieen lelijk! Bij een GS(A) vind ik het al zeer dubieus, op een CX moet dit toch niet mogen? Robin Visser, ik ben het helemaal met je eens. Dat trapje achterop is nog wel aardig en heeft ook wel een functie. Toen de CX net nieuw was, reed de vader van een vriendje ook met zo’n ding i.v.m. de hitte achterin op vakantie naar het zuiden. En de man was architect dus is het mooi . Maar dus niet alleen voor types die eigenlijk een Manta hadden willen hebben.

Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
zou het wellicht met de zichtbaarheid van de achterpassagier te maken kunnen hebben? zeg maar icm geblindeerde zijruiten ofzo?
Of is dat lulkoek?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
break23m schreef:Robin Visser, ik ben het helemaal met je eens. Dat trapje achterop is nog wel aardig en heeft ook wel een functie. Toen de CX net nieuw was, reed de vader van een vriendje ook met zo’n ding i.v.m. de hitte achterin op vakantie naar het zuiden. En de man was architect dus is het mooi
.
Nou, ik vind alle plastic op CX-ruiten lelijk, dus ook die klimrekken. Voor de hitte zitten er in Pallassen en wellicht ook ander modellen, rolgordijntjes op de hoedenplank, die aan de dakplaat kunnen worden gehaakt. En airco doet de rest.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
welke airco?
Ooooh je bedoelt ARKO. Alle Ramen Kunnen Open!
Vandaar ook mijn beslissing een klimrek erop te zetten. Het spaart bovendien je achterbkleding en de hoedenplankstof.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Robin Visser schreef:break23m schreef:Robin Visser, ik ben het helemaal met je eens. Dat trapje achterop is nog wel aardig en heeft ook wel een functie. Toen de CX net nieuw was, reed de vader van een vriendje ook met zo’n ding i.v.m. de hitte achterin op vakantie naar het zuiden. En de man was architect dus is het mooi
.
Nou, ik vind alle plastic op CX-ruiten lelijk, dus ook die klimrekken. Voor de hitte zitten er in Pallassen en wellicht ook ander modellen, rolgordijntjes op de hoedenplank, die aan de dakplaat kunnen worden gehaakt. En airco doet de rest.
De GTI heeft ook van die gordijntjes, maar dat helpt enkel tegen licht, niet tegen de hitte, als de zon eenmaal door de ruit heen is, is de hitte re, die blijft echt niet achter de gordijntjes hangen
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
er zijn ook nog Gradulux jalouzien, ook een grappig product.
zitten dan wel weer binnen gemonteerd. zie je nog wel eeens in een DS.
info en plaatjes komen hier vandaan.
daar alleen blijkbaar niet meer leverbaar / uitverkocht (??).
ook wel eens elders in het buitenland een adres van/voor gezien dacht ik (Fr. ?)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
cx25gtit2 schreef:er zijn ook nog Gradulux jalouzien, ook een grappig product.
zitten dan wel weer binnen gemonteerd. zie je nog wel eeens in een DS.info en plaatjes komen hier vandaan.
daar alleen blijkbaar niet meer leverbaar / uitverkocht (??).ook wel eens elders in het buitenland een adres van/voor gezien dacht ik (Fr. ?)
ghehe, inderdaad ook een mooi product, visueel net iets netter dan de externe jalouzien, zeker op de minder sportieve varianten, zoals de prestige lijkt dit me de betere oplossing, maar of het even effectief is als de externe, dat vraag ik me toch serieus af. Om nog maar te zwijgen over de hoogstwaarschijnlijk hogere kosten als je ze uberhaupt nog vindt…
BTW, zij hebben hier te koop wat zij noemen een “zwarte zonnespoiler voor de CX”, zouden ze daarmee een klimrekje bedoelen?
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
nieuw net iets onder de 100 euro (dat was ‘t tenminste)
op le boncoin een voor een DS.
dit bedrijf is nu eigenaar van ‘t product. of ze ‘t nog verkopen weet ik niet.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
MonsieurGrat schreef:
BTW, zij hebben hier te koop wat zij noemen een “zwarte zonnespoiler voor de CX”, zouden ze daarmee een klimrekje bedoelen?
dat zal zo’n klimrek zijn ja.
cx25gtit2 schreef:MonsieurGrat schreef:
dat zal zo’n klimrek zijn ja.
toch wel heh.. jammer dat ze juist de eerste zaterdag van de maand altijd dicht zijn, kom morgen toevallig langs Vught…. nou, even berichtje sturen, kijken of het ding verstuurd kan worden

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat is een heel wiebelig ding, zo los. versturen moet heel ruim verpakt, en is van zich zelf al groot. ik denk dat benzine minder duur zal zijn dan de verzendkosten…....
en die is niet zomaar weg.
cx25gtit2 schreef:er zijn ook nog Gradulux jalouzien, ook een grappig product.
zitten dan wel weer binnen gemonteerd. zie je nog wel eeens in een DS.
Ah, de DS-jaloezie. Had ik ook op m’n DS zitten, lachen, heb je er weer iets bij wat je 500 keer kan verstellen voordat het niet meer trilt.
cx25gtit2 schreef:dat is een heel wiebelig ding, zo los. versturen moet heel ruim verpakt, en is van zich zelf al groot. ik denk dat benzine minder duur zal zijn dan de verzendkosten…....
en die is niet zomaar weg.
fair point…. besides, geeft me een goed excuus om wat vaker naar het zuiden af te zakken….

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:Maar dus niet alleen voor types die eigenlijk een Manta hadden willen hebben.
Het grote verschil met alle andere merken is dat bij een CX de jaloezie verzonken ligt, dat vind ik erg mooi. Volgens mij heeft zelfs de GS dat niet.
Nu dat we het er toch over hebben, nog maar even een plaatje dan
Persoonlijk vind ik het dan ook weer mooier als je zwarte raamlijsten heb, zodat het meer 1 geheel wordt.
Bij een serie 2 GTi heb je er dan weer een glimmende rand omheen.