Rara, waar zijn deze stekers voor?
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1250

Gepost: 20 april 2010 06:46 PM

Bij mijn gti turbo serie 2 zijn er een paar stekers in de middenconsôle waarvan ik niet weet waar ze voor dienen. Ik zal proberen wat plaatjes te downloaden. De eerste is van de linkerkant genomen en toont een steker met naar ik meen 4 polen. Tevens is hier een lampje met fitting te zien waarvan ik niet weet waar hij in gestoken moet worden. Net boven dit lampje kun je een groene draad zien die samen gebundeld is met de twee aderige kabel naar de sigarettenaansteker. Deze groene draad is afgeknipt, niet duidelijk is waaraan hij hoort te zitten.
De tweede foto toont de rechterkant van de consôle. Hier is een steker te zien met een stuk of 10 polen. Mijn vermoeden is dat hij aan de centraleportiervergrendelingsmodule hoort te zitten. Klopt dit?

Afbeelding Bijlagen
Cx Toulouse 010 forum 1.jpgCx Toulouse 011 forum 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 20 april 2010 08:39 PM
  [ # 1 ]

Die 10 polige lijkt erg op de CV ja, daar hoort een kastje aan te zitten.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 20 april 2010 08:47 PM
  [ # 2 ]

Ik heb het daar onlangs ook open gehad ivm het relais van de ventilator. Het is een enorme dradenbende. Maar is de oplossing niet heel simpel door na te gaan wat het niet doet?? Of zijn er meer functies uitgevallen? Er gaan naar het schuine bedieningsconsole diverse stekkers voor de daar aanwezige schakelaars. Het hele paneel inclusief de luchtroosters zit geklemd met rvs klemmen en kan je er voorzichtig uithalen door bijv een mes in de kierte steken zodat je zo’n klem indrukt en tegelijkertijd het paneel omhoogtrekt. Daaronder zit de asbak+aansteker en de knop van de hoogteregelaar. De stekkers zijn alle uniek, dwz ze passen maar op 1 plaats. Zo zijn er meerdere 4 polige stekkers maar met diverse uitsnedes. Het lampje moet toch ook simpel zijn op te lossen: welke functie is niet verlicht: hoogteregelaar? Asbak? etc.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 april 2010 09:35 PM
  [ # 3 ]

Dat lampje is denk ik voor de verlichting achter de kachelbedieings unit

De buitenste 2 raden zijn verlicht (snelheid en verwarming) volgens mij zit dit lampje hierachter.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 20 april 2010 09:37 PM
  [ # 4 ]
freek schreef:

Het lampje moet toch ook simpel zijn op te lossen: welke functie is niet verlicht: hoogteregelaar? Asbak? etc.

De hoogteregelaar is verlicht door een klein lampje op de unit zelf.

Profiel  

cxj
> 1200 berichten

Gepost: 20 april 2010 10:26 PM
  [ # 5 ]

Er zijn meerdere functie’s die niet doen, vandaar. Het is electrisch een zootje, een aftermarket alarmsysteem heeft voor menig kopzorg gezorgd tot nu toe. Maar de auto is het meer dan waard, en langzaamaan doen steeds meer dingen het weer.
Wat doet er nog niet,
1 centrale portiervergrendeling via sleutel
2 de afstandbediening
3 de electrische spiegels
4 de displays
5 de claxon
Ik zal vast wel wat vergeten zijn, daar komen we bij de keuring dan wel achter.
Vanavond heb ik stiekem een paar rondjes gereden, omdat mijn richtingaanwijzers het weer doen durfde ik het wel aan ondanks de franse platen die er nog op zitten.
Ik was bijna vergeten hoe fantastisch zo’n turbo rijdt. Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 20 april 2010 10:30 PM
  [ # 6 ]

Rijden in je Turbo zonder APK, waar ken ik dat nou van Razz

Dat zijn zo te horen allemaal kleine dingetjes die met wat speurwerk wel op te lossen zijn.

Wellicht is de CV opgelost als je de 10 polige stekker weet terug te plaatsen Wink
Doen de display’s het slecht, of helemaal niet?

Profiel  

cxj
> 1200 berichten

Gepost: 20 april 2010 10:47 PM
  [ # 7 ]

Ik heb de displays profisorisch gerepareerd waardoor ik de temperaturen weer af kan lezen. Voor het mooie moet er een keer een andere op.
Het lijkt er op dat de module van de cv niet aanwezig is anders had ik het natuurlijk wel geprobeerd. Wink
Weet iemand waar de 4 polige steker links voor is?

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 april 2010 12:28 AM
  [ # 8 ]

lampje kan ook zijn voor de verlichting van de asbak. als je de asbak er uit haalt zit daar een rondje aan de bovenzijde van de asbak, in het midden. daar hoort zo´n lampje in geprikt te zitten.

4 polige stekker weet ik niet uit mijn hoofd. moet dan zelf even kijken.

je bent van harte welkom om jouw dame even naast de mijne te zetten Wink
maar er zal er wel een dichter bij staan…...

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

cxj
> 1200 berichten

Gepost: 21 april 2010 10:19 PM
  [ # 9 ]

De claxon kan ook van de lijst, slechte contacten waren de oorzaak.

Profiel  

cxj
> 1200 berichten

Gepost: 05 juni 2010 01:33 PM
  [ # 10 ]

Dankzij een nieuw c.v. module doet de portiervergrendeling het weer. De groene brede steker aan de rechterzijde van de middenconsôle was daar dus wel voor.
Nu zijn alle electrische problemen opgelost, mede dankzij het cx depot in de achterhoek. Achteraf kan ik wel vaststellen dat de vorige eigenaar niet veel moeite heeft gedaan om een en ander te repareren.
Alles was met vrij logisch denkwerk weer te verhelpen.
Het lijkt er op dat Nederland binnenkort weer een goede gti turbo rijker is. Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook