2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

vordering tgd12 break
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 01 september 2005 01:10 AM
  [ # 16 ]
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:

Vorderingen vanuit het dieselfront hier.
Met Dennis de draadboom toch maar vervangen voor de 1900d draadboom. Verder het gehele brandstoftraject aangesloten, en begonnen aan het koelwatergebeuren. Ook hier moeten nog wat custom made constructies bedacht worden. Morgen moet ie af zijn Cool  Laughing

Overigens ook al gezien waarop het blok vastloopt, met die motorsteun.

2 tapeindjes van de distributiekap lopen tegen de zijkant van de chassisbalk aan. Even afzagen, en we zijn daar ook weer van af. Very Happy

Morgen dus een lopende wagen Razz

Die tapeinden van de spanrol voor de hd-pompsnaar heb ik ook af moeten zagen. Grappig genoeg had Mike in zijn C15 Turbo d12 wel de ruimte voor die tapeindjes!

Succes met het aansluiten van het koelwatergebeuren!

Ik heb zelf de BX kabelboom gebruikt en bij de paar sensoren waarvan de aansluitingen niet klopten heb ik de stekkers van de XM kabelboom eraan gesoldeerd.

Ha, daar heb ik gewoon de BX sensoren ingeschroefd Cool Tevens ben ik nu de dieselfilter beveiliging, die dus controleert of er een dieselfilter in het bakje zit, kwijt Very Happy Ook heb ik nu een sensor aan de gashefboom zitten, die nu niet aangesloten kan worden. Zal wel van de egr (welke egr Twisted Evil  ) zijn geweest.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 01 september 2005 01:59 AM
  [ # 17 ]
stoterstangen90 schreef:
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:

Vorderingen vanuit het dieselfront hier.
Met Dennis de draadboom toch maar vervangen voor de 1900d draadboom. Verder het gehele brandstoftraject aangesloten, en begonnen aan het koelwatergebeuren. Ook hier moeten nog wat custom made constructies bedacht worden. Morgen moet ie af zijn Cool  Laughing

Overigens ook al gezien waarop het blok vastloopt, met die motorsteun.

2 tapeindjes van de distributiekap lopen tegen de zijkant van de chassisbalk aan. Even afzagen, en we zijn daar ook weer van af. Very Happy

Morgen dus een lopende wagen Razz

Die tapeinden van de spanrol voor de hd-pompsnaar heb ik ook af moeten zagen. Grappig genoeg had Mike in zijn C15 Turbo d12 wel de ruimte voor die tapeindjes!

Succes met het aansluiten van het koelwatergebeuren!

Ik heb zelf de BX kabelboom gebruikt en bij de paar sensoren waarvan de aansluitingen niet klopten heb ik de stekkers van de XM kabelboom eraan gesoldeerd.

Ha, daar heb ik gewoon de BX sensoren ingeschroefd Cool Tevens ben ik nu de dieselfilter beveiliging, die dus controleert of er een dieselfilter in het bakje zit, kwijt Very Happy Ook heb ik nu een sensor aan de gashefboom zitten, die nu niet aangesloten kan worden. Zal wel van de egr (welke egr Twisted Evil  ) zijn geweest.

Toen ik bezig ging om de elektra aan te sluiten was het oude blok al vertrokken :S. EGR? Haha.. klopt ja, die zit er bij mij ook niet meer op.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 september 2005 12:18 AM
  [ # 18 ]

Starten wilde vandaag nog niet lukken. Ik moet controleren of ie toch niet nog ergens lucht pakt. De stopsolenoid is nieuw, dus die zal het niet zijn.

Morgen verder, en hopelijk een break op het kampeerweekend van de bxclub.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 september 2005 01:19 AM
  [ # 19 ]
stoterstangen90 schreef:

Starten wilde vandaag nog niet lukken. Ik moet controleren of ie toch niet nog ergens lucht pakt. De stopsolenoid is nieuw, dus die zal het niet zijn.

Krijg je prik op de solenoide? Gloeit ie goed voor? Eigenlijk altijd vrij simpel debuggen. Ik neem aan dat compressie, kleptiming en zo verder wel snor zit.

Je merkt natuurlijk snel genoeg of het licht of zwaar knijpt dat er diesel inzit.

Ik vergat ook dat je iegenlijk na een paar startpogingen weer opnieuw moet gloeien.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten

Gepost: 02 september 2005 02:33 AM
  [ # 20 ]
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:

Krijg je prik op de solenoide? Gloeit ie goed voor? Eigenlijk altijd vrij simpel debuggen. Ik neem aan dat compressie, kleptiming en zo verder wel snor zit.

Je merkt natuurlijk snel genoeg of het licht of zwaar knijpt dat er diesel inzit.

Ik vergat ook dat je iegenlijk na een paar startpogingen weer opnieuw moet gloeien.

Hij knijpt zwaar. De prik ga ik morgen meten. Er zit nog een ander electrisch touwtje aan de stopsolenoid. Die gaat naar een schakelaartje op de koude start vervroeger.

Iemand een idee wat dat moet doen?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 02 september 2005 02:45 AM
  [ # 21 ]
stoterstangen90 schreef:
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:

Hij knijpt zwaar. De prik ga ik morgen meten. Er zit nog een ander electrisch touwtje aan de stopsolenoid. Die gaat naar een schakelaartje op de koude start vervroeger.

Jij had er toch zo’n vreemde japanse pomp erop gerommeld??

Bij een PSA onbeblazen diesel zit dat er meestal niet op, maar turbodiesels hebben wel vaak een aanpassing van de vervroeging verlating van het inspuitmoment die gedurende de koude start actief is.

Meja.. als die niet geactiveerd wordt zal i wel wat sjoege geven, maar verrot starten met een hoop afslaan en rook.

Gewoon meten of ie gloeit en of de solenoide prik krijgt.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten

Gepost: 02 september 2005 05:16 AM
  [ # 22 ]
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:
mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:

Jij had er toch zo’n vreemde japanse pomp erop gerommeld??

Bij een PSA onbeblazen diesel zit dat er meestal niet op, maar turbodiesels hebben wel vaak een aanpassing van de vervroeging verlating van het inspuitmoment die gedurende de koude start actief is.

Meja.. als die niet geactiveerd wordt zal i wel wat sjoege geven, maar verrot starten met een hoop afslaan en rook.

Gewoon meten of ie gloeit en of de solenoide prik krijgt.

nee, die japanse pomp draaide de verkeerde kant op. Niet gemonteerd dus.

En net een goede japanse pomp misgelopen op ebay. Van een 2.2 isuzubusje Cool  Confused

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

Gepost: 03 september 2005 01:55 PM
  [ # 23 ]

Intussen zitten de BXers op het kampeerweekend, zonder tgd12 break Razz

Heeft wel gelopen gister, maar wil niet lekker starten. Eenmaal gestart op remmenreiniger blijft ie ook wel lopen trouwens.

Voorgloeien werkt, koudestarthevel provisorisch op de juiste plek gezet (kabeltje te kort).

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  

Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

- Xsara Break
Gepost: 05 september 2005 02:33 AM
  [ # 24 ]

compressie hoog genoeg?

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

Gepost: 06 september 2005 12:40 AM
  [ # 25 ]
Jeroen28 schreef:

compressie hoog genoeg?

lijkt me wel, de motor liep goed in de XM waar ie uit kwam…

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten

Gepost: 09 oktober 2005 12:35 AM
  [ # 26 ]

lucaspomp pompt brandstof niet door

Om een of andere rare reden krijg ik de brandstof niet door de pomp heengepompt met het handpompje.

iemand enig idee?
Pomp heeft, in de xm, even op 15% zonnebloem gedraaid, maar dat kan mi nooit het probleem zijn.

overigens zit er nu een knappe uitlaat op de diesel Razz
de flens van de xm voorpijp een cm of 15 ingekort, en de rest van een bx turbodieselpijp erin geschoven.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 09 oktober 2005 02:53 PM
  [ # 27 ]

Re: lucaspomp pompt brandstof niet door

stoterstangen90 schreef:

Om een of andere rare reden krijg ik de brandstof niet door de pomp heengepompt met het handpompje.

iemand enig idee?
Pomp heeft, in de xm, even op 15% zonnebloem gedraaid, maar dat kan mi nooit het probleem zijn.

de flens van de xm voorpijp een cm of 15 ingekort, en de rest van een bx turbodieselpijp erin geschoven.

Lastig. je zou zeggen dat er in dep omp iets geblokkeerd is.
met een beetje lef kun je trouwens nog wel de opvoerpomp demonteren aan de rechterkant (tussen de verstuiveruitgangen) om te kijken of er eits geblokkeerd is.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 09 oktober 2005 07:18 PM
  [ # 28 ]

Re: lucaspomp pompt brandstof niet door

mpostma schreef:
stoterstangen90 schreef:

iemand enig idee?

Lastig. je zou zeggen dat er in dep omp iets geblokkeerd is.
met een beetje lef kun je trouwens nog wel de opvoerpomp demonteren aan de rechterkant (tussen de verstuiveruitgangen) om te kijken of er eits geblokkeerd is.

Is de handpomp niet gewoon gesneuveld? Er zit een afsluitklepje in, als dat nou eens blokkeert…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

maartenmuller
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79

Gepost: 09 oktober 2005 09:58 PM
  [ # 29 ]

is een xm niet fly-by-wire dwz deels compu gestuurde gas regeling, of hebben aleen de latere of peu 605 modellen dat?

‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds… Sad

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten

Gepost: 09 oktober 2005 10:36 PM
  [ # 30 ]
maartenmuller schreef:

is een xm niet fly-by-wire dwz deels compu gestuurde gas regeling, of hebben aleen de latere of peu 605 modellen dat?

allen de lateren hebben dat. de mijne nog niet.

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook