Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Het kon natuurlijk niet uitblijven, er moest weer een Citroën komen Aangezien de 106 Rallye mij prima bevalt voor dagelijks gebruik mocht het iets anders zijn dan wat ik eerder gehad heb.
Toevallig zag ik afgelopen week de advertentie op Citromarkt van de witte 11 RE uit 1986. De advertentie klonk veelbelovend en dus maar de gok genomen om te gaan kijken.
Daar aangekomen bleek de auto behoorlijk ranzig te zijn. Wat mij betreft niet erg, daar kijk ik wel doorheen. Eens even een paar rondjes gelopen en er vielen ons gelijk een aantal dingetjes op:
- Rechterachterportier heeft een behoorlijke deuk en roest, hier moet een andere in.
- Rechterachterscherm moet uitgedeukt worden en de beschermstrip moet er op.
- Roestplekje op linkerachterportier.
Dan ga je natuurlijk afvragen hoe de rest van de auto is, en dat was een flinke meevaller:
- Bodem hard
- Kofferbak hard
- Dorpels hard
Zeg maar alle vitale plekken zagen er prima uit. Niet zo gek ook, de auto was verschrikkelijk vet van de tectyl Die is ooit goed behandeld en dat is ook z’n redding geweest.
Verder is het interieur gewoon als nieuw. Stoelen zijn helemaal strak, dashboard is nog mooi, deurpanelen mooi. Alles klopt gewoon en het is duidelijk een erg eerlijke Visa die wat liefde nodig heeft aan de rechterachterkant. Met een kilometerstand van 52.000 kilometer lach je je natuurlijk helemaal dood
Wat vooral op het programma staat zijn de volgende dingen:
- Carburateur afstellen. Auto wil nog wel eens afslaan bij terugschakelen naar een stoplicht toe. Start daarna meteen weer, maar dat hoort natuurlijk niet. Zou iemand weten waar ik dit in moet zoeken?
- Klepjes mogen gesteld worden.
- Rechterachterkant netjes maken (zoals hierboven beschreven).
- Wieltjes spuiten. Die zijn gewoon niet mooi meer na 24 jaar gebruik. Zit te twijfelen of ik ze wit ga spuiten, heeft iemand foto’s van een witte Visa met witte wielen (en dan niet een Chrono )?
En dan natuurlijk ook kilometers er bij zetten APK heeft de auto nog t/m maart 2011 en een paar maand later wordt ie belastinvrij
Vanmiddag ga ik de auto een grondige poetsbeurt geven (nodig!) en daarna volgen foto’s!
Ik ben benieuwd, na het overlijden van mijn visa heb ik ook aan deze gedacht, had aleen geen tijd om erheen te rijden en te gaan kijken…
Leuk!!
De Visa lijkt steeds meer liefhebbers te krijgen.
Heb je ook foto’s!?
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gaaf, gefeliciteerd Wouter!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 448
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Leuke Visa! Gefeliciteerd!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gáááf!!
Eerste remedie is de carb. schoonmaken, moet ik eerdaags ook doen….
Een beetje extra CO en de stationairstelschroef wat opendraaien doet vaak ook wonderen!
Mocht je nog belang hebben bij tips kan ik ff een formuliertje naar je mailen met handige tips voor onderhoud en andere modificaties.
Witte basisvelgjes met chromen middendopjes is een heel erg leuke optie, maar de RE velgen wit verven is zonde, officieel zijn de een beetje beige-grijs.
Witte RE velgen zijn in verbrede versie geleverd op de 14S of in Frankrijk de Challenger.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- BX 16V MK2
Dank allen!
@ Maurice: heb jij verstand van een carb schoonmaken? Ik durf dat niet zomaar aan.
Dat lijstje mag je me sturen, volgens mij staat mijn mailadres is m’n profiel.
Wit lijkt me wel tof staan, zal er nog wel eens over nadenken. Eerst maar eens een goed rechterachterportier vinden. Jij nog tips Maurice?
Foto’s volgen zo!
- BX 16V MK2
Na een rondje Commandant:
Foto’s zijn met m’n telefoon genomen en daarom niet echt mooi. Kwam echt een behoorlijke glans van de auto af
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Over de carburateur: Nog nooit gedaan maar ik vertrouw wel op een goede afloop hoor.
Voor de portieren moet je MP even goed in de gaten houden, soms staat er een kerel op uit Groningen die zegt veel visadelen te hebben.
Mocht je spuiten geen probleem vinden kun je Hans v/d Horst sloperij in Gronau nog even bellen.
Ik zal asap even mijn papiertjes scannen en doorsturen!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- BX 16V MK2
Spuiten wordt meteen weer zo kostbaar, wil het een beetje leuk en betaalbaar houden bij de Visa Heb er ook geen haast mee, het ziet er alleen niet erg fraai uit.
Wat mag een 11 trouwens ongeveer verbruiken?
Ziet er leuk uit!
Veel succes ermee.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Leuke Visa. Die kan nog jaren mee zo te zien en te lezen.
Wat het afslaan betreft bij gas loslaten; dat kan, behalve vuiligeheid en afstelling, ook nog door een kapot gasklepdempertje komen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Maurice van Mourik schreef:Over de carburateur: Nog nooit gedaan maar ik vertrouw wel op een goede afloop hoor.
Voor de portieren moet je MP even goed in de gaten houden, soms staat er een kerel op uit Groningen die zegt veel visadelen te hebben.
Mocht je spuiten geen probleem vinden kun je Hans v/d Horst sloperij in Gronau nog even bellen.Ik zal asap even mijn papiertjes scannen en doorsturen!
Ik heb zijn mail en tel. wel, dus mocht je belang hebben!
- BX 16V MK2
@ Midfriesland: waar kan je dat gasklepdempertje vinden en wat doet zo’n ding?
@ Visa 1.4 TRS: zou je die info eens per PB kunnen sturen?
Totaal aantal Berichten: 164
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Ik heb 1,5 jaar geleden een soortgelijke Visa gekocht als de jouwe. Bevalt súper! Ik zie dat je in Hengelo woont? Ik woon in Almelo en heb m’n carburateur wel ‘s schoongemaakt. Ik zou daar eerst eens mee beginnen voordat je dingen gaat verdenken of repareren. Is ‘n fluitje van ‘n cent en ik wil best ‘ns over je schouder meekijken als je dat gaat doen. In elk geval heel veel plezier ervan! En leuk dat Twente weer ‘n Visa rijker is
- BX 16V MK2
He Frank! Leuk man Misschien moeten we maar eens samen naar het schoonmaken van de carburateur kijken dan. Op de foto van je avatar zie je Visa er erg goed uit, heb je meer foto’s?