Totaal aantal Berichten: 164
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Ja, maar ik ben handiger met carburateurs dan met computers, dus ben bang dat ik die er niet zo 1-2-3 op krijg… Had die van jou ook niet erg weinig gelopen? Ik geloof nl. dat ik ‘m onlangs ergens voorbij heb zien komen toen-ie aangeboden werd. Bij de mijne staat de teller op 56.000.
Ik had overigens vrij snel na de koop van de mijne óók dat-ie wel ‘ns afsloeg en soms zelfs ook ineens erg begon in te houden. Nu de carb is schoongemaakt, start-ie ook veel vlotter als-ie warm is!
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vlak na aankoop heb ik gisteren de 52.000 aangetikt
Zullen we anders van het weekend een keer afspreken? Weet niet of jou dat schikt natuurlijk.
Starten doet de mijne opzich prima en ook na afslaan pakt ie meteen weer op. Inhouden is gelukkig ook geen sprake van.
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Tsja, je hebt altijd “baas-boven-baas” . 52.000 is nóg minder idd! ‘t is ook maar net waar ‘t vuil zit natuurlijk… Ach, als je ‘n carburateur met veel beleid uit elkaar schroeft en voorzichtig met carbu-cleaner schoonspuit en daarna met perslucht doorblaast kan er weinig mis gaan. En mijn ervaring is dat ‘n auto er doorgaans wel wat beter van gaat lopen . Tank je overigens 98 of 95 octaan? Wil ook nog wel invloed hebben op de loop van de motor. Hoewel ie daardoor volgens mij niet mag afslaan…
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
o ja, en over komend weekend heb ik je ‘n pb gestuurd…
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gefeliciteerd hey, leuke Visa!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Gave Visa Wouter!!!
- BX 16V MK2
Bedankt allen!
Leuk!
Witte velgen op een GT Challenger ...
En op een 14S
Deze onderste is van “die kerel uit Groningen die zegt wel een ander te hebben”. En die heeft ook gewoon erg veel! Mijn Cabrio komt bij hem vandaan bijvoorbeeld.
Edit: foto’s afkomstig van www.visavision.info, de site van Okke.
Edit 2: hij pakt de spaties in de url’s niet ... Bekijk ze anders zelf even hier.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
- BX 16V MK2
Zo moet het dus worden zeg maar :
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
3 zien meer dan 2…
Ook maar eens over 2 schouders meekijken dan, lijkt me leuk!
Er zit (als je voor de grille staat) aan de linkerkant van de carburateur onderaan achter allerhande slangetjes stangetjes en gaskabeltjes een geribbeld schroefje met een kop voor een platte schroevendraaier.
Dat is een schroefje om de aanslag van de gasklep mee te stellen.
De gasklepdemper is dat zwarte kastje wat voorop je carburateur zit met die rubberen slangetjes eraan.
Die wordt geregeld door een computertje die m.b.v. impulsen van rempedaal en een bepaalde tijdsduur je gasklep rond de 1000 toeren laat hangen.
Dit systeempje is af te stellen dmv de grote schroefknop op het demperding (vacuum membraan)
Leuk als het werkt maar voor een goede motorloop niet van belang tenzij de vacuumslangetjes verdroogd of gescheurd zijn.
Die deur zou ik voorlopig een beetje opkalefateren en rustig op zoek gaan naar eentje in de kleur.
Zoekertjes plaatsen op de visaclubsite en misschien nog op de onderdelenlijn?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- BX 16V MK2
Heb al portiertjes gevonden, weet alleen niet of het echt nodig is om de 3 andere goede portieren al op voorraad te zetten. Alleen linksachter heeft een roestplekje, die andere 2 zijn nog vrij strak.
Heb je zaterdag in de loop van de dag geen tijd? Waarschijnlijk spreken Frank en ik dan af.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
leuk Wouter!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Waarschijnlijk gaat Zaterdag wel lukken, ik volg gewoon dit draadje en dan zien we wel!
Als je toch nog plek over hebt voor een paar deurtjes zou ik het daarom niet laten…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Nou heren, jullie zijn welkom hoor . Wie neemt de krentewegge mee? Maken we d’r een mooie twentse Visa-bijeenkomst van, haha. Ik moet alleen even kijken of ik op tijd terug ben van “40 jaar GS” bij Peter Bonhof, want daar wou ik eigenlijk even ‘n kijkje nemen zaterdag… ik hou jullie op de hoogte!
- BX 16V MK2
weet iemand de ral code van de velgen? De eerste is al geschuurd en afgeplakt, wil dus op korte termijn spuiten