176 voro die paar dingen ?
Kun je niet beter even naar een pijpenboer gaan en een stukje op maat laten zagen ? aan beide kanten even een stukje inzagen, pasta op de uiteindes en klemmen erop. Ws ben je dan voor max. 25 euro klaar.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij brezan verkopen ze die koppelstukjes ook. Gewoon van bosal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Bij 2 automaterialen zaken geweest vanochtend en inderdaad van die koppelstukjes van Bosal voor slechts €16,40. Probleem is alleen dat de grootste maat die ze hadden liggen waarschijnlijk net te krap is. Ik ga het toch maar proberen, en anders op zoek naar een maatje groter.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Uitlaat:
Maandag de goede verbindingsstukjes en klemmen bij de Brezan opgehaald voor iets van €21, gisteravond gemonteerd. Vanochtend alleen nog een rammeltje, waarschijnlijk het hitteschild boven de achterdemper dat los zit.
Airco:
Een maand geleden laten vullen bij de dealer, maar na een week of twee al duidelijk minder koel. Het lek was snel gevonden, een van de ventielen om het systeem te vullen (serviceventielen). Dealer gebeld: “Tsja, dan moeten we de hele slang vervangen. De slang is niet meer leverbaar, ligt alleen nog bij de dealer in Hengelo, de laatste in NL. Prijs: €297. Daar komt dan nog demontage, montage afpersen vullen en de hele rimbam nog bij.” Ik dus nog maar verder kijken, een gebruikte slang van een sloper van Matthijs309 overwogen, maar uiteindelijk maar eens een aircoboer in de omgeving gebeld en het probleem uitgelegd. “Oh dan vervang ik toch gewoon dat ventieltje” Ik: Kost dat?” Airco-boer:“Ventieltje €1 + een kwartiertje werk. Inclusief afpersen, vacumeren vullen wordt dan €100” De keus was snel gemaakt en vanochtend dus langs de aircoboer gereden. Aanrader trouwens voor wie een Aircoboer in de omgeving Apeldoorn-Deventer zoekt: Auto Airco Wilp Aardige kerel en kennis van zaken.
Centrifugaalregelaar:
Gisteren nog even een beetje olie laten lopen in de kabel die de snelheid aan de regelaar doorgeeft en het laatste piepje is daar nu ook verdwenen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Hitteschild vastgezet, dus de rammel is weg.
Nu het volgende probleem: Een raar geluid achterin. Het klinkt als een droog metalig geluid, een soort ‘kloink’. Ik hoopte eigenlijk dat de imitatie-uitlaat niet goed paste en ergens tegen aan bonkte in bochten of bij bobbels. Nee dus, ook met de nieuwe, originele uitlaat hoor ik het nog. Het lijkt er op dat het optreedt als het rechterachterwiel uitveert. Dus vooral bij een bocht naar rechts. Soms ook bij veel korte hobbels, zoals op klinkerweggetjes. Op drempels dan weer niet.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
hoe staan je wieltjes achter in de hoogste stand ? Beginnende beamer stand ?
ander eoptie die ik me zo ff voor de geest kan halen… rubber werk ?
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
ADAL’s doel je op? Zal eens kijken. Wat was ook alweer de check? Auto in hoogste stand en dan een paar meter rijden (vooruit, achteruit of maakt niet uit?), en dan van achter kijken of de achterwielen / \ staan?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Nou zeg het maar, ADAL’s?
Op de derde foto lijkt het dat de XM naar links helt, maar dat komt denk ik doordat ik de camera misschien een beetje scheef heb gehouden. Als de XM al scheef staat, dan is het dat rechts een beetje lager staat. Mijn assteun krijg ik in de hoogste stand net wel links eronder en net niet rechts.
Vanuit rijstand naar de hoogste stand gaat ook gepaard met enig gepiep en gekraak. Ik kan het alleen niet goed plaatsen, wel van achteren, maar of het links of rechts is hoor ik niet duidelijk.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
als het al scheef zou staan dan is het hoogstens je bijrijders kant achter, maar dan is het wel in de MEGA Mierenneuk modes hoor. Lijkt mij er prima uit zien.
Hoe is het rubber werk verder? Een keer de brug op en een kritische inspectie ?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Mijn Break kraakt ook als ze naar de hoogste stand toe gedrukt word, ik zie ook niks raars.
Wat dat kraken precies is weet ik ook niet.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Brian schreef:Hitteschild vastgezet, dus de rammel is weg.
En de rammel is terug. Even een vluchtige blik onder deauto geworpen hier op de parkeerplaats bij hetwerk en het blijkt niet het hitteschild te zijn, maar het stukje pijp na de einddemper dat tegen de dwarsbalk aan rammelt. Hoe het kan weet ik niet, want aan de ophanging van de einddemper heb ik niet gezeten bij het vervangen van de middendemper. Het enige dat ik me kan voorstellen, is dat de huidige, originele middendemper zwaarder is dan de oude imitatie, waardoor de einddemper wat lager in het ophangrubber bij het hitteschild komt te hangen. Hierdoor komt het laatste stukje iets omhoog, waardoor net die balk geraakt wordt.
Misschien dat hier ook het ‘kloink’ geluid vandaan komt. Bij een bocht naar rechts slingert de einddemper iets naar links en komt dan misschien tegen die balk aan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het verbindingsstuk tussen voor- en middenpijp zat niet ver genoeg over beide pijpen waardoor de middendemper te ver naar achteren zat, en daardoor de einddemper te veel naar achteren en omhoog gedrukt werd in zijn ophangrubbers. Probleem verholpen.
De ‘kloink’ is echter nog niet weg, is ook niet zo raar, want die was er al toen ik nog met de oude uitlaat rond reed. Binnenkort maar eens zonder reservewiel gaan rijden, want misschien dat die wat rammelt in de ophangbak.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Is de haak van de ophangbak wel goed aangedraaid? Heb ook wel eens gehad dat ik het reservewiel had teruggelegd maar de haak niet aangedraaid. Dat gaf ook over iedere hobbel een flinke kloink.
Maar ik denk dat je dat al gechecked hebt…
ADAL’s schijn je kort te horen, als je doorrijdt tot je wielen echt in beamer stand staan, dan is het vaak al te ver en al erg lang bezig…
Meen daar laatst ook een voorbeeld van te hebben gelezen op het forum…
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
par eXeMple! schreef:Is de haak van de ophangbak wel goed aangedraaid? Heb ook wel eens gehad dat ik het reservewiel had teruggelegd maar de haak niet aangedraaid. Dat gaf ook over iedere hobbel een flinke kloink.
Maar ik denk dat je dat al gechecked hebt…
Ja de haak zit maximaal aangedraaid. En met max bedoel ik tot het eind van de schroefdraad. Het gekke is dat ik dan nog wel de bak een stukje kan optillen. De schroefdraad is dus de beperking en niet de dikte van de band of de bak ofzo. Hoort dat zo?
Volg je hart, gebruik je hoofd.