Beste citroen rijders…
Ik ben benieuwd hoeveel km een hdi blok kan lopen…
Wat is de hoogste km stand die jullie hebben gezien of ervaren op een hdi blok??
graag jullie reacties, ben hier erg benieuwd naar.
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik heb hier weinig ervaring mee maar 350-400K is geen uitzondering bij goed onderhoud.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Blokken zelf gaan erg lang mee, ruim over de drie ton is geen uitzondering. Alles om het blok heen (commonrailpompen en vertuivers) kunnen wel eerder voor problemen zorgen. Koppakkingen van vroege exemplaren (tot 2002 geloof ik) kunnen lek slaan. Hoe dan ook is het van belang de motor rustig warm te rijden voor je het volle vermogen aan spreekt.
Mijn blok heeft 240k gelopen en verkeert nog in topconditie.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Om een lekke kop bij een Xsara met HDI motor te repareren, moet de motor eruit.
Iets om rekening mee te houden, als je het niet zelf kan, word het een dure grap.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
ZX1.4i schreef:Om een lekke kop bij een Xsara met HDI motor te repareren, moet de motor eruit.
.
Wat is daar de reden van? Kan de kop niet recht omhoog eraf?
De motor ligt achterover gekanteld (15 graden bij een HDI blok???), je kan de kop met spruitstukken eraan niet van het onderblok tillen. En de spruitstukken demonteren met ingebouwde motor lukt ook niet, de enige optie is het uitbouwen van de motor, zoals beschreven in de vraagbaak en Haynes.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Een HDi (DW10) hangt inderdaad 15 graden naar achter gekanteld maar nog altijd minder ver dan een XUD, met dertig graden. De HDi heeft dan weer in- en uitlaattraject aan de achterkant zitten. Maar of het blok er werkelijk uit moet?
Feit blijft dat de motorruimte van een Xsara er aardig vol mee hangt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 03-03-2010
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
ik heb zelf een berlingo hdi nieuw gekocht in 2004
hij had toen al 2 jaar in zweden gestaan bij de importeur.
ik heb er 330000km mee gereden en niet echt spaarzaam
wel altijd netjes service uitgevoerd maar veel zware lasten mee getrokken (niet altijd legaal)
deze auto heeft me echt nog nooit in de steek gelaten en ik moet zeggen daarvoor had ik een nieuwe c5 2.2hdi gekocht maar die liep niet zo mooi als de berlingo.
ik heb hem privat verkocht maar de dealer had hem graag teruggekocht vertelden ze me toen ik voor de c4gp 1.6 hdi ging.
het was niet mijn mooiste maar tot nu toe wel mijn beste citroen.
hij rijd tot op vandaag nog steeds rond zoals ik vernomen heb van de eigenaar zonder problemen.
hdi zijn echt goede dieselmotoren
de mijne gebruikte geen druppel olie en hij lekte ook niks.
dat zijn berichten noorman!!
De mijne zweet helaas wel wat…maar olieverbruik is ook bijna nul!
Dus ik rij hem gewoon helemaal op en merk wel waar het schip strand
hij heeft net een grote beurt gehad van 1700 euro dus mee kan ie weer een tijdje!
op naar de 300.000
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 03-03-2010
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
tja nu moet ik wel erlijk zeggen dat ik natuurlijk elke dag veel rijd
geen stadsverkeer ik woon op het land in zweden en heb bijna alleen maar plattelandsweg en snelweg naar noorwegen
elke dag 240km dus dat zijn natuurlijk wel mooie km voor een diesel
wat de nieuwe eigenaar wel merkte dat hij begon te zweten nu bij de stuurbekrachtiging op de assen maar goed ik heb er een fijne auto aangehad
ondertussen 249000, we tuffen door….....
op naar de 3 ton