Hallo beste Xsara rijders….
Ik zit even met een vraag,,
Ik rij een xsara hdi 2.0 uit 2001 met 239.000 op de teller.
Deze is echt toe aan een grote beurt en het een en ander aan onderhoud.
Wat zo ongeveer totaal een 1700 euro gaat kosten.
Apk+grote onderhouds beurt+wat reparaties en nieuwe onderdelen
Wat is wijsheid alleen de apk benodigde dingen laten uitvoeren en zoeken naar een andere auto of kan deze nog best 2 a 3 jaar mee.
Ik rij best veel ongeveer 35.000 per jaar.
Kan een hdi de 4 ton halen of is dit teveel gevraagd??
ik hoor graag wat jullie ervan denken, 1700 euro spenderen en lekker doorrijden….
Of kijken naar iets anders??
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Om de motor hoef je geen zorgen te maken. Die halen met juist onderhoud en rijgedrag erg veel km.
Tja, 1700 euro is veel geld maar je koopt er geen andere goede auto voor. Als je voor dat geld weer 2/3 jaar voorruit kan zou ik dat doen. Als de rest van de auto dat dan ook toelaat.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je weet wat je hebt, en niet wat je krijgt als je een andere koopt. Hdi’s hebben wel hun eigen “problemen” maar ze gaan gewoon erg lang mee hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zit gewoon beetje in dubio!!
Maar denk dat ik de grote beurt en reparatie gewoon laat uitvoeren dan…
Er is al behoorlijk veel aan vervangen dus hoop dat ie dan nog een tijdje mee kan toeteren….
in iedergeval op naar de 350.000km of zelfs naar de 400.000km
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik zou het onderhoud uit laten voeren! Kwa km’s kun je nog makkelijk vooruit een ton erbij zou echt geen probleem moeten zijn als ik goed onderhouden word!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
nieuwe kopen, dat is de auto totaal niet meer waard.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pimperklaas schreef:nieuwe kopen, dat is de auto totaal niet meer waard.
Riep de man die nieuwe auto’s verkoopt bij een dealer
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De motor en auto kunnen nog wel even mee, je weet wat je nu heb.
Zou je willen specificeren wat er voor die 1700 euro word gedaan?
Ik neem aan de D-riem, en verder?
Er word gedaan:
*grote beurt
*apk
*achterdemper vervangen
*2 nieuwe banden
*nieuwe radiator
*handremkabels 2 x nieuw
*achter geheel nieuwe remmen
*paar lampjes
en nog wat dingen, maar heb de rekening nog niet, was in iedergeval een behoorlijke lijst…
De distibutie en randapparatuur is bij 160.000 gedaan.
Duur. Zijn de handremkabels APK punt?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
r1Ch schreef:Duur. Zijn de handremkabels APK punt?
Duur?? Tel het eens op. Het zijn niet de goedkoopste onderdelen die vervangen moet worden.
Banden, radiateur, remmen achter..Plus een complete beurt.
Plus het uurloon van rond de 65 euro gaat het hard. Denk niet dat je het binnen een dag red.
Er mankeerde nog wat kleine dingen ook,
Ik heb nog nooit zo een grote beurt laten uitvoeren, en ik vind het ook zeker heeeeeeel veeel geld.
Maar als ik nu weer een tijdje vooruit kan dan heb ik het er wel voor over.
Ik zal het denk wel gaan merken met rijden hoop ik….
Ik weet niet eens wat ze allemaal doen met een grote beurt.
Weten jullie dat toevallig?? Het is wel echt een citroen specialist de garage waar ik hem heen heb gebracht. het is een garage in friesland.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bij een grote beurt worden de filters vervangen, olie, V- riemen of multie riemen als ze er an toe zijn, remmen schoongemaakt, verlichting gecontroleerd enz.
Denk dat het een zinvolle investering is. Je weet immers nooit wat je weer koopt of het moet een nieuwe zijn. (en dan nog weet je het niet….)
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
r1Ch schreef:Duur. Zijn de handremkabels APK punt?
Duur?
We hebben het hier niet over een benzine… Daar is het goedkoper om de riem te vervangen.
Zo te horen worden er voor dit geld alleen normale slijtage onderdelen vervangen.
Als de rest van de auto nog netjes is, en dat weet je zelf het beste, dan gewoon doen.
er word trouwens ook nog een nieuwe kachelmodule ofzo ingebouwd, blower blijft op max draaien
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive