Sable Doré schreef:garagestmarien schreef:
Da’s wel duidelijk.
idd duidelijke kost, maar of dat idd vervorming voorkomt… ik heb er zo mijn twijfels bij…
Hoe dan ook, sorry voor deze lange off topic reeks reacties, misschien maar eens een draadje voor maken en de gerelateerde posts overzetten…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het VEROORZAAKT die wijkende kleppen.
Was dat nou mevrouw garagestmarien op het filmpje?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja. Maar nu weer on topic?
Natuurlijk!
Een regelrechte topspot al zeg ik het zelf:
Vandaag zo maar in het wild, vanaf de richting Tiel kwam een beige 2000 Pallas smalspoor de A2 op. Ik was stout aan het doen en vermijdde de file op de hoofdbaan. Ik kwam via de parrallelbaan de invoegstrook weer op en met 2 auto’s ertussen kwam ik achter deze leukerd terecht. Bij het invoegen op de hoofdrijbaan viel er een gaatje achter de 2000 en toen zette ik m’n 25 erachter. Daarna zijn we een heel stuk met elkaar opgereden. Geen idee of het was om de mijne goed in beeld te krijgen, maar m’n voorganger zat wel de hele tijd aan z’n linker spiegel te stellen. Ik prees me toen gelukkig met mijn elektrisch verstelbare units. Een paar keer reden we naast elkaar en heel even hebben we een kletsje gemaakt. Echt leuk, 2 van die Pallassen zomaar toevallig met elkaar in het hedendaagse verkeer. Dat was een goed begin van een .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Daar kan je inderdaad erg blij van worden. Leuk!
Ik ben er dankzij een collega forummer die vandaag mijn Collette stond te bekijken, achtergekomen wat het verhaal van de 77-YA-77 is. Deze wagen is dezer dagen in handen van een vooraanstaande nederlandsche stripschrijver.. de man achter de Doorzon serie… weer een mysterie minder…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
cx25gtit2 schreef:zoiets zal ‘t wel zijn, asymmetrisch belast. in rust zal er weinig druk opstaan.
maar in open positie dus maar aan 1 kant…...iemand had een keer 2 zuigers gemonteerd (1 links en 1 rechts) ipv de arm die er zit.
Dat was Collin (2Black), bij zijn Witje.
Die 77-YA-77 heeft overigens in 2008 eerst ook bij Bieberg te koop gestaan.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Sable Doré schreef:garagestmarien schreef:
Da’s wel duidelijk.
snap ik; maar ik heb nog niet door hoe je de motorkap zelf kunt dicht laten vallen ...
Bij mij stuitert ‘ie altijd terug en dus niet in het slot ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
vasthouden bij het dichtslaan, met 2 handen op de hoeken boven de koplampen
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dat betekent ook dat de afstelling van slot/haak niet goed is. Je moet ‘m gewoon dicht kunnen laten vallen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even het zaakje invetten! (althans, dat was voor mij voldoende)
Maareh… zitten we hier niet in een gespot-topic?
Ook dat klopt. Zolang dat niet is gebeurd, moet het maar even zo. Open laten bij het rijden is ook geen optie. De auto laten staan ook niet….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl