17 van de 20
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Saxo 1.5 D gekocht / verkocht
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 oktober 2005 12:42 AM
  [ # 241 ]
metro2005 schreef:

Bovendien moet ik ook nog 1 keer per jaar een caravan meezeulen en dat ga ik niet achter een opgevoerde grasmaaier hangen.

Haha, wat dacht je van twee kleintjes op vakantie met een grote tent, wandelwagens, campingbedje en noem maar op.

Het idee zou zijn om een stationcar voor de vakantie, de weekenden en het woonwerk van mijn vrouw te nemen (de 205 doet nu ook maar 4000 km/jaar) en jawel, in Bram zijn Saxo-draadje Very Happy op gas (G3), want dan kom ik voor die auto in de buurt van de 15000 km/jaar uit.
En dan een C1 op diesel of gas om de overige 35000 km/jaar mee te rijden waarbij ik alleen mijzelf en eventueel een klein doosje papier en een collega vervoer.

En ja, dat maakt het dan weer ontopic, puur omdat een klein autootje minder kost per kilometer dan een grote. En daarin kan ik niets anders dan Bram gelijk te geven.

En Bram heeft natuurlijk voor de family-trips nog een prachtige Xantia HDI110 staan!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 oktober 2005 02:16 PM
  [ # 242 ]

Handig hoor, als je zoon ook Citrofiel is!  Mr. Green  Mr. Green

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 06 oktober 2005 02:35 PM
  [ # 243 ]
EW schreef:
metro2005 schreef:

Bovendien moet ik ook nog 1 keer per jaar een caravan meezeulen en dat ga ik niet achter een opgevoerde grasmaaier hangen.

Haha, wat dacht je van twee kleintjes op vakantie met een grote tent, wandelwagens, campingbedje en noem maar op.

Het idee zou zijn om een stationcar voor de vakantie, de weekenden en het woonwerk van mijn vrouw te nemen (de 205 doet nu ook maar 4000 km/jaar) en jawel, in Bram zijn Saxo-draadje Very Happy op gas (G3), want dan kom ik voor die auto in de buurt van de 15000 km/jaar uit.
En dan een C1 op diesel of gas om de overige 35000 km/jaar mee te rijden waarbij ik alleen mijzelf en eventueel een klein doosje papier en een collega vervoer.

En ja, dat maakt het dan weer ontopic, puur omdat een klein autootje minder kost per kilometer dan een grote. En daarin kan ik niets anders dan Bram gelijk te geven.

 

Tip: huur een grote auto voor de vakantie en gebruik alleen een kleine auto.
@Jeroen: een PSA diesel is net zo betrouwbaar als een Japanse automotor!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 06 oktober 2005 03:47 PM
  [ # 244 ]

@Jeroen: een PSA diesel is net zo betrouwbaar als een Japanse automotor!

Klopt.
Maar ben wel onder de indruk van de nieuwste diesel motoren die Toyota nu levert in de Corolla en Avensis. Qua technisch vernuft kan een PSA diesel daar nog niet aan tippen.

Jeroen

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 06 oktober 2005 03:51 PM
  [ # 245 ]
toniclight schreef:

Klopt.
Maar ben wel onder de indruk van de nieuwste diesel motoren die Toyota nu levert in de Corolla en Avensis. Qua technisch vernuft kan een PSA diesel daar nog niet aan tippen.

Jeroen

hoezo, zoveel bijzonders is het toch niet? Roetfiltertje erop, common rail etc? heeft psa ook.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 oktober 2005 02:02 AM
  [ # 246 ]
hogervp schreef:

Tip: huur een grote auto voor de vakantie en gebruik alleen een kleine auto.
@Jeroen: een PSA diesel is net zo betrouwbaar als een Japanse automotor!

Tja, maar een grote auto voor weekenden en vakanties is heel erg verslavend. Bovendien rijdt mijn vrouw niet zo heel veel maar heeft ze wel een auto nodig. Kun je dan net zo goed een grotere auto voor kopen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12521
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 oktober 2005 02:43 AM
  [ # 247 ]

Op een gegeven moment wil je alleen maar groter en groter en soms maak je een stap terug naar een Saxo ofzo Wink
Heb ik ook gedaan, van de Xsara naar de Saxo en toen naar de 306 Break, daarna ZX en nu een Xantia Razz

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 oktober 2005 02:45 AM
  [ # 248 ]

Ja,  JOJO!


Wink

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12521
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 oktober 2005 03:02 AM
  [ # 249 ]
René van Maren schreef:

Ja,  JOJO!


Wink

Ik ken iemand die van BX Arrow Xantia Arrow BX…., BX Arrow Xantia Arrow Saxo gaat Wink

Vandaag heb ik in Bodegraven een Saxo type-3 gespot met exact hetzelfde velours interrier als de Saxo van Bram Cool

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 oktober 2005 01:14 AM
  [ # 250 ]

Kan iemand mij vertellen of een Saxo 1.5 D ook een EGR heeft ? Confused:

Johan….Marten wellicht ??

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 oktober 2005 01:18 AM
  [ # 251 ]
Bram schreef:

Kan iemand mij vertellen of een Saxo 1.5 D ook een EGR heeft ? Confused:

Johan….Marten wellicht ??

Niet zo op gelet eigenlijk. Ben je daar soms allergisch voor Wink

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 10 oktober 2005 01:49 AM
  [ # 252 ]

Wat is dat? Een EGR? Surprisedops:

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12521
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 oktober 2005 04:44 AM
  [ # 253 ]
Bram schreef:

Kan iemand mij vertellen of een Saxo 1.5 D ook een EGR heeft ? Confused:

Johan….Marten wellicht ??

Volgens de vraagbaak heeft de 1.5D een 2-weg katalysator.
Dan heb je volgens mij geen EGR, de kat. is toch ipv de EGR gekomen Confused:

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 oktober 2005 12:41 PM
  [ # 254 ]

Re: EGR

Nee Sad....

Zie hier hoe het werkt   eerte hit met Google.

Nog even een fabeltje ontkrachten: een goed werkende EGR hoeft geen vermogen te kosten. Als je plankgas geeft wordt EGR klep sowieso dichtgezet. Het zou ook niet goed zijn, want dan geef je de motor minder zuurstof als ie het daadwerkelijk nodig heeft.

EGR zorgt ervoor door uittlaatgas terug te voeren naar de inlaat dat er minder zuurstof in de inlaat zit, hetgeen de verbrandingstemperatuur tempert. Dit beperkt de uitstoot van NOx in belangrijke mate. 2 redenen waarom diesel in een kwaad daglicht staan zijn de NOx emissies die veel hoger zijn dan bij benzine en de roetuitstoot. De NOx emissie kun je met EGR flink beperken en mensen met slechte luchtwegen (astma enzo) zullen je er dankbaar voor zijn dat je EGR hebt. NOx is een smog veroorzaker.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 oktober 2005 03:19 PM
  [ # 255 ]

Ik vroeg dit omdat ik weleens verhalen lees (of hoor) dat die EGR kan dichtslibben met roet en daardoor (bijvoorbeeld) de auto minder snel optrekt.
Als ie er niet inzit, houd het op natuurlijk. Wink

Ik weet nog zo weinig van deze diesel en probeer er zoveel mogelijk over te weten te komen, vandaar de vraag. Cool
Ik heb inderdaad van onderen iets gezien wat lijkt op een katalisator.

Profiel  
 
 
17 van de 20
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook