Tips Citroen Xsara Break
yep
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-07-2006

Gepost: 08 juni 2010 09:42 AM

Beste Forumleden,

Helaas is mijn Xantia Break 16V uit 1999 total los. I k overweeg om toch een “maatje kleiner” te gaan en als je dan Citroen wilt blijfen rijden dan kom je denk ik automatisch uit op de Xsara break.

Ik zoek een auto vanaf 1999 tot 2002, benzineuitvoering.

Nu is mij verteld dat de latere uitvoeringen van de Xsara er iets anders uitzien dat heb ik inmiddels wel gezien. Ik heb hehoord dat de latere uitvoeringen meer elektronische problemen (kabelbomen?) kunnen hebben. Kan iemand aangeven wat nog meer de verschillen zijn tussen de late uitvoeringen en de vroege uitvoeringen. Voorla als je kijkt naar opties, prestaties, betrouwbaarheid en onderhoud.

Trouwens mijn budget is ongeveer 3500 euro en ik zoek het liefst een auto onder de twee ton.

Gr Yep

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 08 juni 2010 10:59 AM
  [ # 1 ]

Valt wel mee hoor met die storingen. Het grootste verschil in de types tussen de 1 en 2 zijn de uiterlijke aanpassingen aan de voorkant en de 1.6 16 klepper. Deze motor is zuiniger dan de 1.6 8 klepper en de 1.8 16 klepper van de type 1. Die is geleverd tot ergens eind 2000. Ik heb hier ff voor je opgezocht wat je evt. zou kunnen kopen voor dat geld.

Link

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 juni 2010 11:59 AM
  [ # 2 ]

Latere types zijn helemaal niet gevoelig voor elektronische storingen. Deze types hebben canbusbekabeling, daar is dus geen sprake meer van een traditionele kabelboom maar een intelligent systeem waarbij alle vertakte elektronische onderdelen door een centrale computer aangestuurd worden.

Dat is geen onbetrouwbaar systeem, zolang je er niet zelf aan gaat beunen. In het ergste geval kan de BSI (centrale computer) in een permanente storing gaan, waarna deze vervangen moet worden. Maar dat gebeurt normaalgesproken niet als je geen gekke dingen doet.

Verder is het zo dat de com2000 (geheel van bedieningspookjes achter het stuur) op vroege modellen schijnbaar nogal vaak stuk gaat/ging maar daar heb ik nog nooit iets mee gehad.

Let ook op met het eventueel vervangen van de fabrieksautoradio door een aftermarket, dit kan alleen met een speciale adapterkabel.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook