1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Adiante.
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 08 juni 2010 01:13 AM

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 08 juni 2010 08:16 AM
  [ # 1 ]

succes met je project Marc, blijf foto’s posten

gr Mark

gr Mark

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 juni 2010 10:29 AM
  [ # 2 ]

goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 juni 2010 10:43 AM
  [ # 3 ]

Leuk, dat er weer iemand is begonnen aan een project. Volgens mij ook de enige manier om een SM helemaal naar de zin te hebben. Wel een kostbare. Ik weet niet, of ik het nog een keer zou doen. Ik kan één tip geven. Kijk met het plaatwerk goed uit hoe ver je gaat. Tiptop is ook de achterschermen eraf. Maar dan moet je wel andere schermen hebben zonder boorgaten van het eraf halen. Andere oplossingen zijn er ook wel, proplassen, gaten dichtmaken en dan puntlassen. Het is allemaal heel veel werk !!! En je blijft zitten met veel lassen. Voor de roestpreventie is dat ook minder. Uit ervaring rijker, zou ik nu niet meer kiezen voor het eraf halen van de achterschermen. Wat ik ook wil meegeven, is de bevinding van degene die aan het plaatwerk van mijn project is begonnen. Doe het plaatwerk voordat het blok er weer in gaat. Al het slijpen en schuren, er komt altijd wat in het motorruim terecht. En dat veroorzaakt samen met de olie een koeklaagje.

Het plekje bij je voorraam zou maar zo een voorbode voor meer ellende kunnen zijn. Toen mijn ruit eruit ging, kwamen er allemaal plekken tevoorschijn. En hoewel een rotklus en met risico op een kapotte ruit, is de ruit eruit wel goed voor de roestpreventie. Ik zal na eigen verbruik trouwens waarschijnlijk nog wel wat stukken raamsponning overhouden van het karkas dat ik een tijdje terug kocht.

Als je wil kijken hoe een project eruit ziet, stuur dan even een peebee. Dan gaan we kijken. De plaatwerker vertelt je dan ook waar hij tegenaan is gelopen.

Maarruuuhhhh, groen ? Aan de foto’s te zien toch eerder Or de Simiane ? Mmm, nu ik nog een keer kijk, zie ik SM op de zijkant. Indien origineel, duidt dat op een 71-er. Zou dan Feuille Dorée zijn die wat raar is uitgevallen. Of overgespoten ?

Heel veel succes !!!

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 08 juni 2010 11:53 AM
  [ # 4 ]

Robin, ik kom graag eens kijken naar de restauratie van jouw dakrand.
De originele kleur is AC319 Feuille Dorée en oneerbiedig noem ik dat wel eens ‘groen’. Hij is een keer helemaal overgespoten en vind het niet erg succesvol. Mogelijk wordt het een andere kleur. Dat is allemaal even van latere zorg.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 08 juni 2010 12:00 PM
  [ # 5 ]

Een goed gespoten Feuille Doré, daar spuug ik niet op. Eén van de mooiste SM-kleuren. Je bent van harte welkom om de beide auto’s te bekijken. Ze zijn principieel anders aangepakt. Prik even een paar data. Er staat er één in Meerkerk. Daar ben ik afhankelijk van een sluitingstijd en doordeweekse dagen. Er staat er één in Oss. Daar kan ik op afspraak altijd terecht. Een rondje Meerkerk en daarna Oss en je hebt een idee wat je tegenkomt. Nu zijn ze kaal. Nu kan je het zien. Zie peebee.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 juni 2010 06:37 PM
  [ # 6 ]

Een heel leuk project hoor!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 juni 2010 07:26 PM
  [ # 7 ]

Verborgen roest vindt je altijd, dus inderdaad de beste manier: Ruiten eruit en dan de lak eraf, anders komt de roest er toch weer onderuit.
Over kleur: Inderdaad, Feuille Doree is tamelijk groen, als je van dat type kleur houdt kun je op Sable metallisse overgaan, en anders kies een kleur die bij het jaar van je SM hoort!, of kies gewoon wat je mooi vindt: Ik kijk uit naar het resultaat in 2 jaar. Ik heb er ook 2 jaar over gedaan m’n eerste SM project af te krijgen, maar dat was 18 jaar geleden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 08 juni 2010 08:38 PM
  [ # 8 ]

Prachtig als je dat allemaal zelf zo kan aanpakken en opbouwen. Ik ben benieuwd naar het vervolg van jouw project, veel succes!  gr.Peter

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 juni 2010 10:43 PM
  [ # 9 ]

Zo te zien gaat het ook met deze Sm helemaal goedkomen. Suc6 met de restauratie.very good

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 08 juni 2010 11:02 PM
  [ # 10 ]

Mooi project. Komt deze SM uit Belgie?

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 08 juni 2010 11:45 PM
  [ # 11 ]

Leuk, er komen weer nieuwe vragen en daar leert iedereen weer van. Succes!!

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 08 juni 2010 11:53 PM
  [ # 12 ]

Klopt, de auto is in 1971 in Belgie geleverd en pas ergens rond 2004 naar Nederland gehaald. Precies weten doe ik het niet.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 juni 2010 11:56 PM
  [ # 13 ]

Dat ziet eruit of deze dame een grondige opknapbeurt te wachten staat very good

Laat de vragen maar komen als het zover is .

Weer een SM gered dance

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 juni 2010 01:02 AM
  [ # 14 ]
adiante schreef:

De auto staat op een hele mooie plek in Kudelstaart bij de DS-club.

Handig! Betaal je dan huur aan de club?

Citroen!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 juni 2010 10:39 AM
  [ # 15 ]

Voor het geval je nog net hebt gelezen over mijn project: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200760/ Ik heb voor zo’n beetje alle dilemma’s gestaan die jij ook zult tegenkomen. Ik heb ook ergens een inschatting van de kosten opgesomd. Uiteindelijk heb ik er trouwens voor gekozen om alle plaatwerk behalve de achterschermen te laten lassen en niet om andere te vinden. Ik heb vertrouwen in echt goed laswerk, dat glad plaatstaal oplevert op de gelaste plekken. Het is steeds de vraag hoe ver je moet gaan. Echt perfect plaatwerk bleek moeilijk te vinden. En als ik iets tegenkwam, was het heel, heel, heel duur. Binnenkort pak ik de draad met het project weer op. Er was een auto vóór me, die af moest. En die is nu klaar. Binnenkort wordt het laswerk gedaan.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook