Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
break23m schreef:Moet ik uit jullie discussie nu begrijpen dat 14” Energy savers ook nauwelijks te krijgen zijn en bovendien ook heel duur zijn?
Michelin ENERGY SAVER 195/70 R14 91T
Vredestein SPRINT CLASSIC 185 R14 90H
die vreetfestijns zou ik lekker links laten liggen (of rechts, maar zeker niet monteren!)
volgens mij is bovenstaande wel de goedkoopste optie om aan een energy saver in die maat te komen ja.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mja, ik ben ook absoluut geen fan van vreetfestijn (lijkt wel poezie), maar als je per sé iets in die maat wil hebben…
beerpeet schreef:break23m schreef:Moet ik uit jullie discussie nu begrijpen dat 14” Energy savers ook nauwelijks te krijgen zijn en bovendien ook heel duur zijn?
Michelin ENERGY SAVER 195/70 R14 91T
Vredestein SPRINT CLASSIC 185 R14 90H
dat is ook vrij exact wat ik heb betaald voor mijn Energy Savers; voor de voorbanden dan welteverstaan.
Op mijn 20RE ligt achter 185/70R14; die waren wel € 100,- per stuk.
@ Mulder: ik geef je mijn adresje nog wel; lekker in de buurt en hij kan alles (maar dan ook alles -als het banden betreft-) leveren wat je wilt, tegen een redelijke prijs.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Na wat twijfel over TRX-en (het staat zo mooi) toch maaar de knoop doorgehakt, het wordt 14”. Dan maar iets minder volle wielkasten… Ik heb als alternatief voor Michelin op mijn Pallas trouwens Fulda’s. Ik maak met die auto te weinig kilometers om een verklaard voor- of tegenstander te zijn. Denk dat ik inderdaad eens een set Toyo’s ga proberen. Voor dat geld kan ik me nog wel een buil vallen.
Gisteren in een fijn zonnetje mijn dashboardlampjes vervangen. Jammer dat ik halverwege werd afgeleid en dus per ongeluk een aantal defecte lampjes niet heb vervangen en op een andere plek weer heb teruggezet… Geen probleem want ik weet nu hoe het zit. Wel had ik gisteren ruzie met de tellerkabel, die kreeg ik met geen mogelijkheid los. Ik moest de aansluiting naar achteren trekken en dan kon ie eruit, en met wat hulp van iemand die dit al tig keer gedaan heeft was ie zo los, maar het lukt me zelf nu dus niet meer. Hoe zat het ook alweer?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gister terug gekomen uit Parijs met de Athéna, eerste echte grote rit met de Toyo’s. Ben erg tevreden. Gewoon steeds linkerbaan 150-160 over de péage allemaal geen probleem en ook in de bochten geen rare dingen. Stuurt strak en weinig bandenlawaai.
Rest van de CX is overigens ook prima heel gebleven
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De zoektocht naar goede wielen heeft nog niet het gewenste resultaat. Heb het eerst maar in de buurt geprobeerd. Bart Ebben had 4 velgen liggen maar dat waren lorren. Citroville heeft er wel een aantal liggen maar ik ben even niet in de gelegenheid om ‘even’ naar Borculo te karren om te kijken. We zoeken vrolijk verder en wachten in spanning af wat la Leo op de plank heeft liggen.
Verder geen gekke dingen, los van het feit dat de afdekplaat voor mijn rechter achterwiel er gisteren onderuit gedonderd is. Die zat dus toch minder goed vast dan ik dacht. Stom, stom. Dus als iemand er langs de A15/A50/A73 tussen Andelst en Gennep eentje ziet liggen…
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb binnenkort nog een setje 14” lichtmetalo’s over (het CX model!), deze moeten wel gerestaureerd worden, maar daar is de prijs dan ook naar.
Bij interesse, stuur maar even een PB.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je zou even contact op kunnen nemen met Gert de Jong in Aalsmeer, volgens mij heeft hij nog wel wat velgen liggen.
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Even wat anders.
Omdat de afdekplaat voor mijn rechter achterwiel besloot zijn eigen weg te gaan, ben ik op zoek naar een nieuwe.
Omdat Wil Wijnhoven mij vertelde dat er wel 3 verschillende tinten lichtgrijs zouden zijn, besloot ik het kleurnummer eens op te snorren onder de motorkap. Ik weet niet beter dan dat mijn CX Gris Perlé is, maar als ik de daarbij horende kleurcode vergelijk met de code onder mijn motorkap (ETPMR of ETPMB maar vermoedelijk de eerste) dan klopt het van geen kant.
Volgens de site van dr. Theo zijn in 1991 zijn Gris Dolmen (ETB), Meteore (EYY) en Perlé (ETE) geleverd. In 1990 was er ook nog Gris Axinité (ETB) maar geen van deze kleuren hebben een kleurcode die lijkt op wat er bij mij op het binnenscherm staat.
Welke kleur heeft mijn CX…?
Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Op generationcx komt ETPmR als kleur voor. Gris Cristal, geleverd in 1991. Helaas geen foto erbij.
Deze kleur is dus ook geleverd op de XM, zie bijvoorbeeld deze auto. (auto van forummer JanO)
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tsja, dat is dan niet zo moeilijk meer
Al kun je je afvragen wat er nog van de oorspronkelijke kleur over is, gelet op het Franse werk met de spuitbus…
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mulder schreef:Perlé (ETE) geleverd.
Gris Perlé is bij mijn weten EVE
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klopt, mijn fout.
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vreemd dat deze kleur Gris Cristal niet voorkomt op de cx kleuren site van Mark en ook niet bij dr. Theo. Ik had er ook nog nooit van gehoord…