Totaal aantal Berichten: 6
- C35 Kampeerwagen 2.0 benzine (4 bak)
Hallo allemaal, ondanks dat ik niet vaak actief ben op dit forum waag ik het toch om een vraag te stellen. Mijn ervaring met sleutelen en klussen aan citroen gaat niet heel ver. (Eerste auto was een aca dyane… BXje gehad en sinds 2008 een C35.)
Even een vraag over roest. En wat er aan te doen. Mijn C35 gaat nu snel achteruit, het grootste deel van het jaar staat hij gelukkig droog in de stalling, (oude aardappelschuur). Maar nu hij weer actief gebruikt wordt zie je steeds meer rotte plekken. Met name het gootje, de scheiding tussen het kunststof dak en de stalen panelen. wordt nu erg slecht. De vorige eigenaar heeft in de goot enige tubes kit leeg gespoten en er ruim verf over gesmeerd maar nu brokkelt de rand af en zie ik blaasje onder de goot ontstaan.
Wat kan ik daar aan doen?
Ik ben eigenlijk van plan de boel schoon te maken, in te smeren met een roest stopper, en voor zover het kan met van die 2 componenten polyester troep de gaten te dichten.
Omdat ik dan geen goot meer over hou, heb ik het idee er een aluminium z profiel overheen te zetten. Dit zet ik dan vast aan de opbouw zodat je een afdakje over de goot krijg. De lelijke rand is dan uit het zicht en de goot of wat er van over is blijft droog.
Het profiel wil ik met popnagels en kit vastzetten.
Maar wellicht heeft iemand een veel beter idee , of zie ik het een en ander over het hoofd…
Graag advies…
Pim
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het enige dat echt goed helpt is: Slechte plekken eruit (laten) slijpen en nieuwe stukken erin (laten) lassen.
Al het andere is prutswerk.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6
- C35 Kampeerwagen 2.0 benzine (4 bak)
Natuurlijk blijft het allemaal prutswerk als je het niet echt oplost, heb je helemaal gelijk in, maar dan moet ik gaan voor “laten” doen. Dat zou ik wel willen maar weet niet goed waar (suggesties?)... ook is natuurlijk mijn budget beperkt.
Eigenlijk heb ik het over een “tijdelijke” oplossing om het niet slechter te laten worden.
grtz,
Pim