25 van de 183
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 mei 2010 07:50 PM
  [ # 361 ]

Afgelopen weekend even mijn op CitroMobiel gekocht ABS computer getest. Deze werkte prima, tenmiste het lampje ging uit, dan ga ik er vanuit dat die het verder ook doet Wink

In elk geval geen miskoop voor nog geen 10 euro Very Happy

Ook nog even de rand van de achterklep weer eens in de Noverox gezet, vorige keer heeft dat ruim een jaar het afbrokkelen van roestdeeltjes voorkomen. Inmiddels lagen er elke keer weer kleine stukjes op het rubber of op de achterbumper. Hopelijk kan die weer een jaartje mee Wink

Verder ook nog zo’n 120 km met de CX gereden, na het thuis neerzetten is er geen nieuw olie uit de intercooler gevallen, dat is toch ook wel een prettig idee. Al ga ik het alsnog laten controleren.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2010 08:50 PM
  [ # 362 ]

Ik denk net even snel de rechter spiegel van de auto te halen.
Los halen gaat prima door de bekende imbus los te draaien. Daarna kan je een sterschroef los halen.

Alleen ik weet niet hoe ik de stekkers los krijg Confused

De stekkers binnen in de deur kunnen niet door het gat naar buiten, dus de stekkers in de spiegel zelf moet los.

Ik vermoed dat het zwarte plastic of het spiegelglas eruit moet, alleen ik weet van beide niet hoe ze los moeten…

Wie weet hoe dat los gaat en je de boel ook nog netjes heel kan houden? Wink

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 07 juni 2010 08:55 PM
  [ # 363 ]

Zit een ring achter de spiegel, die moet je tegen de klok indraaien (zitten pikkies aan), dan kan de spiegel + houder eruit.
Dan de zwarte stekker losmaken (heb je spiegelverwarming, dan ook nog 2 schuifstekkertjes).

Spiegel vantevoren even onhoog draaien t.o.v. het huis, dat werkt makkelijker.
En de geribbelde buitenrand er eerst af klikken.

Spiegel kan goed vastzitten, desnoods even WD40 erop.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2010 09:00 PM
  [ # 364 ]

Thanks voor je uitleg!

Als het morgen beetje weer is weer een poging wagen Wink

Profiel  
 
Gepost: 07 juni 2010 09:28 PM
  [ # 365 ]

Als je het hele aluminium ‘kraagje’ uit de deur hebt gedraaid, moeten de stekkers er wel door passen hoor. Wel één voor één en het is wat pielen, maar het zou moeten kunnen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2010 10:12 PM
  [ # 366 ]

Hoe gaat die buitenrand er overigens het makkelijkste af?

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 07 juni 2010 10:14 PM
  [ # 367 ]

Ik trok die er altijd zo af, zit met een kliksysteem.
Gepast geweld toepassen.

Heb je het 1 maal gezien en gedaan, dan vergeet je dat nooit meer.

PS pas op voor de spinnen!  vampire

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2010 10:17 PM
  [ # 368 ]

Oké, als je niet zeker weet hoe iets zit dan kan je soms meer slopen dan fixen.
Toch altijd lullig als je iets los trekt en er daarna achter komt dat het met een schroef vast zat Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2010 10:33 PM
  [ # 369 ]

De spiegel kreeg ik er niet af, dus dat laat ik ff doen, ik heb er nu geen tijd meer voor.

Van de winter heb ik koplampen kunnen kopen met gele verstralers, deze zijn vanuit Frankrijk opgestuurd. Die wilde ik al een tijdje op de CX hebben.

Van beide lampen was de kitlaag niet goed, deze was lek. Vooral de onderste rand zat erg los.
Het was wel een hoop werk om de volledige oude kitlaag van de koplampen af te krijgen, hier is verruit de meeste tijd in gaan zitten.

Bij 1 van de 2 was het zilver van het huis zelf niet meer zo mooi, dus ik heb besloten het gele kapje over te bouwen naar een andere lamp waar het allemaal nog wat netter was. Zo kon ik ook direct een beter glas gebruiken.

Hier een lamp zonder glas.

Ik had gedacht alleen het gele kapje over te zetten, maar dat viel even tegen Confused
Het houdertje waar het gele glaasje in zit, zit namelijk vast aan de reflector…
Dit is niet over te zetten zonder de verstraler uit het huis te nemen. Als de reflector eruit is zou het houdertje overgezet kunnen worden als het moet, maar ik heb er voor gekozen om de hele reflector over te zetten. Het houdertje zit namelijk strak om de reflector gevouwen, dus er is wel kans op beschadigen bij het overzetten.

Hier de koplamp zonder verstraler.

Zeker om de eerste refelector eruit te krijgen valt niet mee Confused Maar uiteindelijk wel gelukt. De 2de ging een stuk makkelijker.

Het houdertje voor het gele glas in de reflector

Wat een absolute must is, is het schoonmaken van het glas als je het los heb van de koplamp.
Hier op de foto goed te zien doordat ik mijn vingers door het vuil heb gehaald.

Na het schoonmaken van het glas was het veel helderder, dat moet voor wat extra licht gaan zorgen Smile

Vlak voor het opnieuw kitten:

En het glas zit er weer op, nu alleen nog drogen Wink

Binnenkort moet dus alle verlichting voorop de CX geel zijn Smile
Uiteraard m.u.v. de stadsverlichting.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 09 juni 2010 06:32 PM
  [ # 370 ]

Lekker bezig Arjan very good

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 09 juni 2010 06:38 PM
  [ # 371 ]
Arjan Verkade schreef:

Binnenkort moet dus alle verlichting voorop de CX geel zijn Smile
Uiteraard m.u.v. de stadsverlichting.

Waarom de stadsverlichting niet, omdat je dat niet wilt of omdat je er geen lampje voor kunt vinden?
Ik heb van die plastic gele ‘condoompjes’ om de gewone stadslichtlampjes, die kosten nog geen euro per stuk in de lokale automaterialenzaak (kan me niet voorstellen dat de Akro ze niet heeft en anders neem ik ze bij de eerstvolgende clubmeeting wel voor je mee) en je hebt prachtige gele stadslichten!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2010 07:56 PM
  [ # 372 ]

De lampen zijn ook net op tijd klaar, net even met SP gekeken, maar 1 van mijn huidige koplampen is mogelijk APK afkeur…
Daar zat deze winter af en toe al wat vocht in, dat heeft denk ik zo zijn sporen achter gelaten Confused

Ik ben benieuwd of daar ook de onderste rand los zit, als dat zo is nu 3 lampen waar dat zo is. Ik kan dan iedereen aan raden om dat te controleren, want zodra er vocht in zit is het snel aflopende zaak denk ik.

Zijn die gele condoompjes ook voor CX stadslichten? Want dat zijn van de grote bollen, net als die in je achterlichten zitten.
Bij een BX bijvoorbeeld heb je van die kleine stadslampjes, daar weet ik dat ze van die condoompjes voor hebben.

Goed volgens mij zijn CXen niet geleverd met zulke condoompjes, dus dat is eigenlijk ook de rede dat ik zoiets niet wil plaatsen. Qua lichtbeeld zal je in elk geval nooit zien dat er wit door je gele bundel gestraald wordt door je zwakke stadslicht Wink

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 10 juni 2010 10:24 AM
  [ # 373 ]

Uh, je bedoelt toch de lampjes in de unit van het knipperlicht? Daar kan volgens mij maar een soort lampje in, en daar zijn die dingen voor te krijgen. Een diameter van één centimeter, schat ik. Ik heb vergelijkbare dingen op mijn grootlicht-lampen heenzitten (omdat ik nog geen glaasjes daarvoor heb), bij die lichten is de opbrengst zo groot dat het eigenlijk wit wordt als je ze aanzet (het schijnt dwars door het geel heen) maar bij de stadslichten ziet het er prachtig geel uit. Als mijn CX weer voor de deur staat zal ik foto’s maken. Over originaliteit: nee, ik kan me niet voorstellen dat het origineel zo is geleverd, maar ik vind het ZO lelijk dat al mijn lichten geel zijn, maar de stadslichtjes wit, dat ik in dit geval schoonheid verkies boven originaliteit!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 juni 2010 10:56 AM
  [ # 374 ]

De Fransen zelf reden altijd met Gele Lampen en Wit Stadslicht.

Citroen!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 10 juni 2010 03:54 PM
  [ # 375 ]

Het is wel voorgeschreven, maar zou oom police agent erover vallen bij een oude wagen die zo geleverd is?

Profiel  
 
 
25 van de 183
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook