Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Tja gratis zou handig zijn voor sommigen. Maar niks is nog gratis vandaag. Dat was ten tijde van sinterklaas.
waterman schreef:Wat willen jullie nou eigenlijk allemaal zeggen? Dat een sm geen hol waard is? Dat de slopers te duur zijn? Dat er te veel te koop staan?
Het lijkt er wat mij betreft op, dat vraagprijs en de prijs waarvoor zaken wordt gedaan, bij elkaar aan het komen zijn. Als er meer voor om en nabij de 4-5 k gaan tenminste, dan zou dat een trend kunnen worden en gaan de SM’s van A naar beter, weg bij de Fransen die ze hebben laten wegkwijnen. Dat zou mooi zijn. Scheelt toch weer, als het iets van 4 k minder is. Dan heb je wat meer speling wat betreft herstelkosten in relatie tot het eindresultaat, een goede kant en klare. Ik denk, dat dan de drempel lager wordt om aan een project te beginnen en dat zou goed nieuws zijn voor het aantal dat uiteindelijk overleeft.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Robin, ene van 4K of 5K heb je alleen maar meer werk aan! Ik dacht dat je daar reeds ervaring mee had? Uw 2de SM was duurder dacht ik,maar dan ook beter dan de eerste??
effe kort Robin, ben ‘t niet met je eens, want hoe lager de waarde van de auto, hoe minder ‘t de moeite loont om er geld en tijd in te smijten, maar ‘t lijkt inderdaad die kant op te gaan, voor een goeie DS vang je al meer dan voor een SM, dus,....
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar lijkt het ook op, voor een echt mooie DS (in een leuke uitvoering) wordt tegenwoordig veel geld gevraagd.
De SM’s die ik hier voorbij zie komen boven de 30k dat zijn er niet veel…
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de goede mooie SM’s bij trotse eigenaren staan die er niet vanaf willen, dat hoop ik dan ook maar.
Blooper1963 schreef:Robin, ene van 4K of 5K heb je alleen maar meer werk aan! Ik dacht dat je daar reeds ervaring mee had? Uw 2de SM was duurder dacht ik,maar dan ook beter dan de eerste??
De tweede is veel beter. En door ervaring rijker, gaat dat wel goed. Die tweede komt uiteindelijk op een bedrag uit, dat klopt met de waarde waarvoor een goede SM op dit moment wel wordt verkocht. Het kan net uit. Net. De eerste kost uiteindelijk een bedrag, waarvoor de auto van z’n lang zal ze leven niet wordt verkocht. Alle dure SM’s, ook al straalt het verschil in kwaliteit er vanaf, ze blijven staan. En om erop terug te komen, zeker voor een sleutelaar maakt een laag aanschafbedrag het aantrekkeliljk om aan de destijds enige topklasse Citroën te beginnen.
Arjan Verkade schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de goede mooie SM’s bij trotse eigenaren staan die er niet vanaf willen, dat hoop ik dan ook maar.
Het verloop is voor m’n gevoel niet zo groot. Op EuroCitro was ik niet zo onder de indruk van de gemiddelde staat van een Franse SM. En Frankrijk is toch de grootste vijver.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij staan hier in NL nog zat mooie SM’s bij eigenaren.
Hier bij mij in de straat heeft iemand ook al een prachtige SM vanaf begin jaren 90 in bezit (volgens de RDW).
Ik kom net bij vdL vandaan, ik denk dat er weinig plekken op de wereld zijn waar je zoveel SM’s bij elkaar ziet, zeker in zo’n goede staat. Al zitten er ook altijd wel een paar minder mooie tussen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En écht mooie SM is gewoon nog steeds geld waard. Alleen worden die auto’s niet via baggermedia als marktplaats en leboncoin verkocht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik twijfelde nog om zoiets toe te voegen
Ik denk idd ook dat veel mooie auto’s op een andere manier verkocht worden. Lijkt mij dat zulke auto’s vaak naar bekende gaan.
Arjan Verkade schreef:
De SM’s die ik hier voorbij zie komen boven de 30k dat zijn er niet veel….
Als ik die hier zou plaatsen dan zou de server van het forum crashen… Bovendien zijn “wij” toch op het forum meer de mensen van “koopjes” dus dan heeft het weinig zin om de Sm’s boven de 30k te plaatsen en dat zijn er genoeg (zie bijv mobile.de)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Ben vandaag ook even bij vd Laan geweest. Heb de eerste 1000 km met ‘gereviseerde’ motor er weer opzitten. De kettingen en de kleppen moesten worden gecontroleerd. Olieverbruik is nihil, was daarvoor meer dan 1 liter per 1000 km.
Meteen een nieuwe APK en de ramen na laten kijken. Valt me ook ieder keer op dat er heel wat leuke SM’s staan bij vd Laan. Op mobile.de vind ik trouwens de prijzen voor SM wel veel serieuzer. Van de 18 die er te koop staan, zitter er 11 (ruim) boven de 20 .000 euro.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Ik twijfelde nog om zoiets toe te voegen
Ik denk idd ook dat veel mooie auto’s op een andere manier verkocht worden. Lijkt mij dat zulke auto’s vaak naar bekende gaan.
Natuurlijk gaat het zo. Ik hoor van uit mijn eigen netwerk nog regelmatig bedragen voorbij komen die er niet om liegen en ook op mijn eigen auto word nog regelmatig serieus geld geboden. Mensen met geld kopen gewoon graag iets waarvan aangetoont kan worden dat het goed is, mooi is, betrouwbaar is en waar door een pro aan gesleuteld is. Die mensen kijken niet eens op internet, die geven gewoon een zoekopdracht aan een kenner.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En ook de echte goede gekende SM’s,want de wereld is klein,die komen niet op leboncoin en dergelijke,als de eigenaar beslist om ze van de hand te doen.
Deze veranderen van eigenaar,voordat mensen zoals ons er ook maar lucht van krijgen.
Sm cabriolet…......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Robin Visser schreef:Het lijkt er wat mij betreft op, dat vraagprijs en de prijs waarvoor zaken wordt gedaan, bij elkaar aan het komen zijn. Als er meer voor om en nabij de 4-5 k gaan tenminste, dan zou dat een trend kunnen worden en gaan de SM’s van A naar beter, weg bij de Fransen die ze hebben laten wegkwijnen. Dat zou mooi zijn. Scheelt toch weer, als het iets van 4 k minder is. Dan heb je wat meer speling wat betreft herstelkosten in relatie tot het eindresultaat, een goede kant en klare. Ik denk, dat dan de drempel lager wordt om aan een project te beginnen en dat zou goed nieuws zijn voor het aantal dat uiteindelijk overleeft.
Opeens allemaal “projectjes” 4-5k ..... (gisteren ook al 2 geplaatst). Een trend ???
http://www.leboncoin.fr/voitures/105816380.htm?ca=12_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/119393466.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.