Hallo,
mijn berlingo uit 99, 1.4i benzine flipt
zodra ik mijn ligt en ventilator aan zet gaan mijn ruitenwissers aan en branden de volgende lampjes op het dashboard:
-grootlicht(blauw)
-knipperlicht, links en rechts constant aan.
-mistachterlicht lampje brand.
Heeft iemand een idee wat het is,
ben al bij garage geweest, die dachten contactslot hebben ze ook vervangen(á €230,-)
en nu geeft hij nog steeds het zelfde probleem!!
Heeft iemand toevallig een idee???
Alvast bedankt
DAt is heel vervelend zeg!
Lijkt mij meer een kortsluiting ergens mss ergens iets nat geworden of ne kabel doorgeschuurd ergens?
mss eens kijken in de motorruimte en onder het stuur dat daar nergens iets doorgeschuurd is?
En als je het alleen hebt met ventilator en licht dan denk ik dat het ergens onder het stuur moet zijn dat de kortsluiting zich bevind
Ik ken er nu ook niet zo veel van maar dit lijkt mij het ligiste?
Bedankt voor je reactie!
Het lastige is dat hij het niet constant doet, dus soms wel als ik alles aan zet en soms niet, dus een kortsluiting zou wel kunnen maar dan zou je zeggen dat er een zekering klapt, het is de ene keer wel en de andere keer niet…
Oftewel goed vervelend want als ik hem zo in de garage achterlaat moeten ze ook een dag gaan zoeken, á €70,- p.u. is een duur geintje!!
Ik hoop dat als iemand dit leest en weet wat het is of toevallig een keer mee gemaakt, ALLE REACTIES zijn welkom!!
Alvast bedankt!!
ahzo ja dan zou ik nog meer aan een kortsluiting denken
mss eens een dagje zelf de tijd nemen en eens zoeken welke kabels van de verwarming en licht zijn en die is helemaal nakijken mss dat je zelf iets kunt vinden?
bedankt voor je reactie!
Maar hoe kan ik iets vinden als het niet continu een fout geeft?
heb je misschien nog tips om dit goed te kunnen meten/doorzoeken.
Alvast bedankt voor je reactie!
gho als hij ergens doorgeschuurd moet zijn zie je dat aan de kabel en anders alles eens op zetten met de kabels bewegen dan weet je toch al welke kabel het is en zo verder zoeken is maar een tip kan ook zijn dat het ergens in een printplaat ofzo zit veel mogelijkheden… maar door te proberen kom je iets te weten eh
grtz