Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zo geleverd? Zoals ik al schreef: CX is nooit met geel stadslicht geleverd, altijd wit.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks DriverD, je heb mijn vermoeden bevestigd
Die stadslichtjes blijven gewoon wit.
Ik denk dat de gele kapjes die nu op de verstralers zitten wel goed geel licht gaan geven, bij de H4 lampen werkt zo’n glazen kapje in elk geval prima.
Als ik nu groot licht aan zette had ik deels geel (van de H4) en een bundel wit (van de verstralers), dat vond ik niet zo mooi. Ik hoop nu 1 grote gele bundel licht te hebben
Doordat de glazen nu schoner zijn hoop ik ook het maximale licht uit de units te kunnen halen bij het voeren van normaal dimlicht. Ik laat mijn bevindingen hier nog wel weten.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die gele kapjes gaan goed werken, doen ze bij een DS ook. Dat wordt één gele zee van licht!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo de CX is even paar daagjes weggeweest voor de APK en onderhoud.
APK was geen probleem, alleen handrem stellen e.d. Niks om je zorgen over te maken dus.
Verder nog flink wat onderhoud:
Olie en bougies
Kleppen gesteld
LHM spoelen en ververssen
KVS natuurlijk niet te vergeten (wat gaan er trouwens een hoop liters in een CX )
Ook direct even waar nodig de roestbeschermlaag bijwerkt
De vers gekitte koplampen zijn ook geplaatst en afgesteld, ik vind het ook niet netjes om met niet goed afgestelde koplampen te rijden.
Ik moet ook zeggen dat deze lampen er veel helderder uit zien dan de vorige, ik denk dat het stoflaagje op het glas dat allemaal geen goed doet. Het ziet er nu eigenlijk als nieuw uit
Het resultaat is eigenlijk wel een betere CX
De vering van mijn CX was nooit slecht, nu is het eigenlijk niet meer aanwezig, in een positieve manier
Ik denk dat de motor ook beter loopt, maar daar moet ik nog even wat meer voor rijden.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hier nog even een foto van ruim 1.5 jaar geleden. Op de foto aardig te zien hoe dof het glas is
Op de foto nog de pit te zien die voor de verstraler zit, daar ben ik nu ook vanaf.
Het resultaat nu op de CX
Lampjes even aan.
Nog even het linker mistlicht een keer fixen, 1 van de pinnen is gaan roesten. Misschien maar eens vertinnen, hopelijk gaat dat het roesten tegen. Dan ook direct in de vaseline.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De foto even van internet geplukt, maar deze heb ik vandaag binnen gehad:
Dat is toch eigenlijk wel bijna een exacte copy van mijn eigen CX
Tot aan het ABS plaatje op de achterklep en de gele lampen voorop.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Arjan, prachtige auto. Ik heb even naar de foto’s zitten kijken en er valt mij een ding op wat ik je zeler kan aanraden. Ik heb ook een gris perle cx, maar de bumpers waren niet mooi meer. Nu heb ik bij een verfspeciaal zaak de kleur op code laten maken en laten afpersen in een spuitbus. 3 stuk nodig voor voor- en achterbumper. € 13.50 per spuitbus en anderhalf uur werk, daarna zien ze er weer als nieuw uit. Je kunt het heel goed zelf doen, aangezien het een matte niet metallic kleur is.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Je kunt met deze spuitbussen trouwens ook nog eens mooi egaal spuiten aangezien je geen ronde kop erop hebt zitten (zoals elke standaard spuitbus) maar met een vlak spuit.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks
Ja die voorbumper is idd niet zo mooi meer…
Met spuiten ben ik bang dat een extra laagje de structuur in de bumper bijna weg haalt.
Maar het moet zeker een keer aangepakt worden, ik moet nog eens een keer kijken wat precies de beste oplossing is
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ze heeft nu een mooie heldere blik in haar ogen, Arjan!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou het niet beter kunnen zeggen
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Bij de mijne zijn de bumpers meegespoten. Bedoeling was om een mateffect te creëren, maar dat bleek lastiger dan gedacht voor de spuiter. Het resultaat is nl. dat ze licht glimmen, dus ik ga t.z.t. terug om te kijken of ze daar nog verbetering in kunnen krijgen.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Na het spuiten glimmen de bumpers nog wel, dat werd bij mij minder na verloop van tijd. Ook is bij mij prima de structuur behouden gebleven.
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
De structuur blijft inderdaad goed behouden of de bumpers moeten al een aantal keer overgespoten zijn. Mocht dat het geval zijn kan je bij zo’n zelfde zaak ook structuurverf kopen (niet voor de muur in je huiskamer). Dit haalt de structuur van de bumpre weer mooi op.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971