Witte rook uit Airco
Argon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 10 juni 2010 08:01 PM

Beste,

Ik ben in het bezit van een 5 jaar “oude” Citroen C4 Berline. Ik was daarnet aan het genieten van een mooie liedje op de radio tot ik plots in de middenconsole waar de airco uitkomt rook zag komen. Je hebt den ventilatie die je links kunt besturen (naar de bestuurder toe) en de ventilator die je naar de bijzitter kan richten. Wel enkel en alleen uit de ventilator van de bijzitter (in de middenconsole) komt een soort van witte wolkjes/damp. Ik dacht eerst aan iets die aan het verbranden had, maar het heeft totaal geen brandgeur.

Ik heb toen de airco uitgezet tot ik thuis kwam. Na de motor uit te zetten bleef iets in de middenconsole nog een 15tal seconden uitblazen/geluid maken/stil vallen. Geen idee van hoe ik het moet beschrijven.

Ik dacht dat een Airco systeem een soort van gas bevat. Zou het mogelijk zijn dat dit gas kan ontsnappen en in de vorm van witte wolkjes naar buiten komt? Het vreemde zou ik hier dan wel aan vinden dat het enkel uit 1 ventilatiegat komt en niet uit alle ventilatiegaten.

Iemand enige idee? Sowieso ga ik morgen naar de garage, maar vind het altijd leuk om er zelf toch ook iets over te weten zodat ik niet in het zak gezet wordt Smile

Groeten

Profiel  

fjr1300
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Gepost: 10 juni 2010 08:51 PM
  [ # 1 ]

Rook je toevallig een zoete weeige lucht de auto inkomen, en wellicht gingen je ramen beslaan? Dit zou kunnen duiden op een lekke kachel radiator.

Profiel  

Argon
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 juni 2010 08:55 PM
  [ # 2 ]

Ik heb onmiddellijk de ramen opengedaan daar ik dacht dat het een soort gas was van de Airco. Heb het probleem van die ruiten niet gehad. Ik las tijdens mijn zoektocht ook al dergelijk verhaal vanuit een Citroen Xantia, dit kwam op een €700 a €900 blijkbaar voor zijn auto. Pfiew, auto’s kunnen duur zijn Smile

Profiel  

pieth
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 14 juni 2010 02:26 PM
  [ # 3 ]

Ook ik heb rook uit de airco van de bijrijder zien komen en is nu dus wel stuk rep 900 € , de auto 07 2009 gekocht 3 jr oud en de dealer gaf 1 jr fabr garantie. V.a. het begin heeft dit ding niet goed gefunctioneerd, het ontwasemen van de ramen etc liep ook al niet lekker vann de winter verder de kachel was ook niet optimaal, was ( volvo gewend) Het is verdorie wel shit zulke hoge kosten. De garage geeft niet thuis tja meneer pech onheil van buiten af (steentje) en ik moet dat dus maart aannemen. Ik wil een second opinion doen want deze garage vertrouw ik niet meer. Heeft iemand tips?? wat ik zou kunnen doen? En kan iemand mij helpen aan het telnr van de importeur? ik wil een officiele klacht indienen bij citroen en bovag. graag jullie ervaringen

Profiel  

Argon
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 juni 2010 04:02 PM
  [ # 4 ]

Probleem zou moeten opgelost zijn bij mij. Er zat nog 105… gas in de airco terwijl dit bij een C4 ongeveer 450 a 475 moet zijn. Airco werd dus terug voorzien van voldoende gas/vloeistof.

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 16 juni 2010 05:52 PM
  [ # 5 ]

Is het niet gelekt dan? Maar goed even afwachten.
Wel een toepasselijke naam trouwens, over gas gesproken!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

Citrovier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 17 juni 2010 09:29 PM
  [ # 6 ]

De Anwb geeft een digitale kampioen uit. Daarin was een item over de airco. Ik hoorde daarin dat het kan voorkomen dat een beetje rook/damp uit de airco komt. Dat gebeurt wanneer het systeem de hoeveelheid condensdamp niet aankan, bijvoorbeeld bij een hoge buitentemperatuur met tegelijk een hoge luchtvochtigheid. Als het niet naar brand ruikt, kan het bijna nooit kwaad.

Misschien valt het dus mee.

Profiel  

biandre
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20

Gepost: 02 november 2010 07:11 PM
  [ # 7 ]

Maar als het nu wel naar brand ruikt?? ik heb af en toe dat als ik een klein stukje rij begint het een klein beetje te ruiken naar brand, dat houd na ver loop van tijd wel weer op maar toch het baart mij enige zorg

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook