Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Weet iemand of er onder de motorkap van een 2.0 16v ergens gemakkelijk een contactgeschakelde plus te vinden is? Of wordt ‘t meten?
Kon via de search zo 1, 2, 3 niets vinden..
Via bobijn lijkt me logisch
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Je moet me even helpen, bobijn is bobine? Iemand nog een idee waar ik gemakkelijk wat op aan kan sluiten?
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij een moderne auto voorzien van een motormanagementsysteem moet je natuurlijk NOOIT zomaar “even” 12 volt afpakken van de bobine hé! Afblijven als je niet weet wat je doet is hier het devies. Als je een geschakelde plus zoek kijk je beter even in het schema van de auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ja zo zat ik ook al een beetje, leek me niet de allerbeste oplossing.. Ik zoek rustig verder! Meen op de website van de XMclub een keer iets met schema’s te hebben gezien..
Ah goed om te weten !!
Ik zou even de multimeter pakken en langs die zekeringenbak bij je accu gaan meten
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Koplampen zijn contactgeschakeld. (Alleen de stadslichtjes niet.) En daarvan zitten de zekeringen in de bak onder de motorkap.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De contactgeschakelde 12V van de koplampen zit ws in het dashboard en loopt van daar via de verlichtingschakelaar naar de koplamprelais onder de motorkap.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Wat wil je daar mee zeggen? Dat de koplampzekeringen onder de motorkap voor de schakelaar zitten dus altijd 12V hebben? Of dat de zekeringen in het dash zitten? Dat laatste is in ieder geval niet zo, die zitten onder de motorkap. 2 voor de dimlichten en 2 voor de grootlichten
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat is het ORGA nummer?
Ik heb alle type II elektrische schema’s dus als je duidelijk maakt wat je met die geschakelde plus van plan bent wordt het al gemakkelijker zoeken.
Kan ik je een kopietje mailen van de juiste pagina.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Brian schreef:Wat wil je daar mee zeggen? Dat de koplampzekeringen onder de motorkap voor de schakelaar zitten dus altijd 12V hebben? Of dat de zekeringen in het dash zitten? Dat laatste is in ieder geval niet zo, die zitten onder de motorkap. 2 voor de dimlichten en 2 voor de grootlichten
Bij een relais heb je een schakeldraad die het relais stuurt en de hoofdstroom die door het relais geschakeld wordt.
Helemaal zeker weet ik het niet maar kan me voorstellen dat de schakeldraad vie de verlichtingsschakelaar op een geschakelde 12V zit aangesloten in het dashboard.
De geschakelde hoofdstroom naar de koplampen komt direct van constante 12V via de zekeringen onder de motorkap.
Volgens het schema in m’n Haynes werkt het idd zo.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Je hebt gelijk: de koplamzekeringen zijn niet geschikt.
Misschien de ventilatie/airco zekering? Is niet contactgeschakeld maar draaiende-motor-geschakeld, maar misschien maakt dat niet uit voor de toepassing (welke dat ook mag zijn)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Achter de radio ligt meestal een ongebruikte stekker die contact geschakeld is.
Even een draadje door het roostertje prikken en je bent er ook.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nogmaals: Waarom zeg je niet wat je er mee wilt. Misschien heeft iemand er al een oplossing voor
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Zo wat een reacties in één keer! Nee ik zat een beetje te kijken naar dagrijverlichting in de mistlampunit. (Ik wil er geen discussie over starten of het al dan niet mooi is en ik weet ook niet of ik ‘t doe of wat dan ook maar leek me leuk om een keer aan te sluiten)
Maar draaiende motor geschakeld is nog mooier natuurlijk, want zo is het af-fabriek bij dagrijverlichting. Iemand suggesties?