Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hoe is het met de Visa? Je hebt toch niet de hoop opgegeven vanwege de roest he?
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
C15GrandVolume schreef:Die weerstand zit in de aanjager. Schroef de aanjager er maar eens uit, dan zie je ‘m gauw genoeg zitten. Ik zit er aan te denken om een potmeter ertussen te zetten in plaats van de schakelaar en de weerstand, dan is het toerental traploos te regelen.
Hou ons even op de hoogte als je erachter bent hoe het met die potmeter moet, dan wil ik dat ook wel installeren in mijn gebakje!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Jongens, excuses voor de gigantische afwezigheid. Het was hier zo druk dat ik geeneens tijd had voor m’n eigen forum, laat staan andere fora. Was niet m’n bedoeling, maar de Visa heeft er gelukkig niet onder geleden!
Dagboek van de Visa
- Problemen met bougiekabels die losvallen, die moeten dus vervangen
- Verse remmetjes voor, lampje ging keurig aan. Wel wat vroeg, zat nog 3mm op
- Er wordt hard nagedacht over ‘t interieur. Ik wil een ander, maar mijn vader wil dit interieur oplappen (...)
- Problemen met uitvallen en niet starten bleken in dat pinneke te zitten dat in de carburateur schiet als ‘ie niet op contact staat. Opgelost
- Verse APK! Aanmerkingen: Roest (uiteraard) en lampen die niet verstelbaar meer zijn (wisten we ook)
- Nieuwe voorruit! Mijn vader had ‘m gesloopt op exact 150.000km. Stonden stil bij de Gamma en de achterklep-flap duwde een stuk hout door de voorruit. Heel fijn. Enfin, gelijk de roest kunnen checken. Valt allemaal erg mee
- We zijn nu dus over de 150.000 heen!
Ook minder nieuws: Autootje schiet soms uit de versnelling en kraakt van 4 naar 3. Waarschijnlijk wordt dat dus toch een verse versnellingsbak…
Maar hij wordt nog regelmatig ingezet en hij rijdt heerlijk!
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ha, je leeft dus toch nog! Als je een motor met versnellingsbak zoekt, Emiel (BX19TRS) heeft er nog een.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ook voor een Club Joost?
In Melissant op Marktplaats staat ook nog wel een 2-pitterbak.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Oh, is het een tweeploffer? Dat wist ik niet meer.
Tot mijn grote vreugde wel.
Heb tijdens het rijden daarstraks nog een filmpje gemaakt.
Binnenkort weer wat in-car-view
Filmpje is er nog niet omdat Premiere ineens niet meer snapt wat een MPG is. Heel raar. Kan ‘t nog niet bewerken en ik weiger ‘t eerst om te zetten naar AVI. Werkte eerst ook.
Enfin, wel een filmpje direct uit de camera, want de Visa start nu met een sleutel!
Ziehier een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=dIo_RaMMj6A
Yeah .
De Go baby go knop met funky toetsenbordlockconstructie uit een AT PC is eruit en nu starten we zoals dat hoort, met een sleutel.
Verder had hij eergisteren weer kuurtjes. Net als tevoren, spontaan uitvallen en vervolgens niet willen starten, totdat ‘ie ineens dan toch maar wel wil starten. Heel gek is dat. We gaan nu de (best wel gare) kabels naar bougies en bobine vervangen in de hoop dat dat wat oplost. Vervangen moeten ze toch!
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Als ‘ie het weer doet, kom je dan naar de barbecue?
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je bobijn (bobine in het Belgisch) is verdacht bij deze, wel vervangen voor een bruine (visa)bobijn en NIET voor een zwarte 2cv versie.
C15GrandVolume schreef:Als ‘ie het weer doet, kom je dan naar de barbecue?
Heb er even over gedacht, maar is me iets te ver rijden voor een nog niet zo heel betrouwbare Visa en het zit echt midden in allerlei andere drukte (zoals gewoonlijk hier). Vrees dus dat ‘t ‘m niet wordt .
Maurice van Mourik schreef:Je bobijn (bobine in het Belgisch) is verdacht bij deze, wel vervangen voor een bruine (visa)bobijn en NIET voor een zwarte 2cv versie.
Is het nou bobijn in ‘t belgisch of bobine in ‘t belgisch?
Hier zegt iedereen i.i.g. bobine.
De bobine zelf lijkt me prima eigenlijk, die is nog niet zo oud. Het is de bekabeling waar ik bezorgd om ben.
Ik maak maar geen foto, je snapt wel ongeveer hoe dat eruit moet zien .
Type: “Wonderlijk dat het überhaupt nog start”
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
In de rest van Nederland zegt men bobine
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Bobijn leek me wel ludiek gezien het feit dat je ook in de euregio woont, ik had natuurlijk ook “Zündspule” kunnen zeggen…