Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
he, gaaf, super oplossing !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Voor de 2e x de motor opgebouwd ingehangen in de motorruimte er van uitgaande dat het probleem nu wel voorbij zou zijn, gestart de oliedruk liep naar 1/2 bar en viel binnen 5 sec weer weg, balen natuurlijk.
Wederom de motor uitgebouwd gedemonteerd, alles weer nagelopen de startmotor en versnellingsbak gemonteerd zonder carterpan en distributiedeksel en gestart, uit de pomp kwam een pisstraaltje maar bij de kettingspanner onderzijde motorblok zit een oliekanaal en daar kwam een straal olie uit niet te kort en daar hoort een klein boutje in en die zat er niet in ook niet bij de revisie en zoals dat heet het lek is nu boven water het boutje snel ingedraaid.
De pomp gaf direct 2 bar aan op de manometer bij ongeveer 100 omwentelingen en de olie spatte vrolijk in het rond alles werd weer gesmeerd zelfs in de kop welde de olie vlotjes op en zo hoort het.
Het was maar een kleinigheid en een hoop ergenis, de motor heb ik inmiddels weer opgebouwd klaar om aankomende week opnieuw in te bouwen.
Ik had deze zomer willen rijden maar het zit er niet in, ben zo benieuwd hoe het rijdt met een combi turbo 1 en 2.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bizar, wie heeft dat boutje er nou uitgehaald. of is dat bij de revisie gebeurd ??
gelukkig gevonden !
gaat ‘t echt niet meer lukken voor de zomer ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Zelf denk ik dat bij de vorige eigenaar er iets fout is gegaan vandaar de motorschade, als je niet weet dat het boutje daar zit, mis je het niet en denk je dat het een schroefgat is van de carterpan.
Het lukt vrijwel zeker niet deze zomer er is nog zoveel te doen.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Ik krijg het bijna niet meer uit mijn strot maar sinds vanmiddag ligt de motor helemaal uitelkaar reden: de cylinderbussen stuiken niet op 0,5 mm boven het motorblok waardoor KV verlies optreedt de koppakking sluit de cyliderbussen niet af ik had hier geen 1/2 uur mee kunnen rijden en dan had ik stil gestaan.
De reviseur heeft niet in gaten gehad dat er sims onderin onder de cylinderbussen moesten en alleen met een vloeibaar goedje redt je het niet.
Gelukkig heeft Garage v.d.Laan, Abbenes mij wederom super geholpen met stalen sims waarvoor mijn hartelijke dank, je kan de stalen sims niet meer bestellen, alleen de papieren bij CX Basis.
Morgenvroeg met frisse moed er tegen aan met gratis hulp c.q ondersteuning van Garage Hennie v.d Braak ( waar vindt je dit nog ) in Zwaanshoek, en de motor gaat bij hem niet eerder de deur uit voor dat die 100% is, hij heeft honderden van deze losse bussen motoren gedaan in de afgelopen 40 jaar.
Met zulke vrienden in de Haarlemmermeer om je heen moet het nu gaan lukken om een 100% motor te bouwen.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
jeez.. je krijgt het niet kado hé?
Houdt moed, je komt er wel!
begrijp en lees ik het nou goed,een blok wat totaal was gereviseerd ligt weer helemaal uitelkaar,dat is echt balen,probeer de moed er een beetje in te houden….succes
Het motorblok gedeelte, bussen, draaiend gedeelte en de cylinderkop is door Hennie gemonteerd en nu wel zoals het hoort, moet ook de versnellingsbak onder zijn supervisie uitelkaar sleutelen, hij neemt echt geen risico, het zegt Hennie niets dat een andere monteur de versnellingsbak goed vond, je moet het eerst van binnen zien is zijn credo.
Voor hem is deze versnellingsbak verdacht gezien hoe in het verleden met deze dame is omgegaan.
Wordt vervolgd.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
shim = voetpakking. Erg belangrijk ja. Daar kom je niet weg met vloeibare meuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Even een follow up de versnellingsbak is goed, lekker schoon gemaakt van binnen en weer in elkaar gezet
is toch wel een ingewikkeld ding maar, met hulp van Hennie is het helemaal goed gekomen.
De motor is weer in elkaar gezet, volgende week gaat de vernellingsbak eraan vast, en wordt het geheel weer naar de Femme gebracht en ingebouwd, hopelijk voor de laatste keer.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
We leven met je mee…. Er zijn al aardig wat zwetdruppels aan besteed om haar weer op “de benen” te helpen. Ik ben benieuwd of ik binnenkort het bericht lees van YESS!! ze zweeft weer
Harry zal waarschijnlijk pas na de zomer rijden schreef hij al,wel verdomd jammer nu het net een beetje mooi weer begint te worden…......
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gisteren even bij Harry geweest ivm met de aircopomp die over was (waarvoor dank!!!) en het project bewonderd! Niets wordt aan het toeval overgelaten.
ongetwijfeld gaat het goed komen met de motor, blok hing er al weer in!
Er is nog heel wat werk te doen, maar er is zeker nog veel meer werk al gedaan.
Zet ‘m op Harry zodat je volgende zomer lekker kunt zweven met la Femme!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
De motor van de Femme doet het weer, ditmaal zonder problemen de oliedruk is uitstekend gemiddeld een dikke 5 Bar de cylinderkop is ook dicht ben dik tevreden met het resutaat,kan ik volgende week eindellijk aan de rest beginnen.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Volgens mij begint Harry een blij man te worden,leuk dat alles weer op de rit is…...we gaan het resultaat zien