Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ooit had ik een PL 17, in 1965, geruild tegen een Matchless G3LS, met de knip dicht.
In mijn herinnering liep die Panhard met gemak 130, maar dat kan studentikoze overdrijving zijn.
Ik meen me ter herinneren dat die dingen met hoge toerentallen liepen.
Ik kom juist terug van een toer door Frankrijk. In de buurt van Cahors struikelde ik over een PL 17 die op het eerste gezicht restaurabele staat lijkt te zijn. Eén deur met enkele roestgaten onderaan, voor de rest rondom hard, ook de dorpels. De onderkant heb ik helaas niet kunnen bekijken, maar enig voelwerk op de gebruikelijke plekken leverde geen gaten op.
In het dak zit een deuk ter grootte van een schuifdak.
Onder de motorkap zag het er netjes uit. De laatste beurt was in 1975 gedaan. Aan de oliepeilstok mooie schone olie, op niveau.
Helaas had ik geen gelegenheid er verder aan te inspecteren. Ik sprak de eigenaar, die vroeg € 1200. Kenteken is erbij.
Tsja. ‘s Avonds bij de borrel werd mij alom ontraden (weer) een dergelijk project aan te vatten.
Wegdromend zag ik mij het ding op gang brengen om er dan gewoon mee naar huis te rijden. Even nieuwe bandjes erom, accu erin, sapjes vervangen en gaan. (zo ziet het er wel uit).
Maar door die motorverhalen lezend zou het ook zomaar kunnen dat er een kaduuk nokkenastandwiel in zit. En vastgerotte remzuigers. Of zo.
Een ter plaatse wonende vriend zou het ding kunnen arresteren. Hij heeft ook een schuur waar hij in zou kunnen.Ik heb het hem nog niet gevraagd, want ik ben er nog niet uit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Aan het rijtje auto’s te zien heb je een luxe probleem. Meld je het hier nog even als je het niet doet? Met een fotootje erbij? Kunnen anderen ook eens lekker gaan twijfelen.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat rijtje is nog veeeel langer, het zijn alle Citroens die ik ooit bezat.
Nu: Een XM V6 Exclusive en een IDSpecial.
Helaas van de Panhard geen foto.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuke auto’s. Mijn 17 break loopt nu goed, alleen slaat ie soms af als ie echt warm is. Waarschijnlijk vapour-lock. Ga ik nog fiksen….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hier vind je wat foto’s van deze auto.
http://picasaweb.google.nl/FotoalbumJanSr/PanhardKlein
Graag commentaar.
Doen of niet?
Zoals gezegd, onder de motorkap ziet het er goed uit.
De bodem lijkt weinig gaten te hebben (gevoeld met de hand.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
er is hier op het forum ,kort geleden nog een verkocht , meende iets van 900 euro
zag er aanmerkelijk beter uit en was volgens mij rijdend [ongerestaureerd]
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Jaja, Pescadoires, mooi dorp leuke brocante. Ik heb die wagen toevallig vorig jaar ook zien staan en er even bij getwijfeld omdat ‘ie nog zo compleet was, maar ik vond ‘m er erg slecht uit zien. Volgens mij waren de met name dorpels en de bodem zeer krokant. Maar als je een leuk project zoekt moet je vanaf deze foto gezien je 180 graden omdraaien en even die grote schuur inlopen met al die meubels. Helemaal achterin staat een oude ribbelkap-eend verscholen die ook oud is, maar in ieder geval binnen staat (wel een zaklamp meenemen want het is daar doooonker!).
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
wat mag/moet het kosten? als je geen tijdslimiet hebt, veel zelf kan doen of de bronnen hebt om je erbij te helpen, waarom zou je het niet doen? Je raakt hem altijd wel weer kwijt voor wat je ervoor betaald hebt denk ik, kost het je hooguit een leuk tripje FR!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Om het overzichtelijk te houden heb ik van de 2 lopende topics 1 gemaakt. Graag hierin verder gaan.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Kees-Jan,
Die 2CV is weg, de verkoper had nog een reeks auto’s, maar ze afgelopen jaar allemaal van de hand gedaan of laten slopen.
Ja, hoe slecht is hij? Eén deur is onderlangs door. Met name de dorpels en de bodem in de hoeken beklopt en bevoeld, daar is niets ernstigs mis. Van binnenuit kijk je ook nergens naar buiten.
Je weet natuurlijk nooit wat je tegenkomt als je er aan begint.
Ik ben niet op zoek naar zo’n project, mijn DS is nog niet eens echt af.
Je ziet zo’n ding staan en dan begint het bekende virus.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Jansr,
Ja dat virus ken ik, ik kwam er jaren geleden ook al. Toen had ‘ie ooit een oude neus DS ambulance staan, prachtig! Ook een loods vol met van die 1920-1930-auto’s. Uiteindelijk heb ik een paar kilometer verderop mijn slag geslagen met een oude 2CV. Ja hallo, we hebben het hier over 1992 hè... tssss! Toen zat er in Pescadoires zelfs nog een Panhrdspecialist die nu natuurlijk al lang weg is.
De PL17, ik kan me toch echt herinneren dat ‘ie niet zulke beste dorpels had, vooral de buitendorpels aan de onderzijde. Maar goed, dat mag natuurlijk geen belemmering zijn bij een restauratieproject, maar 1200 euro is dan best een hoop lood voor zo’n project. Kijk maar eens op leboncoin bijvoorbeeld, daar staan genoeg Panhards en dan heb je ook nog wat keuze in modellen. Maar het blijven verschrikkelijk mooie wagens, dat staat vast!
http://www.leboncoin.fr/voitures/offres/auvergne/occasions/?f=a&th=1&re=1985&q=panhard
Die vriend in de buurt, is dat Erik?
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ik heb nog even gezocht in mijn foto’s, hier een kiek wat er vorig jaar nog meer stond bij dezelfde brocante. Die Trax is natuurlijk een prachtig tuinornament!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@JanSr: Inmiddels ben ik wel aardig bekend met de Panhard PL17. Het exemplaar op de foto’s zou ik echt laten staan: Te duur voor een auto in deze staat (eigenlijk een wrak). Carrosserie is echt slecht, interieur ook en hoe is de motor?
Voor hetzelfde geld of iets meer vind je veeel betere…..
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Vandaag deze Panhard nog even bezichtigd.
Helaas nu in verregaande staat van verrotting, het ding staat gewoon buiten, in een hoek.
Zelfs als tuinornament niet (meer) interessant.
Je vraagt je af wat er omgaat in het hoofd van dit soort volk. Onder een afdakje en je hebt het probleem niet.
Streep maar van de lijst.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De meest recente staat, midden juli 2015.
En gek genoeg krijg je het ding nog steeds niet voor niets mee…..
en omdat ik er toch was:
Een “complete” ribbel-eend.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Je blijft terugkomen, tuurlijk krijg je em niet voor niets mee
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!