Beste forummers,
tijdens het sleutelen aan het achtersubframe komen we tot de conclusie dat de achteremcilinders nier werken, ze bewegen wel maar niet onder invloed van de LHMstroom uit de leidingen.
Wie heeft er input en/of ideeën?
Groeten!
Met vriendelijke groeten!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als de cylinders kunnen bewegen dan zitten ze niet vast…
Volgens mij is de hoeveelheid druk op de achterremleidingen afhankelijk van het gewicht dat op de achterwielen rust (net als bij de BX). Ik ga er vanuit dat dit het geval is want bleeden werkt niet met de achterkant op de bokken… Als er geen druk op de wielen staat is er dus geen remdruk.
Het zou ook nog kunnen dat er veel lucht in de leidingen zit maar dat zul je vast al hebben gecheckt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Heb je dit getest met de wielen van de grond?
Zo ja, probeer eens met 1 wiel op de grond en in rijstand. Zie bericht hier boven.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad: Druk in remmen achter=druk in veercilinders achter.
Je kan de GS ook in de hoogste stand zetten, dan heb je veel druk op de veer- en remcilinders.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 18-06-2007
- AX 11 E S6
- GS/GSA 1220 Club Berline
Bij het ontluchten moet je ook eerst de achterkant los van de grond hebben, en dan daarna nog de wieldraagarm optillen. Zo komt de “de plunje van de achterste hoogteregelaar in de ‘inlaat’ stand”, tenminste zo staat het in de vraagbaak
Zo staat het ook in mijn Haynes manual, maar ik heb gisteren besloten één achterwiel op de grond te laten terwijl ik het andere ging ontluchten. Dat leek ook het gewenste effect te hebben.
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 18-06-2007
- AX 11 E S6
- GS/GSA 1220 Club Berline
Dat is goed om te weten, dan probeer ik dat straks ook
Ik moet em nog bij iemand uit de garage halen vandaag. Ik was bezig het lager te vervangen, maar toen ik een verrot gedraaide asmoer M44 tegenkwam moest ik stoppen. En dan nog duurde het klusje veel langer dan ik dacht.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarschijnlijk bedoel je de asmoer met sleutelwijdte 44 mm? Die kan wel vast zitten ja….
Citroen!