2 van de 2
 < Vorige 1 2

Even voorstellen: Suzanne (en meteen een vraag over ventilatie)
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 13 juni 2010 01:16 PM
  [ # 16 ]

Ik heb een filmpje gemaakt toen alles weer werkte bij mij. Misschien heb je er wat aan:

http://www.youtube.com/watch?v=C4BdoZmR1Wg

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 13 juni 2010 05:16 PM
  [ # 17 ]

Dank je, MaartenH, maar ik zie op het filmpje dat je een serie II XM hebt (of iig een serie II dashboard) en heb gehoord dat het ventilatiesysteem totaal anders in elkaar zit voor- en na de facelift. Klopt dat? Ik ga iig kijken (nog niet aan toegekomen wegens andere auto- en huisdingen, maar ik houd jullie op de hoogte!)

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 13 juni 2010 11:43 PM
  [ # 18 ]

Proficiat met Suzanne! Top of the bill hoor! En welkom bij het XM gilde!

Als je de witte kunstof hefboom (met het tandrad) met de hand beweegt, kun je de hoofdlucht stroom dan wel veranderen??

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 14 juni 2010 09:39 PM
  [ # 19 ]

Grr, het zal eens makkelijk zijn bij een Citroen huh

Dankzij jullie adviezen heb ik het dashboardkastje en de afdekplaat eronder nogmaals verwijderd, en ik zie nu idd de witplastic tandwielen die, zoals ik het kan zien, inderdaad de luchtstroomrichting kunnen wijzigen. Ik zie ook het servo dat ertegenaan zit (het ding dat op de foto van Brian al verwijderd is). Het met de knopjes op het dashboard veranderen van de luchtstroomrichting zorgt voor nul reactie in dit servo, geen klikje, geen beweging, niets, dus het zou goed kunnen dat dit servo kapot is. Handmatig lukt het me niet om de witte tandwielen te bewegen (die zitten nu vast aan het servo) dus moet ik het servo sowieso verwijderen. Twee schroefjes, simpel zat…

Alleen is op de foto van Brian ook de plastic luchtkoker die de lucht naar de rechter ventilatieopening brengt al verwijderd, ik krijg dat $%&*^$$%# niet los en zonder het los te koppelen kan ik ook niet bij het onderste schroefje om het servo te verwijderen. Goed gereedschap zou hier helpen, ik heb zo’n koppelstukje nodig waarbij ik een kruiskopschroef onder 90 graden kan ontschroeven, ik ga deze week naar een vriend die zo’n stuk gereedschap ongetwijfeld in het bezit heeft en kom dan hopelijk verder!

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 juni 2010 11:08 PM
  [ # 20 ]

Succes

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook