@ Martijn: als de camera bij dat WRC-filmpje nu iets verder naar rechts had gepand, hadden wij tweeen er wel mooi opgestaan…..
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik denk het niet want dan had ik foto’s gehad van die actie en ik heb die Xsara niet zien driften helaas..
Arjan Verkade schreef:Ik heb even wat filmpjes op YouTube gezet
Leuke clip. hopeloze dweilauto: http://www.youtube.com/watch?v=I5uUtfF6qgM
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die van de Xsara vond ik ook wel erg goed gelukt
Tja er zit nogal wat verschil in de Xsara en DS/SM. 30 jaar rally techniek maakt toch wel het verschil.
Ik moet ook zeggen dat de CX rally (NL replica) harder over het Circuit ging dan de DS/SM.
Het geluid van de WRC is ook een stuk indrukwekkender dan van de rest
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Hallo, ben net terug van Citromobile. Maar ligt dat nu aan mij of is de opkomst en sfeer er dit jaar op achteruit gegaan. Vorige week Zolder vond ik ook al zo mak als iets, rijd ik vandaag 2 uur met de Bx naar Utrecht valt het me daar ook op dat er minder “sfeer” hing dan voorheen. Ik ben al alle jaren naar Utrecht geweest en telkens kwam ik thuis met mooie nieuwe schaalmodellen, reserveonderdelen of leuke hebbedinges en dit jaar kon ik niets nieuws vinden. Het enige dat m’n dag goed maakt in dat opzicht is dat ik een spiksplinternieuwe reflectorplaat heb kunnen vinden. Buiten op de parking was er een vriendelijke mijnheer die een paar onderdelen aanbood in de koffer van z’n bestelwagen en daar lag ie dan. Volledig origineel in de oorspronkelijke doos, de rode plaat om tussen de achterlichten te plaatsen. M’n Bx heeft trouwens de testrit richting Utrecht voortreffelijk doorstaan, de motor heb ik 5 jaar geleden gereviseerd en sindsdien heeft hij zo weinig gereden dat ik nu pas de 1000 km nazichtbeurt kan doen. Geen lekken, niet warmlopen,niets dus kan ik met gerust hart wat verder gelegen treffens terug opzoeken. Onderweg heb ik me kunnen uitleven met de BX, dat ding rijd terug zoals voorheen,heftig met een mooi sportief geronk vanonder de motorkap.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het is me eindelijk gelukt een LIJSTJE te maken van de links naar fotosites.
Mijn foto’s staan eindelijk online.
http://belgian-motorsport.com/thumbnails.php?album=139
Ik heb zondag een fantastische dag gehad.
Toen ik aankwam wisten ze niet direct waar ik mocht staan met mijn auto, omdat ik mij had ingeschreven voor snel rijden op circuit met helm.
Ik heb mij dan maar in het bosje gezet net voor de ingang waar de klassieke Citroëns stonden.
Blijkbaar mocht ik al meteen het circuit op om achter de pace car rondjes te rijden.
Eerst de infostand moeten zoeken om mij aan te melden.
Dan terug naar de auto en het circuit op.
Na 15 minuutjes was het al gedaan. Er waren een paar auto’s die de rest inhaalden.
Dat was volgens mij toch niet de bedoeling.
Een paar uur later weer achter de pace car mogen rijden.
Deze keer reden alle auto’s al iets sneller/wilder en werd er aangemaand om trager te rijden.
Rond 15u mocht er snel worden gereden op het circuit (met helm).
Dit was echter niet duidelijk vermeld op het tijdschema, ik heb het moeten vragen aan een medewerker.
Het tijdschema was blijkbaar aangepast. Dat hadden ze toch kunnen melden op de speakers.
Het volgende uur heb ik mij eens goed uitgeleefd in mijn Xsara VTS.
Op een gegeven moment zat de C2 Rallyauto voor mij.
Op de rechte stukken kon ik die goed bijhouden (150km max) maar in de remzones en chicanes was hij veel sneller.
Tussen de sessies door hebben mijn pa en ik nog de slalom met de DS3’s gedaan.
Die DS3’s rijden wel vrij goed moet ik zeggen.
Wat ik spijtig vond was dat de moderne Citroëns niet in de paddock mochten staan, maar op een aparte parking.
Aan de achterzijde van de pitboxen was plaats genoeg om die te laten parkeren en dan was dat gedeelte ook wat opgevuld.
Ook geweldig dat die klassieke rally auto’s er waren.
De Xsara WRC en ZX Rallye Raid waren toch het meest indrukwekkend om te zien scheuren over het circuit.
Uiteindelijk dus toch een fijne dag gehad op mijn eerste “Citroën only” meeting.
Volgend jaar weer als het in Zolder is, maar dan moet de organisatie veel beter.
ik heb ook nog een filmpje van de rally wagens.
http://www.youtube.com/watch?v=n3lUcfzeEMM
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb je met de VTS wel zien rijden
Volgens mij moest je halverwege nog tanken.
Dat klopt.
Het was wel nodig, want de tank zat al even in de reserve.
Op het peugeotforum is er iemand met veel mooie actie foto’s.
http://s882.photobucket.com/albums/ac29/flappy_pugdriver2/Citroen Days/?start=0
Wie er eentje op de originele grootte wil, gelieve mij het DSC_ nummer van de foto door te geven alsook je e-mail adres via pm.
Dan neem ik contact op met de fotograaf.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie foto’s.
Ik zie mezelf er een aantal keer tussen
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
widebody_xsara schreef:Op het peugeotforum is er iemand met veel mooie actie foto’s.
http://s882.photobucket.com/albums/ac29/flappy_pugdriver2/Citroen Days/?start=0
Wie er eentje op de originele grootte wil, gelieve mij het DSC_ nummer van de foto door te geven alsook je e-mail adres via pm.
Dan neem ik contact op met de fotograaf.
mooie foto’s
ik sta er super veel op
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
widebody_xsara schreef:Mijn foto’s staan eindelijk online.
http://belgian-motorsport.com/thumbnails.php?album=139Ik heb zondag een fantastische dag gehad.
Toen ik aankwam wisten ze niet direct waar ik mocht staan met mijn auto, omdat ik mij had ingeschreven voor snel rijden op circuit met helm.
Ik heb mij dan maar in het bosje gezet net voor de ingang waar de klassieke Citroëns stonden.
Blijkbaar mocht ik al meteen het circuit op om achter de pace car rondjes te rijden.
Eerst de infostand moeten zoeken om mij aan te melden.
Dan terug naar de auto en het circuit op.
Na 15 minuutjes was het al gedaan. Er waren een paar auto’s die de rest inhaalden.
Dat was volgens mij toch niet de bedoeling.Een paar uur later weer achter de pace car mogen rijden.
Deze keer reden alle auto’s al iets sneller/wilder en werd er aangemaand om trager te rijden.
Rond 15u mocht er snel worden gereden op het circuit (met helm).
Dit was echter niet duidelijk vermeld op het tijdschema, ik heb het moeten vragen aan een medewerker.
Het tijdschema was blijkbaar aangepast. Dat hadden ze toch kunnen melden op de speakers.
Het volgende uur heb ik mij eens goed uitgeleefd in mijn Xsara VTS.
Op een gegeven moment zat de C2 Rallyauto voor mij.
Op de rechte stukken kon ik die goed bijhouden (150km max) maar in de remzones en chicanes was hij veel sneller.
Tussen de sessies door hebben mijn pa en ik nog de slalom met de DS3’s gedaan.
Die DS3’s rijden wel vrij goed moet ik zeggen.Wat ik spijtig vond was dat de moderne Citroëns niet in de paddock mochten staan, maar op een aparte parking.
Aan de achterzijde van de pitboxen was plaats genoeg om die te laten parkeren en dan was dat gedeelte ook wat opgevuld.Ook geweldig dat die klassieke rally auto’s er waren.
De Xsara WRC en ZX Rallye Raid waren toch het meest indrukwekkend om te zien scheuren over het circuit.
Uiteindelijk dus toch een fijne dag gehad op mijn eerste “Citroën only” meeting.Volgend jaar weer als het in Zolder is, maar dan moet de organisatie veel beter.
Nice foto
Mijn grijze C3 VTR staat achter jou xsara
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Mijn fotokes zijn hier te zien:
http://www.youtube.com/watch?v=1rkw9jpiDFk
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95