Vreemd, maar belangrijk autonieuws, over het gevaar van Legionella.
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 14 juni 2010 12:54 PM

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/10293519.stm

Het is minder vreemd dan je denkt en dat zal ik je uitleggen. In mijn vroegere baan als storing/service monteur installatietechniek heb ik honderden mensen moeten waarschuwen voor een te lage boilertemperatuur. Legionella ontwikkelt zich in stilstaand water met een temperatuur van globaal tussen de 20 en 55 graden. Bij 65 graden overleeft de bacterie niet. In mijn woonplaats vielen in 2001 na een bezoek aan de West Friese Flora 32 doden als gevolg van een legionella besmetting en honderden mensen werden erg ziek, waarvan velen levenslang de gevolgen ondervinden van deze besmetting welke het gevolg was van een bubbelbad welke was gevuld met de brandslang.

In de auto moet je altijd ruitensproeiervloeistof gebruiken, maar veel mensen gebruiken gewoon leidingwater en onder de motorkap wordt het lekker warm, ideale plek voor het broeden van de legionella bacterie.

En dan ‘s zomers met het raampje open even de voorruit sproeien en heerlijk al die nevel met legionella inademen, want je raakt besmet door het inademen van de waternevel. Als je het zou drinken gebeurt er niks.

Laat dit goed tot je doordringen want de bacterie is dodelijk.

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 14 juni 2010 12:59 PM
  [ # 1 ]

Goeie tip!

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 15 juni 2010 01:37 AM
  [ # 2 ]

En als je je ramen dan dicht houdt, heb je ook nog te maken met motorrijders…..

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 762

Gepost: 23 juni 2010 02:29 PM
  [ # 3 ]

ja, altijd eerst even om je heen kijken voor je gaat sproeien. (geldt altijd Wink )
Ik doe trouwens nooit “alleen water” in de ruitesproeiertank. Desalniettemin een goede tip als je eens een auto leent of huurt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook