hallo
na jaren duits te hebben gereden ben ik nu sinds vd week eigenaar van een xsara picasso uit 2002
en ik ben om wat een fijne auto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maar ik heb een vraagje waar mischien 1 van jullie wel antwoord op heeft
ik heb een jvs radio met BT belfunctie liggen en wil deze inbouwen in mijn picasso
ik zal hierdoor wel mijn stuurbediening kwijt zijn maar vind dit geen probleem
nu zegt de man waar ik hem gekocht heb dat het alleen mogelijk door de dealer omdat mijn boordcomputer opnieuw ingesteld moet worden omdat deze communiceert met de radio.
kennen jullie dit probleem????
hij zegt dat als je de radio inbouwt zonder de boordcomputer te wijzigen dat dit zeer grote elektrische problemen kan opleveren
nou ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen
mvg ronald
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
gewoon oude eruit , nieuwe erin , zal geen probleem geven , weet alleen nie of klok enzo met de orginele radio geregelt word ?
he mich
bedankt voor je reactie.
zal het eens gaan proberen.
weet jij mischien hoe ik die stuurbediening werkend kan krijgen of gaat dit alleen met bepaalde types radio’s?
voor bepaalde radio’s die voorbereid zijn voor wired remote zijn stuurwielbediening adapters te verkrijgen ,
Totaal aantal Berichten: 182
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Zou het niet doen!!!! De Xsara Picasso heeft net als mijn Berlingo de zogenaamde multiplex bedrading en een BSI (boordcomputer) waar idd de radio mee communiceert. Op het moment dat je er een andere radio inbouwt kan in het slimste geval de bsi kapot gaan. Heeft te maken met verkeerde waardes die de bsi van de nieuwe radio krijgt. Er moet idd een adapter tussen (dealer) en een aparte plus getrokken worden rechtstreeks naar je radio om de problemen te omzeilen.
Een BSI kost een hoop geld!!!
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Ik heb bij mijn C4 gewoon de radio omgewisseld , de adapter pakt alleen de juiste voedingen en de speakers , verder loopt er niets door naar de radio ,
heb honderden carkits ingebouwd en dat gaat ook altijd goed ..
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Maar hoe bedien je het menu van de boordcomputer dan?
Niet meer dus
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Handig…
tilanus schreef:Maar hoe bedien je het menu van de boordcomputer dan?
via het knopje aan je stuurhendel toch?
Totaal aantal Berichten: 182
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Ik zou het iig niet aandurven…en laat het klusje over aan de dealer. Moet trouwens wel zeggen dat ik de radio’s af fabriek echt waardeloos vind. En blij ben wanneer eind van de maand mijn ouwe trouwe Sony er weer in zit!
Ben trouwens wel benieuwd of het gelukt is….laat je het ff weten???
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Inderdaad opletten van de BSI! Ikzelf heb een adapter (plastiek ding rond de radio) en een stroomdraadje laten trekken en dat heeft me 30 euro gekost.
De originele luidsprekers spelen belabberd en de radio is ook niet veel soeps.
Ik heb de hele handel alvast toch maar vervangen en heb het me nog niet beklaagd.
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
edit mod: quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is onzin.
gisteren contact gehad met de plaatselijke dealer en deze vertelde hetzelfde
nu zit ik aleen te twijfelen of ikde jvc moet inbouwen of dat ik een andere koop waar de stuurbediening wel op werkt ik heb gehoord dat sommige types van pioneer wel werken met de stuurbediening
weet iemand mischien welke radio’s hiervoor geschikt zijn?
Misschien moet iemand eens de zoekfunctie proberen. Er is al zoveel over geschreven!
jaja zaterdag word hij erin gezet bij de dealer 30€ eindelijk een normale radio in de auto