Gister in het bezit gekomen van een witte Visa 11 RE uit 1984. Geen idee of het iets is maar voor de prijs hoefde ik het niet te laten . Ga iig een poging doen hem op de weg te houden, anders als donor voor mijn andere Visa en/of voor Visa’s van anderen…
Tot mijn grote verbazing is deze nog luxer dan mijn Leader… Vandaar enkele vraagjes over al deze luxe die erop zit maar het niet doet…:
- In de kofferbak zit verlichting, hoe wordt deze geschakeld? Kan nl geen schakelaar vinden.
- De alarmlichten doen het niet. DWZ de knipperlichten doen het wel maar als de alarmlichtenschakelaar aanzit gebeurd er niks. Schakelaar kapot?
- Hoe werkt de achterruit wisser/sproeier. Is het de bedoeling dat er gelijk wordt gesproeid na indrukken van de knop?
Binnenkort volgen wat foto’s.
In het gezocht hoofdstuk heb ik een oproepje geplaatst voor wat onderdelen die sowieso vervangen moeten worden. Mocht iemand iets hebben dan hou ik me aanbevolen!
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Is dit degene die je gratis kon ophalen via de site van de visaclub??? ik was namelijk net te laat helaas….(heb nu al belangstelling voor de achterruitwisser haha)
Follow the leader
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat was ook mijn eerste gedachte, haha!
Ik zou het ding zeker niet slopen, deze is belastingvrij, je leader niet.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De kofferbakverlichting werkt met een kogeltje dat bij openstaande klep contact maakt.
Waarschijnlijk vies geworden door ML en maakt slecht contact, of een andere oorzaak te wijten aan bedrading.
De ruitensproeier moet werken als je de knop voor de ruitenwisser vasthoudt.
Als het dan nog niet werkt moet je even op het pompje meten of er 12v is, anders onder het tankje even zoeken naar de multistekker en schoonmaken.
Saai dashboard of sateliet?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Saai dashboard? Haha! Functioneel of bijzonder bedoel je zeker?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Tsja, ‘t is maar hoe je het bekijkt.
Ik verzamel namelijk Philips Apparatuur uit de jaren zeventig en dat heeft zo`n beetje dezelfde vormgeving als de satellieten in de visa-gsa-cx & axel.
Bij mij gaat mooi en bijzonder boven functioneel, over smaak valt ook niet te twisten gezien het feit dat men het akelige moderne dashboard van de latere visa`s massaal omarmde geeft dat dus aan wat de massa prefereert. (geen sneer naar jou hoor, meer voor de knieval van Citroën)
We zijn trouwens ook wel benieuwd naar foto`s, als ik ook voor anderen mag spreken?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:De kofferbakverlichting werkt met een kogeltje dat bij openstaande klep contact maakt.
Waarschijnlijk vies geworden door ML en maakt slecht contact, of een andere oorzaak te wijten aan bedrading.De ruitensproeier moet werken als je de knop voor de ruitenwisser vasthoudt.
Als het dan nog niet werkt moet je even op het pompje meten of er 12v is, anders onder het tankje even zoeken naar de multistekker en schoonmaken.Saai dashboard of sateliet?
Het is een ‘84-er met helaas een saai dash. De kleur twijfel ik nog over, grijs of bruin. Welke kleur interieur hoort er bij een witte Visa? Goede nieuws is dat het motortje loopt, slechte nieuws is dat hij erg slecht loopt. Als er vermogen wordt gevraagdt begint hij te bokken en trekt slecht. Vandaag maar eens goede benzine erin gegooid (98) en carb reiniger. Verder smeekt het wagentje om een grote beurt. Hopenlijk loopt hij hierna al beter.
Probleem met de sproeier is dat de aansluiting van het slangetje op het vaatje is afgebroken en dat er geen sproeikop meer op de auto zit.
Waar zit trouwens dat kogeltje van de kofferverlichting?
Voorlopihe to-dolist:
- apk check en keuren indien mogelijk
- grote beurt motor
- motorfan aan de gang krijgen
- ruitenwisser schakelaar voorruit vervangen (is afgebroken)
- kofferbakslot weer aan de gang krijgen
- alarmlichten weer aan de gang krijgen
- achtersproeier onderdelen vinden en weer aan de gang brengen
- sierstrip motorkap vinden en monteren
- buitenspiegel vinden en monteren (zit nu een lelijke universele op)
- net interieur vinden en monteren
- radio aan de gang krijgen
Hierbij enkele foto’s:
Wordt ongetwijfeld vervolgd…
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
wat zitten daar voor superglim koplampen op?! (nieuwe c15 koplampen oid?)
Volgens mij hebben C15’s de knipperlcihten in de bumper en niet in de koplamp. Geen idee wat voor koplampen het zijn, was mij ook al opgevallen dat het knipperlicht gedeelte niet oranje is maar de lamp zelf. Imitatie oid?
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
plopmobiel schreef:Is dit degene die je gratis kon ophalen via de site van de visaclub??? ik was namelijk net te laat helaas….(quote]
En is dit hem?
Follow the leader
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Mooie visa heb je! En houden zo!
Er zitten C15 koplampen in de auto, ook missen de rubbers die tussen de bumper en de koplampen zitten. Om het probleem bokken te verhelpen zou je eens nieuwe bougies kunnen proberen (NGK!, geen andere troep), vaak heeft dit wel resultaat.
Geniet ervan!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Visa 1.4 TRS schreef:(NGK!, geen andere troep)
Toch wel vreemd, ik heb in de jaren dat Visa’s, 205’jes en BX’en met de 1400 motoren dagelijkse kost waren in de werkplaats alleen met eyquem bougies gewerkt en daar altijd uitstekende resultaten mee behaald. Ngk is een prima bougie, maar dat al het andere troep zou zijn slaat als een tang op een varken(sneus)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Mijn ervaring is dat NGK het beste presteert, heb diverse andere bougies gebruikt en daar was ik niet altijd even positief over.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat klinkt al een stuk genuanceerder
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Meningen en ervaringen verschillen
Visa 1.4 TRS schreef:Mooie visa heb je! En houden zo!
Er zitten C15 koplampen in de auto, ook missen de rubbers die tussen de bumper en de koplampen zitten. Om het probleem bokken te verhelpen zou je eens nieuwe bougies kunnen proberen (NGK!, geen andere troep), vaak heeft dit wel resultaat.
Geniet ervan!
Bedankt, op dit moment zit het hok er echter niet uit maar wassen helpt misschien een beetje;-) . De koplampen vind ik zelf niet echt mooi staan op zo’n oud beestje dus:
To-do list uigebreid:
- Visa koplampen monteren…(kreeg ik bij auto)
- Spatborden in de juiste kleur vinden en vervangen
De rubbers bij de koplampen zitter er wel maar deze zaten achter de koplampen gevouwen, inmiddels ziten ze weer op de goede plek.