Vraagje over C6 3.Oi
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 juni 2010 07:31 PM

Mijn oom is misschien van plan om een c6 te kopen, in antwerpen staat een wagen van 2006 met 9000 km voor 20000 euro… nu hoorde ik van velen ook waterman dat de benzinemotor niet voldoende is voor de wagen. qua koppel.

Ik heb gezien dat er voor de 2.7 HDI tuningkits zijn. De 2O7pk worden opgefokt naar 240pk.

Kan dit ook voor de benzineversie of kan deze motor meer pk’s niet aan?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 juni 2010 10:52 PM
  [ # 1 ]

Qua belasting is de benzine versie wel aardig voordeliger.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 juni 2010 10:52 PM
  [ # 2 ]

Heb 1 keer met de benzine versie gereden, je komt echt niets tekort. Bij de diesel ook niet. Die heeft meer trekkracht onderin, de benzine moet wat meer toeren hebben.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 juni 2010 11:00 PM
  [ # 3 ]
citro-power schreef:

Qua belasting is de benzine versie wel aardig voordeliger.

Maakt in België niet uit Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 juni 2010 08:30 AM
  [ # 4 ]
BunnY schreef:
citro-power schreef:

Qua belasting is de benzine versie wel aardig voordeliger.

Maakt in België niet uit Wink

ik had niet in de gaten dat de C6 in Belgie bleef…. in dat geval zal ik voor de diesel gaan.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 juni 2010 02:25 PM
  [ # 5 ]

nee het gaat er mij om kan bij de 3.Oi ook een aantal pk’s (bijgetoverd) worden zoals bij de 2.7 HDI waar je 30pk kunt bij laten zetten…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 09 juni 2010 02:48 PM
  [ # 6 ]

Blijft de vraag waarom je ‘t zou willen.

citromobiel schreef:

Wat wil die oom precies doen met de c6.
Als het alleen rijden is heb je genoeg aan de benzine versie.

Wil je bijv veel met een aanhanger rijden zou ik de diesel overwegen.

Of wil je om een of andere reden principieel meer vermogen eruit halen. Het zal vast wel kunnen op de een of andere manier.

citro-power schreef:

Heb 1 keer met de benzine versie gereden, je komt echt niets tekort. Bij de diesel ook niet. Die heeft meer trekkracht onderin, de benzine moet wat meer toeren hebben.

Volledig mee eens. Heeft je oom (of jij) er al mee gereden?

Als ‘t aan belasting niets uitmaakt, zou ik inderdaad ook voor de diesel gaan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juni 2010 02:56 PM
  [ # 7 ]

Ik heb met zowel de 2,7 diesel als met de 3.0 benzine uitgebreid kunnen rijden. De 3.0 kan mij niet overtuigen. Het verbruik is zondermeer fors te noemen en de motor heeft duidelijk een astmatische aandoening in de 1900 kg!! zware C6, ondanks de aanwezigheid van 235 pk. Zelfs met de 173 pk 4 cilinder diesel gaat de C6 beter van z’n plek…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 juni 2010 04:41 PM
  [ # 8 ]

Maar om toch die ene vraag te beantwoorden, uit een atmosferische motor is, met alleen een verandering aan het motormanagement, niet veel meer dan vijf procent vermogenswinst te boeken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 juni 2010 05:29 PM
  [ # 9 ]

feit is dat een c6 met 9800km van 2006 voor 20.000euro niet veel geld is… dit is zoweinig omdat niemand in belgie 11 l benzine wil betalen als ze met 7 liter diesel ook toekomen… toch vindt ik dat je voor 7 a 8000 euro verschil al wel eens kunt nadenken, als je maar 10.000-15.000km per jaar rijdt. Mijn oom droomt al van zoiets op LPG… we hebben al uitgerekend dat het een forse besparing is als je 10 jaar met zo’n wagen rijdt

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 09 juni 2010 05:34 PM
  [ # 10 ]

Om hier even op in te haken. Ik heb bijna hetzelfde blok in de C5 break liggen icm een handbak. Zelfs in die auto is het geen overtuigende motor. Een aanhanger met een xm er achter (ook al was het maar een klein stukje) was bij het minste geringste heuveltje al aanleiding voor de motor om het HEEL zwaar te krijgen… En dan is de c6 nog is een 300 kg zwaarder dan de c5…

Zonder aanhanger gewoon om te cruisen is het overigens een heerlijke motor die perfect op LPG gaat.. Dan is de auto vlot zat en het is ook maar wat je verwacht van de auto..

De diesel pakt dit veel beter op! Die heeft een bak meer koppel en dat voel je gewoon in zo’n zware limousine!
Ook is een atmosferische motor tunen wel te doen, maar je zult niet zo snel zoveel winst krijgen als bij een turbo motor (zoals de 2.7 of 3.0 HDi)!

Het is een kwestie van afwegen. Kost het je evenveel in wegenbelasting en kun je voordelig aan een diesel kopen, dan zou ik in de C6 daar zeker voor gaan!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 juni 2010 05:38 PM
  [ # 11 ]

wegenbelasting tussen benzine en diesel is juist dezelfde alleen zijn diesels in die categorie 7500 tot 8000 euro duurder

plus 1.48 per liter benzine of 1.18 voor diesel of 0.48cent voor LPG tja dan mag ie 20% meer verstoken… als de 211pk wat getuned kan worden…. en nee een aanhanger komt er nooit achter….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 09 juni 2010 05:45 PM
  [ # 12 ]

Dan is het een zeer interessante optie! Ik heb een ES9J4S op LPG en dat gaat perfect. Zit een Prins VSI installatie in en dat gaat al 50.000 km zonder problemen..
De prijs is inderdaad ERG interessant!

Ik rij nu zelf ruim 80.000 in de ES9J4S en mijn enige opmerking hierbij is dat de motor vaker een oliewissel nodig heeft dan de voorgeschreven 30.000 km. Dit zorgde bij mij voor vervuiling van het blok en volgens diverse citroen specialisten is dit een bekend euvel. Om de 10.000 een oliewissel voorkomt die problemen..

Als het een droom is en je kunt er voordelig aan komen zou ik zeggen: DOEN!

Over de tuning: ik weet niet wat er precies anders aan is, maar in de Clio V6 wordt uit de ES9J4S zonder turbo al 250 pk gehaald.. Wellicht interessant daar is in te verdiepen.
Maar ik zou eerst eens gaan rijden en dan bepalen of het niet voldoende is..

Feit is dat ik zonder aanhanger toch menig golfje zoek rijdt met mijn C5 V6…

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 juni 2010 09:59 PM
  [ # 13 ]

Bij de V6 benzine zet je de bak in sportief en de luiheid is weg, want hij maakt meer toeren, of je rijdt relaxed.
Meer PK’s: In Duitsland zijn ze als “C5 Carlsson , geleverd met 230 PK: nders: Uitlaat, Inlaat, programmeren van de CPU. 
Die Clio V6 heeft een behoorlijk aangepaste motor, dan moet je een sloper vinden of voor een redelijke prijs aan de onderdelen kunnen komen, anders wordt dat duuuuuuuuuur.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 juni 2010 10:55 AM
  [ # 14 ]

ja zover wil ik niet gaan in en uitlaatkleppen vervangen is niet echt de bedoeling… een prins installatie kost hier 2300 euro… alles incl.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 14 juni 2010 10:23 PM
  [ # 15 ]

C6 3.0i rijd prima hoor, een XM V6 met dezelfde motor gaat harder. Maar een C6 rijd lekkerder.

Als je ook een 2.7hdi voor hetzelfde geld kan krijgen kan dat natuurlijk ook geen kwaad, maar ik vond een 3.0i ook heerlijk om mee te rijden.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook