Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hier wat ploaties voor iemand, die eensch interesse gehad heeft in den toerentallen op den snelweg.
Hier een LPG afsluiter die ik heb gekregen van een voormalig werkgever, bedoeld voor het “druksmering voor het starten” project:
Specs: operating temperature -20 - +120 C, Max Pressure 45 bar, fluid LPG (zal best prima werken met motorolie).
Hier wat plaatjes van m’n plafondpaneel:
En de tweede fan, geheel in stijl met alleen tie-wraps vastgezet XD
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Toch fascinerend dat dash
En zijn dezelfde toerentallen als de mijne als ik me niet vergis. Trouwens een mooie roestvrije voorkant
Maar euhm… slijpschijf nodig om een 2e fan te plaatsen?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Nee hoor, dat kwam door die achterlijke beugeltjes met schroefdraad die je meestal kapot draait bij een poging tot demonteren. In de toekomst zet ik m’n bumper waarschijnlijk helemaal met tie-wraps vast.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Is dat hetzelfde systeem als bij een type 2? Vind het systeem waarmee die bumpers ophangen trouwens ruk, vanachter roesten die dingen weg waardoor je bumper gaat hangen en vanvoor is het zo’n gekl**t om die er op te krijgen. En dan zie je achteraf dat hij nog scheef hangt ook… AAAAAAARGH !
Maar mooie auto hoor Mooi dat hij goed verzorgd wordt
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ja, zelfde manier van ophangen als type 2/3.
Dank je, het front zag er al schitterend uit, nu dat ie volgespoten is met kettingvet heb ik zekerheid dat ‘t zo blijft.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Leuk Alex. Ik heb trouwens nog een hele bak met dat soort schakelaars. Wil je er nog meer bijplaatsen
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hmmm… daar zeg ik op zich geen nee tegen
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Goed nieuws voor degenen die interesse hebben in mijn portieren, heb vandaag de voorportieren gecontroleerd, ook die zijn GRUWELIJK roestvrij! Ondanks dat heb ik ook die een behandeling gegeven met kettingvet.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Kijk, dat is goed nieuws.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Zo, Flying Frankenstein is voor 2 jaar APK gekeurd, omdat hij dit jaar 30 is geworden!
Was dit jaar best een flinke klus!
Nieuwe remmen achter
nieuwe draagarmbussen links voor
veerpootlekkage rechts voor
kapotte stuurhuishoes (gewoon gekit)
rubber stuurbekrachtigingscylinder (dezelfde, Ruurd
wink emoticon
nieuw achterdraagarmlager rechts
nieuwe filters
injector gereinigd
diesel inspuitpomp afgesteld (roetmeting: 3.5, toegestaan 2.5, na afstellen 0.8!)
handremkabel links
nieuwe fuseekogel links.
Onderste motorsteun
En dan vergeet ik vast wel iets.
2014 was een pech jaar met een reeks van nare dingen. Inspuitpomp vrat z’n kogels van lager op, diesellekkages, distririem die begon te slippen omdat de tanden opeens afscheurden, verzwakt door diesel (geen motorschade!).
2015 gaat gelukkig een stuk beter!
Alles natuurlijk zelf gedaan, met goede hulp van een maatje van me.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Vorige post 5 jaar geleden
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
He hij rijd nog steeds leuk!
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge