Totaal aantal Berichten: 164
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
@XBXG: Ik denk dat de keurmeester zó onder de indruk was van de grote kofferruimte dat-ie dacht dat ‘t een stationwagon was !
@Wouter: mocht je de vergelijking ‘n keer willen maken, dan doen we nog wel ‘n keer ‘n bak koffie of ‘n biertje.
Was je trouwens al lid van de Visa-club?
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
We moeten toch nog even het verhaal van de accelleratiepomp uiteenzetten:
Al glurende naar potentiële verdachten voor de rommelige loop onder de motorruimte viel mijn oog op een klein messing busje met een gaatje onderin (had nog niet in de gaten wat ik zag).
Dit busje lag op een van de vele vreemde uitsparingen in het motortje.
Heb het dingetje opgepakt en veilig weggelegd want wie weet waarvoor het dient.
Later hadden we het deksel van de carburateur eraf en ook het buisje van de acceleratiepomp gedemonteerd en tot onze grote verbazing moest dat messing busje dus deel uitmaken van de pomp!
Groot probleem, want bij dat messing busje hoort dus ook een kogeltje wat in het busje hoort te zitten.
Enfin, we konden dus beginnen met het reinigen en doorspuiten van de sproeiers en vlotterkamer, tot Frank plotseling vroeg of ik zag wat hij zag; er lag een kogeltje ten grootte van het kogeltje van een vulpenvulling op een vriesdop, dus we hadden het kogeltje ook gevonden!!
Wat wil nou het sterke verhaal, de carburateur is dus schoongemaakt bij de vorige eigenaar en het spul is vrij lomp weer in elkaar gefl*kkerd zodat niet alle onderdelen weer terug zaten waar ze hoorden.
Wouter heeft er vervolgens een paar honderd kilometer mee gereden en nog ligt het spul onder de motorkap!
Een wondertje op zich al zeg ik het zelf!
Ik ben nu in ieder geval wel van mijn angst voor carburateurs af, en heb er goed van geleerd!
(Wouter heeft ook lekker geklust geloof ik)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ frank: dat moeten we zeker binnenkort een keer doen. Als ik nou voor die tijd mn kleppen stel en portuer vervang en jij je wieltjes in steel wheel spuit komt het helemaal goed
@ Maurice: dat is een mooie uiteenzetting. Ben zelf ook nogal huiverig voor het uit elkaar schroeven van dit soort dingen maar met zulke goede begeleiding is het alleen maar leuk en leerzaam
Totaal aantal Berichten: 5482
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ze worden met de dag leuker de Visa’s
Veel rijplezier..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Nou je zo lekker aan ‘t poetsen bent met je Visa Wouter, nog ‘n tip die ik ooit van iemand kreeg om de achterlichten weer mooi helder en fris te krijgen (m.n. het hoekstukje): Stop ze in de vaatwasser . Zelf nooit uitgeprobeerd (want nog schoon), maar ‘t schijnt goed te werken…
- BX 16V MK2
Heb ze niet in de vaatwasser gedaan, maar flink onder een harde straal water en daarna in een heet sopje. Wederom een halve boom minder die ik elke meeneem tijdens het rijden
Gelijk even het dashboard en de luchtroosters afgestoft, hielp ook verschrikkelijk veel!
Alleen dat brakke lopen hè...
- BX 16V MK2
Een dezer dagen haal ik een portier op bij C15GV om het lelijke portier te vervangen. Hoe vervang je het achterportier van een Visa? Ik ga er niet met de Visa heen vanwege het brakke lopen dus met het wel zelf kunnen
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Volgens mij is dat gewoon ‘n kwestie van de scharnierpennen eruit tikken met ‘n drevel? Althans: zo heb ik ‘t vorig jaar bij m’n GSA wel gedaan. En ik zie bij mijn Visa ook niks wat je lost kunt schroeven…
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Is niet moeilijk, zeker niet bij een achterportier. Je werkt met het voorportier open, en het te wisselen portier dicht:
1. Pinnetje van de deurvanger er uit tikken met een hamer en een doorslagje of een schroevendraaier
2. Scharnierpennen op dezelfde manier er uit tikken
3. Met je ene hand pak je de voorkant van het portier, met de andere hand de deurgreep.
4. Druk op de deurknop en pak het portier er uit.
Montage in omgekeerde volgorde. Ik ga er hier gemakshalve van uit dat er geen bedrading naar het portier loopt, dat moet je vanzelfsprekend eerst even loshalen.
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Frank was me voor…
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Maar jouw tip om ‘t met gesloten portier te doen is wel super! Daar was ik dan weer niet op gekomen . Naja… jij bent dan ook de Visa-dokter
- BX 16V MK2
Zo lukt het mij ook nog wel, hartstikke fijn
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Daar ben ik ook al doende achtergekomen hoor Frank. Even deviëren van het topic: Ik ben van plan om binnenkort een barbecue te organiseren voor visarijders. Is zondag 11 juli een optie voor jullie? Op een nader te bepalen locatie in het noorden / oosten des lands.
- BX 16V MK2
Zo de wieltjes zijn allemaal gespoten, zondag ga ik een goed portier ophalen en woensdag wordt de motor nagekeken op het slechte lopen Zit wel schot in de zaak dus!
- BX 16V MK2
En nog even een foto van mijn ‘wagenpark’:
Die spiegelhoesjes gaan er na 11 juli (hopelijk niet eerder) weer af natuurlijk