26 van de 183
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 juni 2010 07:40 PM
  [ # 376 ]

Zo geleverd? Zoals ik al schreef: CX is nooit met geel stadslicht geleverd, altijd wit.

Citroen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2010 08:28 PM
  [ # 377 ]

Thanks DriverD, je heb mijn vermoeden bevestigd Wink
Die stadslichtjes blijven gewoon wit.

Ik denk dat de gele kapjes die nu op de verstralers zitten wel goed geel licht gaan geven, bij de H4 lampen werkt zo’n glazen kapje in elk geval prima.
Als ik nu groot licht aan zette had ik deels geel (van de H4) en een bundel wit (van de verstralers), dat vond ik niet zo mooi. Ik hoop nu 1 grote gele bundel licht te hebben Smile

Doordat de glazen nu schoner zijn hoop ik ook het maximale licht uit de units te kunnen halen bij het voeren van normaal dimlicht. Ik laat mijn bevindingen hier nog wel weten.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 juni 2010 08:54 PM
  [ # 378 ]

Die gele kapjes gaan goed werken, doen ze bij een DS ook. Dat wordt één gele zee van licht!

Citroen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juni 2010 10:24 PM
  [ # 380 ]

Zo de CX is even paar daagjes weggeweest voor de APK en onderhoud.

APK was geen probleem, alleen handrem stellen e.d. Niks om je zorgen over te maken dus.

Verder nog flink wat onderhoud:
Olie en bougies
Kleppen gesteld
LHM spoelen en ververssen
KVS natuurlijk niet te vergeten (wat gaan er trouwens een hoop liters in een CX Neutral)
Ook direct even waar nodig de roestbeschermlaag bijwerkt

De vers gekitte koplampen zijn ook geplaatst en afgesteld, ik vind het ook niet netjes om met niet goed afgestelde koplampen te rijden.
Ik moet ook zeggen dat deze lampen er veel helderder uit zien dan de vorige, ik denk dat het stoflaagje op het glas dat allemaal geen goed doet. Het ziet er nu eigenlijk als nieuw uit Cool

Het resultaat is eigenlijk wel een betere CX Smile
De vering van mijn CX was nooit slecht, nu is het eigenlijk niet meer aanwezig, in een positieve manier Wink
Ik denk dat de motor ook beter loopt, maar daar moet ik nog even wat meer voor rijden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2010 09:52 PM
  [ # 381 ]

Hier nog even een foto van ruim 1.5 jaar geleden. Op de foto aardig te zien hoe dof het glas is

Op de foto nog de pit te zien die voor de verstraler zit, daar ben ik nu ook vanaf.

Het resultaat nu op de CX Smile

Lampjes even aan.

Nog even het linker mistlicht een keer fixen, 1 van de pinnen is gaan roesten. Misschien maar eens vertinnen, hopelijk gaat dat het roesten tegen. Dan ook direct in de vaseline.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juni 2010 10:28 PM
  [ # 382 ]

De foto even van internet geplukt, maar deze heb ik vandaag binnen gehad:

Dat is toch eigenlijk wel bijna een exacte copy van mijn eigen CX Wink
Tot aan het ABS plaatje op de achterklep en de gele lampen voorop.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 17 juni 2010 11:44 PM
  [ # 383 ]

Arjan, prachtige auto. Ik heb even naar de foto’s zitten kijken en er valt mij een ding op wat ik je zeler kan aanraden. Ik heb ook een gris perle cx, maar de bumpers waren niet mooi meer. Nu heb ik bij een verfspeciaal zaak de kleur op code laten maken en laten afpersen in een spuitbus. 3 stuk nodig voor voor- en achterbumper. € 13.50 per spuitbus en anderhalf uur werk, daarna zien ze er weer als nieuw uit. Je kunt het heel goed zelf doen, aangezien het een matte niet metallic kleur is.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 17 juni 2010 11:45 PM
  [ # 384 ]

Je kunt met deze spuitbussen trouwens ook nog eens mooi egaal spuiten aangezien je geen ronde kop erop hebt zitten (zoals elke standaard spuitbus) maar met een vlak spuit.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juni 2010 09:58 AM
  [ # 385 ]

Thanks Wink

Ja die voorbumper is idd niet zo mooi meer…
Met spuiten ben ik bang dat een extra laagje de structuur in de bumper bijna weg haalt.

Maar het moet zeker een keer aangepakt worden, ik moet nog eens een keer kijken wat precies de beste oplossing is Smile

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 juni 2010 10:13 AM
  [ # 386 ]

Ze heeft nu een mooie heldere blik in haar ogen, Arjan! Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juni 2010 10:16 AM
  [ # 387 ]
Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 18 juni 2010 11:50 AM
  [ # 388 ]

Bij de mijne zijn de bumpers meegespoten. Bedoeling was om een mateffect te creëren, maar dat bleek lastiger dan gedacht voor de spuiter. Het resultaat is nl. dat ze licht glimmen, dus ik ga t.z.t. terug om te kijken of ze daar nog verbetering in kunnen krijgen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 juni 2010 01:02 PM
  [ # 389 ]

Na het spuiten glimmen de bumpers nog wel, dat werd bij mij minder na verloop van tijd. Ook is bij mij prima de structuur behouden gebleven.

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 18 juni 2010 02:01 PM
  [ # 390 ]

De structuur blijft inderdaad goed behouden of de bumpers moeten al een aantal keer overgespoten zijn. Mocht dat het geval zijn kan je bij zo’n zelfde zaak ook structuurverf kopen (niet voor de muur in je huiskamer). Dit haalt de structuur van de bumpre weer mooi op.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
26 van de 183
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook