Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Ik heb mijn Visa 11 RE gekocht in december 2008 en tot voor kort was ik eigenlijk nog niet erg actief hier op ‘t forum. Behalve dan dat ik 2 kleine technische mankementjes had geplaatst. Mede door het topic van Wouter z’n 11 RE (Poekoek) werd ik wat enthousiaster. Misschien wel leuk dus om me alsnog even voor te stellen?
Mijn Visa heb ik gekocht van 1e eigenaresse. De dame was overleden in 2008. Reed al járen niet of nauwelijks meer in ‘t autootje, maar liet de Visa wel elk jaar keuren en voor ‘n beurt naar de garage brengen door de tuinman… Jullie raden ‘t al: ‘t ding was gekoesterd en geknuffeld in al die jaren en is in vrijwel nieuwstaat. De kilometerstand bedroeg 49.000 (inmiddels 56.000). Ik ben er vervolgens mee naar Damsté in IJsselstein gereden en heb daar de gehele onderhoudshistorie opgevraagd. De chef-werkplaats feliciteerde me met de aankoop van deze (in zijn ogen geweldige) Visa .
Ik vind de Visa echt ‘n super-autootje. Rijdt geweldig “smeuïg” en ik heb er de afgelopen 1,5 jaar en 7.000 km. nauwelijks problemen mee gehad. 1 keer begon ze te bokken. Maar ‘n keer de carburateur doorblazen verhielp dat probleem definitief. Ook lekte ze ‘n keer koelvloeistof achter ‘t dashboard, maar dat bleek ‘n slangklem die niet meer helemaal goed afdichtte… de APK heeft ze 2 x glansrijk doorstaan..
Voor 2010 staat ‘n uitgebreide anti-roestbehandeling op de planning. En verder hoop ik dat ze me voorlopig storingsvrij naar al m’n bestemmingen voert
Ik hoop dat ‘t plaatsen van de foto’s lukt…
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Wat is dit een geweldig mooie Visa zeg! We moesten maar snel een x meeten met de Visa’s inderdaad
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Zoals reeds gezegd: U is welkom
Wat een mooie visa!
Mijn visa is reeds een karkas geworden…
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Hmmm… da’s jammer… zat idd ff je topic te lezen. Altijd jammer als er weer zo’n leuk autootje uit ‘t straatbeeld verdwijnt. Des te meer reden voor mij om ‘ns een beetje vaart achter de anti-roest behandeling van de mijne te zetten
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Leuk ding Frank! Ik hoop ‘m gauw eens in het echt te kunnen bewonderen.
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Dankje Joost! Ja, je vroeg ooit ‘s om foto’s: bij deze dus . Heb jij trouwens nog lichtmetaal liggen voor ‘n 11RE? En dan bedoel ik níet de TRX velgen…
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hehe, nee, dat heb ik niet. Ook geen idee wie dat wel heeft. Hans had laatst een paar TRX-en in de aanbieding, en gezien het feit dat er geen banden meer voor te krijgen zijn waren die vrij duur.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Welke bedoel jij dan Frank, de TRX wielen in normaal formaat?
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Yep . Ik zag onlangs ‘n Visa Decouvrable te koop op internet en daar zaten gerestaureerde exemplaren onder. Vond ‘t toch wel érg mooi staan . Maar ik wil geen TRX-en…
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik ben aan het studeren op viergaats naven en trommels, dan wordt de keus wat ruimer…
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Da’s ook ‘n mogelijkheid idd . Maar daar begin ik maar niet aan bij mijn Visa…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Met goed zoeken en veel geduld kom je af en toe wel eens symmetrische lichtmetaalvelgen tegen, deze waren bestemd voor de eerste bouwjaren van de visa.
De TRX zijn dus A-symmetrisch
Op Leboncoin ook lastig te vinden in de normale maat…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Dat van die bouwjaren klopt volgens mij niet: in de eerste folder van de Visa II van 1981 staan al TRX’en. De GT had ook TRX’en maar als ik bij latere bouwjaren kijk zie ik juist dat (als je als “extra” lm-velgen nam op je 11RE ) je de normale bandenmaat geleverd kreeg. Dus volgens mij is ‘t eerder andersom… . Hoe dan ook: ik zou ze er best onder willen hebben, maar inclusief restauratie nogal ‘n prijzige aangelegenheid volgens mij. Zoals gezegd: eerst maar ‘ns investeren in ‘n anti-roestbehandeling…
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Ik had al ‘n tijdje ‘n heel klein lekje in mijn uitlaat. Het stoorde nauwelijks, maar wilde toch ‘ns kijken waar dat vandaan kwam. Toen ik ‘n beetje wrikte aan de uitlaat, donderde opeens de hele uitlaat naar beneden. Afgebroken bij dat punt waar-ie op ‘t spruitstuk zit. Omdat dat eerste bochtje er nog helemaal niet zo lang onder zat en nu al volledig afbrak, vroeg ik mij af: zou dat verkeerd (te strak?) gemonteerd zijn geweest? Weet iemand of dat punt flexibel moet kunnen bewegen? De nieuwe uitlaat is inmiddels besteld (gelijk maar van voor toch achter, want de achterdemper was ook niet helemaal fris meer), maar voordat ik ‘m ga monteren hoor ik graag tips over hoe of wat en dan met name over dat eerste punt dus, waar-ie op ‘t spruitstuk zit.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hij is dus van het spruitstuk losgebroken?
Is dan de pijp losgebroken van de flens of de bevestigingsbouten afgebroken?
Het voorpijpje hoort met een staalwolpakking en een veersetje aan het spruitsuk bevestigd te zijn.
Ook heeft de voorpijp een extra steuntje in de bocht.
Beide delen zijn goed verkrijgbaar en niet al te duur.
Bij het monteren van de uitlaat:
de delen in de rubbers hangen met alle klemmen bij de hand, alles “los” eronder hangen zonder spanning op de delen, netjes afhangen en vastzetten met de U-klemmen.
Gewoonlijk gaat zo`n voorpijpje jáááren mee, omdat het altijd lekker heet wordt en er geen water in blijft staan.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist