Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Na alle posts over of een Ami Super een A type is, of je er een mag ombouwen naar een race-eend, hoe een chassis eruit ziet etc nu even een vrolijke mededeling: er is een Super gered!
Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een Vert Nopal M Ami Super uit 1975 afkomstig uit Montlucon (FR). De auto heeft hagelschade en ziet er daardoor niet uit. Maar hij is wel hard, en verdient een tweede leven op de Nederlandse wegen. En dat gaat ie krijgen. Nieuw plaatwerk en overspuiten, techniek in orde maken en rijden!
grtz, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
leuke wagen alleen die andere auto past niet wat dacht je van een hy of een c35 oprijwagen
Koel man ! Gefeliciteerd !
Schijt aan originaliteit.
als hij voor de rest hard is is het buitenste plaatwerk niet onoverkomelijk
veel succes met de restauratie
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
nerderland wordt steeds mooier op de weg
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Dank voor de leuke reactie. Ja, het gaat een tijdje duren, maar hij gaat de wegen zeker wat opfleuren. Eerst maar eens door de RDW…
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Geweldig!!! Ik ben jaloers!
Gaat goed met de vloot zo!
Is ie binnenkort bij de Eendenwacht te bewonderen?
Fijn om te horen dat er nog eens een ami super gered wordt i.p.v. er één af te breken en een 2cv op het chassis te placeren….
Proficiat met je aankoop
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Yannick schreef:Fijn om te horen dat er nog eens een ami super gered wordt i.p.v. er één af te breken en een 2cv op het chassis te placeren….
Proficiat met je aankoop
en toch ooit op een dag…. ops:
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
.
U verdient een lintje
.
goeie actie! volgend jaar op citromobile is ‘t ie klaar :
anders duimen we voor je…7maanden moet lukken
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ehm, 7 maanden? Ik ga mijn best doen. Het meeste werk is het plaatwerk: de hagelschade op het dak. Ik heb er 2 voorschermen, 2 deuren, 2 achterschermen en een motorkap bijgekregen. Allemaal strak. Alleen dat dak….. er zitten wel 40 deuken in. In een hagelbui gestaan
En verder de techniek. Hij lekt een beetje bij het spruitstuk. Ook de binnenschermen moeten nieuwe stukken in en een stukje bodemplaat. Mei zei je toch? Moet lukken!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Raadpleeg deuk en laktechniek eens voor het dak.
Deze zijn gespecialiseert in dit soort dingen, ( een bedrijf wat in uitdeuken zonder spuiten doet).
Deze kunnen voor een zeer schappelijke prijs je dak strak zetten, zelf er 40 deuken eruit timmeren ???? je zit altijd met uitzetten van het materiaal.
Heb je in iedergval een goede,stevige en strakke basis voor wat het dak betreft, geen uitgetimmert plaatwerk wat op en neer fladdert.
De rest van het plaatwerk kan je zelf wel vervangen
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Mmm deuk en laktechniek. Klinkt goed. Ik wil dat dak zeker niet zelf aanpakken. Ik dacht eraan het te laten doen door Dennis Goedhardt in Naarden. Die is erg goed en gespecialiseerd in oude Citroens. Hij moet toch helemaal overgespoten worden.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Voor uitdeuken zonder spuiten moet je ook eens bij je eigen garage vragen. Mijn oom heeft een garagebedrijf, en die laat het voor 140 euro per plaatdeel doen. Dit is ongeacht het aantal deuken!
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik zal eens informeren. Dat uitdeuken zonder spuiten klinkt heel goed. Maar de Ami is origineel in metallic gespoten, en die is vermaard om zijn slechte kwaliteit bij Citroen in de jaren ‘70. De lak ‘waait’ er gewoon af. Dat zie je bij heel veel Ami’s. GS’en etc. Het spuiten moet zowiezo. Het gaat er mij vooral om dat dak weer strak wordt. Eerst eind oktober door de RDW keuring. Om erdoorheen te komen ga ik een nieuwe uitlaatdemper monteren, de spruitstukpakkingen vervangen en nog wat kleine dingen. Als ie is goedgekeurd rijdt ik vol goede moed naar de spuiter, en na zijn prijsopgave rijd ik er huilend vandaan waarschijnlijk….
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)