Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hij staat wel in een foldertje met interieur- en exterieurkleuren voor de CX en XM uit 1991, zie ik nu. Voor de Evasion (de enige nog leverbare CX destijds) bestonden nog maar 5 carrosseriekleuren (Bleu Memphis, Blanc Meije, Gris Cristal, Gris Dolmen, Gris Meteore) en één interieurkleur. Alle overige kleuren en bekledingsstoffen waren voorbehouden aan de XM. Zal dus alles met de overgang naar XM te maken hebben. Misschien is Gris Cristal wel gewoon dezelfde kleur als Gris Perlé en is enkel de naam en het nummer gewijzigd in het kader van de introductie van de XM.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
hmm,
nu wordt het interessant is er na 20 jaar nog een nieuwe CX kleur ontdekt en moet ik toch nog een nieuwe kleur aan mijn site gaan toevoegen.
En dat van die nieuwe kleur bij de introductie betwijfel ik. De DS en SM waren er ook in Brun Scarabee en bij de CX is de code en kleur gelijk gebleven, maarja ook dat kan verandert zijn na zoveel jaren.
edit: net ff op de club site gekeken bij de auto’s van leden en daar staat er nog een in die kleur met een vraagteken erbij de 69-xx-nk en deze is van 1991
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is gewoon Gris Perlé met een nieuwe naam, waarschijnlijk idd door de introductie van de XM
Ga maar eens naar deze link:
http://www.motip.nl/?page=26&mid=0
Vul eerst ETP in, en daarna EVE (van Gris Perlé) dan komen dezelfde Motip kleurcodes naar boven
Dat scheelt met zoeken, want in Gris Perlé is alles wat makkelijker te vinden.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Good thinking Watson!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mark Gielen schreef:hmm,
nu wordt het interessant is er na 20 jaar nog een nieuwe CX kleur ontdekt en moet ik toch nog een nieuwe kleur aan mijn site gaan toevoegen.
En dat van die nieuwe kleur bij de introductie betwijfel ik. De DS en SM waren er ook in Brun Scarabee en bij de CX is de code en kleur gelijk gebleven, maarja ook dat kan verandert zijn na zoveel jaren.
edit: net ff op de club site gekeken bij de auto’s van leden en daar staat er nog een in die kleur met een vraagteken erbij de 69-xx-nk en deze is van 1991Mark
dat is de break van Ceejixman; die is idd Gris Cristal (afkomstig uit Duitsland, overigens)
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nu dit ‘mysterie’ is opgelost, een nieuwe vraag.
Vanavond mijn lunule opengeschroefd en wat loszittende dashboardlampjes vastgedraaid. Hoera, alles doet het behalve het verklikkerlampje voor een geopend rechter achterportier en een geopende achterklep. Die moet ik dus nog een keer nalopen, al kan het ook goed in de bedrading zitten. Maar daar gaat mijn vraag niet over.
Bij het terugplaatsen van het tellerblok viel me een wit relais rechts onderin de schaal op. Waar dient dit voor, ik zie geen stekker die erop past. Het is niet mijn vergeten verlichting verklikker, die zit achter de ruitenwisser-schakelaar (en doet het niet). Ook kan ik de kleine witte en rode stekker daar vlak naast niet plaatsen.
Daarnaast had ik een aansluiting ‘over’, bovenaan in het midden, tussen de snelheidsmeter en de toerenteller. Of links daarvan, de enige overgebleven stekker paste op allebei.
Vanwege invallende duisternis geen foto van de aansluitingen na terugplaatsen. Dus nu alleen een foto na demontage, waarop het relais en de rode en witte stekker te zien zijn (rechts daarvan).
Wie het weet mag het zeggen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ik heb op deze plek zelf het relais geplaatst voor de ontlasting van de verlichtingsschakelaar. Misschien had dit relais ooit ook deze functie?
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hmm, geen idee. Maar dan is het wel vreemd dat er geen draden meer naar/vandaan lopen.
dat is de break van Ceejixman; die is idd Gris Cristal (afkomstig uit Duitsland, overigens)
Met die auto hebben heel wat Duitsers hun laatste ritje gemaakt…
Vandaag onverrichterzake teruggekomen van de aircoboer. Hij kon niks meer met een R12-systeem. Hoezo ik heb een ouwe auto…? Inmiddels een afspraak gemaakt met een ander bedrijf hier in de buurt. Ben benieuwd wat het kost om van mijn lekke airco weer een koelkastje te maken… Het is in ieder geval niet per se nodig de hele boel te laten retrofitten naar R134a, is me verteld.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Mulder schreef:Het is in ieder geval niet per se nodig de hele boel te laten retrofitten naar R134a, is me verteld.
Als het niet nodig is, dan vraag ik me af waarom het gedaan wordt? Wat is het verschil, van wel of niet? Die van mij komt van Doro vandaan, en is wel omgebouwd naar R134a. Zou hij het niet weten?
Vandaar mijn vraag.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Omdat er altijd nog wel adresjes zijn, die nog R12 of een gelijkwaardig gas op de plank (lees: onder de toonbank) hebben staan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Voor die airco kun je misschien eens in Belgie kijken daar wordt nog wel met R12 gevuld, hier in Nederland mag dat niet meer ivm gaten in de ozonlaag. R12 bevat namelijk Freon wat de ozonlaag aantast.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
retrofitten naar R134a is niet zo moeilijk / duur. koelt iets minder goed dan R12, maar er is een reden dat dat niet meer gebruikt mag worden. daarom zit ik ook op R134a.
alleen moet je hopen dat je systeem niet lek is…..
ik heb al een nieuwe airco compressor laten plaatsen a raison van .....
ik had zeker een tijdje een koude koelkast binnen - wel zo fijn met zwart leer in de brandende zon.
mar nu koelt ie al weer minder. dus nu laat ik slangen/dichtingen controleren. hopen dat verdamper/condensor niet lek zijn. is gewoon een gevoelig systeem op de CX, en al wat ouder.
ga er van uit dat er delen lek zijn en het een (forse) financiele injectie behoeft. zo niet, heb je geluk en valt het mee.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat relais hoort daar niet, tenminste ik heb het niet in mijn CX.
Of het moet iets zijn dat alleen op diesels zit, maar ik denk dat het achteraf geplaatst is.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De aircomeneer (CoolCar uit Groesbeek) gaf aan dat er een ander middel is (iets met 24 erin maar ben vergeten wat) dat gebruikt kan worden zonder het systeem om te bouwen. Maar geen R12 dus.
Maar goed, eerst maar even laten uitzoeken hoe lek het systeem is.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”