Mijn vriendin heeft sinds een kleine 2 maanden een geel/groen achtig Citroen C1. Leuk auto’tje. Zuinig, ruimte zat in de auto, en leuke en zonnige uitstraling. Helaas heeft dit wagentje sinds een paar dagen de neiging niet bij de eerste keer te starten. Is dit misschien een standaard kwaal bij de C1. Het lijkt me namelijk stug dat de wagen die net 19000 km heeft gelopen (afkomstig uit 2008) nu al startproblemen gaat opleveren. Heeft iemand toevallig suggesties wat dit toevallig kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties.
Probeer eens even het contact aan te zetten en 2 seconden wachten.
Dan heeft de brandstofpomp de boel op druk.
Daarna sleutel omdraaien en zonder gas te geven moet hij aanslaan.
Heb je dat al geprobeerd? Dit had mijn vrouw vroeger ook met de auto.. ze stak de sleutel er in en draaide het contact meteen op start…
Bedankt voor je tip. We zullen dit even in de gaten houden
Doet me een beetje denken aan het voorgloeien van een oude diesel.
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Als dat niet werk, ff langs de garage, je hebt nog garantie neem ik aan?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Autofan1985 schreef:Doet me een beetje denken aan het voorgloeien van een oude diesel.
Dat ‘moet’ je met een diesel nu nog steeds doen hoor!
Hoefde anders niet bij de 207 HDI die ik gehad heb.
edit mod: quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Volgens mij is het ook niet verplicht, maar m’n Passat uit 2007 kan/moet ik nog steeds voorgloeien…
We gaan weer lekker
Het gaat hier niet over voorgloeien van een diesel! Ook niet over een pesjoot 207.
En al helemaal niet over vag rommel.
Graag ontopic!
Een passat. najaaaaaaaaa
Hahaha ok, en die Passat is er niet zo eentje met wieldoppen, maar eentje waar je ruim 4 C1’s voor koopt!
Maar goed, inderdaad back on topic: Ik draai het contact ook vaak in één keer om en heb geen last hiervan… start eigenlijk altijd in 1 keer. Iemand nog verdere sugesties, wat het kan zijn?
onze C1 wordt 4 jaar en staat altijd buiten
en heeft nooit moeite met starten…