Archi schreef:Hoe zit het met de levensduur van de comfortbollen?
Hopelijk vergelijkbaar met standaardbollen
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Is het plastic nokje op de geleiderail van een elecrisch achterraammechanisme hetzelfde t.o.v een voorraammechanisme ? ( Xantia type 2) Zijn deze dus uitwisselbaar ?
Mijn plastic nokje van mijn voorraam is afgebroken. Nu kan ik wel een achterraam mechanisme kopen. het gaat mij dus alleen om het plastic nokje. Rest van het mechanisme is nog goed.
Wie weet dit zo uit zijn hoofd. Anders moet ik mijn eigen achterportieren eerst gaan ontleden.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Bij een T1 zijn de nokjes voor en achter hetzelfde, dat weet ik zeker. Nu ben ik er onlangs achter gekomen dat een T2 andere nokjes heeft als een T1. Echter is het mijn inziens onzin om voor en achter verschillende nokjes te gaan produceren. Niet erg economisch nietwaar.
Daarvan uitgaande neem ik aan dat de nokjes bij een T2 voor en achter ook identiek zijn.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Nou het portierraam is het laatste mankementje aan de Xantia geweest in het afgelopen jaar. Raammechaniek werkt weer maar helaas heb ik nu een ander probleempje,
Sinds afgelopen maandag staat mijn aanjager op stand orkaankracht.
Alleen hoe ik ook met het bedieningspaneel in de weer ben, de aanjager blijft maar op volle snelheid blazen. Wordt er nu wel een beetje hor en dol van qua geluid.
En daarnaast elke keer de haren moeten kammen na een autorit
Er zit trouwens automatische temperatuurregeling en airco in de Xantia
Iemand een suggestie waar ik het beste als eerste naar kan gaan kijken ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Afgelopen jaar geen rare dingen meegemaakt met de Xantia. Behalve dan een lekkende HD pomp en een afgebroken achterste hoogteregelaar nokje.
Dit alles is wel weer opgelost maar nu zit ik met het volgende probleem.
Allebei mijn achterlichten werken soms wel maar ook soms niet. Wanneer mijn achterlichten niet werken dan branden mijn stadslichten aan de voorzijde ook niet. Maar ik kan wel mijn dimlichten aanzetten maar mijn achterlichten werken dan ook niet.
Soms doen mijn stadslichten het aan de voorzijde wel weer en dan branden de achterlichten ook weer.
Is de oorzaak van dit probleem mogelijk de lichtschakelaar aan de stuurkolom ? Combischakelaar is wel vervangen in 2008 omdat de richtingaanwijzers het niet meer deden. Schakerlaar is dus nog niet zo oud.
Hoe kan ik het beste de schakelaar doormeten ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Zit er verschil tussen een HD pomp voor een diesel t.o.v een benzine uitvoering ? Mijn Xantia is een HDi
Er is recent namelijk een 2e hands HD pomp door de garage ingebouwd maar de poelie van de HD pomp ligt niet in lijn met de andere poelies ( dynamo airco etc..)
Nu loopt de multiriem niet mooi recht over de poelie, of kun je deze nog uitlijnen ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen: