LPG op de GSA
princejoao
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 08-03-2006

Gepost: 12 juni 2010 05:35 PM

Goededag forummers,

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een leuke rode GSA 1300 special uit 1983. Deze auto stond 2 jaar stil maar we wekken haar momenteel weer tot leven.

Nu wil ik de GSA op LPG laten rijden. Wie heeft er omtrent dit onderwerp:

-Tips.
-Adviezen.
-Ervaringen.
-Do’ s en Don’ts
-Etc.

Bij voorbaat dank!

Groeten!

Met vriendelijke groeten!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 juni 2010 06:41 PM
  [ # 1 ]

Kijk maar eens in topic’s van GS/A’s hier. Word een boel geschreven over GSA en LPG.

Bekijk deze maar eens:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/186073/

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 juni 2010 06:43 PM
  [ # 2 ]

Met de zoekfunctie zul je e.e.a. wel snel kunnen vinden hoor Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 13 juni 2010 02:54 AM
  [ # 3 ]

Zodra je bij de GS/GSA vereniging zit krijg je het clubblaadje de Gazette, in de laatste stond een heel leuk stuk over iemand die een LPG installatie in zijn GS heeft gezet. Stond zeer veel nuttige info tussen, vooral praktische tips. Zeker als je veel onderdelen nodig hebt om jou GSA weer op de weg te krijgen is het zeker verstandig om lid te worden van de club, aangezien deze een groot magazijn heeft (alleen voor leden). Vandaag (12/06) was een zeer geslaagde bijeenkomst van de vereniging met wel 30 GS/A, bij Peter Bomhof in Epe.

In ieder geval welkom, en heel veel plezier met je GSA.

Groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 juni 2010 03:34 PM
  [ # 4 ]
mbender schreef:

Zodra je bij de GS/GSA vereniging zit krijg je het clubblaadje de Gazette, in de laatste stond een heel leuk stuk over iemand die een LPG installatie in zijn GS heeft gezet. Stond zeer veel nuttige info tussen, vooral praktische tips. Groeten Maarten

Zie link van mij in het laatste bericht. Dat is dezelfde persoon.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 13 juni 2010 06:01 PM
  [ # 5 ]

Ik heb het topic over die GSA op gas niet gelezen, maar kwam laatst op de pagina van duckservice en daar zetten ze LPG in 2cv`s misschien iets om daar ook wat info vandaan te halen?
Het belangrijkste is dat ze een conventioneel LPG systeem inbouwen, met een koelvloeistof verwarmde verdamper, hiervoor hebben ze een buis om de uitlaat gelast die de koelvloeistof verwarmd…

http://www.duckservice.nl/

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 juni 2010 07:43 PM
  [ # 6 ]
pascalvm schreef:

Ik heb het topic over die GSA op gas niet gelezen/

Als je even op pagina 11 kijkt en leest zie je hoe het bij deze GSA geinsaleerd is en tegen wat voor problemen hij gestuit is.
En er zullen vast wel meer wegen zijn om een lucht gekoelde motor op gas te krijgen.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 13 juni 2010 08:28 PM
  [ # 7 ]

Ik heb het net even door zitten lezen en het systeem voor 2cv is in de basis hetzelfde;
Lijkt mij dat je dit zelf ook kunt fabriceren met een beetje laservaring en geduld…

Een collega van me heeft een kever op lpg, hij maakt gebruik van een elektrisch verwarmde verdamper dat zou ook een optie kunnen zijn. Mijn pa had vroeger een gs op lpg en volgens mij was de verdamper hiervan ook elektrisch verwarmd, ik zal het hem eens vragen.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
princejoao
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 08-03-2006

Gepost: 16 juni 2010 06:55 PM
  [ # 8 ]

Hallo beste forummmers,

Wat plezierig de dialoog over LPG op gang te brengen. dan heb ik een toevoeging. inbouwen is geen probleem. ik heb ervaring met de systemen van OA Duckservice. Dit syetmme is idd een waterverwarmd systeem (dat gaat koken)

Nu vraag ik mij meer af hoe het zit met ervaringen. wie heeft er wel eens gereden met een LPG Gsa? Hoe zit het met performance, klepzettingen, motortemperatuur enz…?

Dan weet ik of het al dan niet een juiste keuze is.

En ja. ik moet zeker lid worden van de GSA vereniging.

Met groeten!

Met vriendelijke groeten!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 juni 2010 09:46 PM
  [ # 9 ]

GSA motoren lopen perfect op LPG zonder aanpassingen aan klepzetels o.i.d. prestatie’s zijn net zo als op benzine.
Motor temperatuur hoef je niet bang voor te zijn. GS/A’s zijn sterk onderkoeld.

Of het de juiste keuze is moet je zelf overwegen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juni 2010 11:37 AM
  [ # 10 ]

OVERkoeld bedoel je!  Een GS wordt NOOIT te heet!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 17 juni 2010 03:00 PM
  [ # 11 ]

Doordat ze overkoeld worden, blijven ze onderkoeld.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 juni 2010 03:04 PM
  [ # 12 ]

COOL!!! Smile

Citroen!

Profiel  
 
Rosj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009

- GS/GSA 1015 Club Berline.
Gepost: 17 juni 2010 05:08 PM
  [ # 13 ]

chill cool smirk

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 juni 2010 05:48 PM
  [ # 14 ]
bogaard77 schreef:

OVERkoeld bedoel je!  Een GS wordt NOOIT te heet!

Dat bedoel ik dus ook.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 19 juni 2010 06:14 PM
  [ # 15 ]

Ik rijd nu bijna 40.000 km op lpg in de GSA. Gaat uitstekend kan ik zeggen. Alleen heb ik niet zo;n kvs systeem maar gewoon de lpg leiding door een blok in het voorverwarmtraject. Werkt helemaal perfect. Het mag alleen niet meer zo ingebouwd worden, maar als het kenteken een keer op LPG staat, is er geen probleem meer. Ook niet met de APK. En terecht want die regel is ook kul.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook