12 van de 26
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 04 mei 2010 01:44 PM
  [ # 166 ]
daan schreef:
beerpeet schreef:

Is in mijn lekenredenatie is dit ook logisch, omdat de voorkant het dichtst bij de pomp zit en dus het eerst druk krijgt.

Druk van de olie is overal hetzelfde het maakt dus niet uit waar de pomp zit voor of achter.Er zijn dus andere faktoren die meespelen oa.vervuiling of brakke hoogteregelaars

Aha. Toch zie je ook meestal dat de achterkant het eerst druk verliest en dus ‘t eerst inzakt. Is dat dan vanwege interne lekkages? En hebben die lekkages dan ook nog invloed op ‘t opstijggedrag?

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 04 mei 2010 03:55 PM
  [ # 167 ]
BunnY schreef:

Dus, een nieuwe hydropneumaat*, zou vooraan en achteraan samen moeten opstijgen?

Dus vb BX,CX,DS,SM,... toen die pas uit de fabriek kwam rollen.

Nee dat dus niet dat is oa.afhankelijk van je hoogteregelaars,ik heb alleen gezegd dat de oliedruk hetzelfde is…........hydrauliek systeem heeft nou eenmaal een en dezelfde druk.pomp varieerd natuurlijk wel.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 mei 2010 05:08 PM
  [ # 168 ]

Ik begrijp dus uit het verhaal dat ik me niet direct zorgen hoef te maken en dat het te maken heeft met de toestand van de hoogteregelaars en en hydraudisch system welke kant als eerste omhoog komt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 04 mei 2010 05:22 PM
  [ # 169 ]

Het maakt geen fluit uit welk gedeelte van je auto als eerste omhoog komt.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 16 mei 2010 09:59 PM
  [ # 170 ]

Zo,

na vanmiddag een lekker rondje Limburg vanavond begonnen met een serieus probleem aan te pakken. ROEST !!

Vooral de rechtervoordeur heeft onder aan het randje al flink beginnende roest en nu ik het eens goed bekeken heb snap ik waarom ze hier als eerste gaan roesten. Een omgevouwen randje en dan nog die rubbers daar moet wel vocht tussen gaan zitten waardoor het dus gewoon van binnenuit wegroest. Op een plek begint die rand dus al aardig te “bollen” van de roest.

Het zaakje dus maar eens goed schoon gemaakt en alle verf en andere zooi gewpend met schuurpapier en staalborstel zoveel mogelijk verwijderd. Hierna de hele rand ingespoten met Fertan roestspray en dan van de week maar eens kijken hoe we het voor de toekomst conserveren.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 16 mei 2010 10:32 PM
  [ # 171 ]

metaal is al aardig opgevreten door de roest,is het mogelijk zie natuurlijk niet alles op de foto om er een nieuw stuk erin te laten lassen.
Ik denk dat je het niet meer redt met alleen conserveren….

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 08 juni 2010 02:17 PM
  [ # 172 ]
Mark Gielen schreef:

hmm, das wel heeel veel toeval dat twee 78’er brun scarabee pallas uitvoeringen in Venlo terecht komen en beide via CX Du Nord.
Woon je nog steeds in Venlo of nu in Eindhoven?

Mark

en het is dan ook wel weer toevallig dat er nu blijkbaar 2 brun scarabees in Eindhoven rondzweven… Tijd voor een scarabee-meeting? (anders-kleurigen mogen dan natuurlijk ook komen…)

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 08 juni 2010 06:21 PM
  [ # 173 ]

Ron,

ik woon in Venlo, die andere Brun Sarabee is in Eindhoven is van Rogier hier op het forum onder de naam Rogier1975.

Maar Venlo Eindhoven is niet zo ver dus kunnen we elkaar altijd een keer treffen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 16 juni 2010 11:07 PM
  [ # 174 ]

Zo,

ben weer eens lekker bezig geweest, ik heb de achterklep maar eens vrij gemaakt van de plamuur was iemand lekker enthousiast geweest in het kader smeer er maar op en lak erover en niemand ziet het de binnenkant begon behoorlijk te bobbellen dus de zooi eraf gehaald en roestomvormer erop kan het weer ff mee.

Verder eens bezig geweest met de aanjager het ding werkte de meeste tijd maar op 2 snelheden en in stand 1 draaide ie meestal op de snelheid van stand 2, dit bleek uiteindelijk een beschadigde kabelschoon te zijn waar de isolatie was afgesleten door contact met de hendel, dit werkt nu ook weer zoals het hoort alleen jammer dat de rechter stoel eruit moet om er bij te kunnen komen.

dan nog het lawaai suis probleem tijdens het rijden ik had er al die rubbers van CX basis ingebouwd en dit scheelde toch al behoorlijk alleen bleef het op oorhoogte aardig suizen, de oorzaak zat hem uiteindlijk in afgezakte raamgeleiderrubbers deze weer omhoog gehaald en het is weer een stuk stiller.

edit: na de foto’s volgen nog ze willen niet vandaag


Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 juni 2010 10:39 PM
  [ # 175 ]

Zoals de titel als zegt,

vanavond eens opzoek gegaan naar de bron van die olieplekken op mijn oprit, en ja ze komen van de CX. Maar eigenlijk wist ik dit al aangezien ze laats op het technisch evement in Leerdam op de brug heeft gestaan. Ik ben maar eens begonnen met het wiel eraf te halen en de distributiekast te bekijken aangezien het in deze hoek behoorlijk nat is en wat mij opvalt is dat er behoorlijk veel olie op de buitenste rand van de distibutiekast ligt. De omgeving is ook wel nat oa de rubber motorsteun (kan nooit goed zijn) maar die rand??

Volgens mij kan dat er alleen via de schroefgaten komen maar kan dit??? De bovenkant en de koppakking zien er droog uit in die hoek.

Heeft iemand ervaring met lekkage in deze hoek ??? zoja wat was dan de oorzaak ? ik hoop igg niet de carterpanpakking want dan wordt het een spannende klus heb namelijk begrepen dat hier het blok een stuk voor omhoog moet.


hier een foto van het geheel.

Gelukkig is er ook nog goed nieuws de ruitensproeier werkt weer het motortje was overleden en naar lang zoeken op een sloop een donormotortje gevonden wat geschikt was uit een talbot samba cabrio. Tja waar vindt je ze nog.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 22 juni 2010 12:25 AM
  [ # 176 ]

Als ik dit zo zie verdenk ik toch de pakking van de distributiedeksel.Waarschijnlijk is door de jaren heen de pakking uitgedroogd,en kan het inderdaad via de schroefgaten gaan lekken.

Ik zou beginnen om deze pakking te vernieuwen,is een klus die makelijk te doen is.

Carterpanpakking zou ik nu niet meteen aan denken,dat is eventueel de vlgd stap

Profiel  
 
pj_ds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Gepost: 22 juni 2010 12:49 AM
  [ # 177 ]

heey Mark,

Als je mazzel hebt is het de keerring. Deze is te vervangen zonder de motor uit te bouwen!!
Op dit moment heb ik het motorblok uit mijn limousine liggen. Moest een andere versnellingsbak onder dus gelijk maar even alles goed aangepakt Alle keerringen en pakkingen koppeling, kortom de hele mikmak vervangen. Bij mij lekte er olie tussen de motor en de versnellingsbak. Dit kwam uit én de krukaskeerring én de carterpanpakking. Voor de carterpanpakking moet het blok eruit. Er zit een bout achter het vliegwiel die eruit moet. Maar idd, ga er eerst maar vanuit dat het wat minder drastisch is. Veel succes in ieder geval

Groet
Peter

ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 juni 2010 11:17 PM
  [ # 178 ]

Zo,

vandaag ff op jacht geweest naar een pakking voor de distributiekast en een paar assteuen, de assteunen is gelukt 20,- euro bij heutz de pakking niet helemaal. Ik was bij Huub in het Zand ID/DS onderdelen handelaar geweest. Deze zit bij mij om de hoek en hij had schappen vol met pakkingen maar helaas niet die ik zocht, maar gelukkig had ie een rol pakking papier waar ie een stuk vanaf heeft geknipt. Na mijn vraag wat kost dit was zijn antwoord “dat zit wel goed” waar vinf je nog zo’n service.  very good

Daarna eens lekker aan het hobbyen geweest en er zit iig een nieuwe pakking in de distributiekast. De oude pakking voor zover we nog van pakking konden spreken was in verre staat van ontbinding en het was geen wonder dat dit lekte ik vrees dat dit een voorbode is voor de kwaliteit van de resterende pakkingen. De kast is nu droog maar ik vrees dat ie nog op meer plaatsen lekt aangezien er richting bak ook een druppel olie hing Sad

Ik moet nu eens overwegen wat nu de aanpak wordt, optie 1 blok eruit en alles in 1 keer doen en dan ben ik vanaf of optie 2 wachten tot het erger wordt. Aangezien ik nu ook gezien heb dat de machethoes wan de aandrijfas en de stturstang ook al aardig uitgedroogd zijn gaat mijn voorkeur uit naar optie 1 kun je tenminste overal goed bij en ligt toch al de helf uit elkaar.

Positief is dat ik nu weet dat de kettingspanners nog ok zijn en maar eens afwachten of het vanavond geholpen heeft

Voor de volledigheid nog ff de foto’s van de aanjagerschakelaarvan een paar post geleden

en hier nog een kat die heel lekker ligt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 juni 2010 12:09 AM
  [ # 179 ]

Ik zou idd voor optie 1 gaan.

Dat hebben (we) afgelopen winter ook gedaan bij een 2000 blok en het is allemaal goed te doen.
Het kost alleen wel veel tijd om alle benodigde onderdelen bij elkaar te sprokkelen, dus je kunt alvast beginnen met zoeken. Wink

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 juni 2010 08:42 AM
  [ # 180 ]

Heb je nog een lijstje wat je allemaal vv hebt ?

kan ik idd vast beginnen met shoppen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
12 van de 26
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook