78 van de 194
« Eerste  < Vorige 76 77 78 79 80 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juni 2010 08:56 PM
  [ # 1156 ]

En zo ziet het er dan uit als de boel dicht zit:

Nu alleen het koppelingshuis er nog op en de hele handel in de SM beunen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 15 juni 2010 09:49 PM
  [ # 1157 ]

Yuri, heb je ook een plaatje van hetgeen er van het koppelingshuis is afgebroken?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juni 2010 09:50 PM
  [ # 1158 ]

Mooi hoor!
Wat een werk weer.

Ga je het toch wagen om hem weer zo snel mogelijk in de SM te zitten, of ben je dat klusje voorlopig even zat?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juni 2010 10:32 PM
  [ # 1159 ]

Ik ben dat klusje wel effe zat, maar voor 27 augustus moet die bak er wel in zitten. Dan ga ik met dat kreng op vakantie…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 15 juni 2010 10:32 PM
  [ # 1160 ]

Mooi wark Smile whoeps, had je nou per ongeluk een moertje laten vallen tussen tandwiel 1 en 2 ? Smile haha

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juni 2010 10:55 AM
  [ # 1161 ]

chapeau!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juni 2010 10:58 AM
  [ # 1162 ]

Ik twijfel nu alleen nog over de spelingen in het differentieel zelf. In het WPH staat namelijk beschreven hoe je dat kan “afstellen”. Door het vervangen van de “drukringen” kun je de speling opheffen naar het schijnt. Er bestaan 2 type ringen, 1 voor het planeet-tandwiel, die werd in 6 diktes geleverd, en 1 voor de sataliet-tandwielen. Die werden in 4 diktes geleverd. Door het plaatsen van iets dikkere ringen kun je de tanwieltjes wat dichter op elkaar zetten en zo stel je de speling er uit. De vraag is nu vooral even of het zin heeft om zo ver te gaan…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 16 juni 2010 03:26 PM
  [ # 1163 ]
waterman schreef:

Door het vervangen van de “drukringen” kun je de speling opheffen naar het schijnt.

Speling opheffen ?, ik denk dat die tandwielen altijd iets speling moeten hebben. De vraag is, wat is de minimale speling en wat mag het maximaal zijn ?.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3742
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 juni 2010 03:44 PM
  [ # 1164 ]

Zin: Als je bak er al 100.000 op heeft zitten? Kijk een naar het “flankpatroon” dat zegt veel over de slijtage, groot patroon, al wat slijtage, smalle streep, no issue. 
Ik vergelijk de speling met de kroonwiel-pignon speling, en ga dan aan de lage kant zitten (zeg tussen 0.1 en 0.16), want de tanden/tandwielen zijn kleiner. De meest tijd draaien die tandwielen niet ( rechtuit) of nauwelijks ( door de bocht). Alleen met spillende wielen draaien ze veel, maar dat weet je zeker.
Je kunt dat ook “op het gevoel doen”, d.w.z. zonder voelbare speling, maar ook zonder voelbare weerstand.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juni 2010 03:53 PM
  [ # 1165 ]
lucky schreef:
waterman schreef:

Door het vervangen van de “drukringen” kun je de speling opheffen naar het schijnt.

Speling opheffen ?, ik denk dat die tandwielen altijd iets speling moeten hebben. De vraag is, wat is de minimale speling en wat mag het maximaal zijn ?.

Citroën geeft 0,1 mm speling aan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 16 juni 2010 08:00 PM
  [ # 1166 ]

Citroën geeft 0,1 mm speling aan,  bijna speling vrij dus.

waterman schreef:

Ik twijfel nu alleen nog over de spelingen in het differentieel zelf. De vraag is nu vooral even of het zin heeft om zo ver te gaan…

Das een goeie vraag, bij te veel speling of slijtage kan er trillingen uit ontstaan.

Ik heb even gekeken op deze site,
http://ds-vitesse.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=1

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juni 2010 08:40 PM
  [ # 1167 ]

Ach, ik ga dat diff eens even netjes demonteren en beoordelen. Inmiddels heb ik een diff gevonden wat als onderdelendonor kan worden gebruikt. Komt vast goed Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juni 2010 11:24 PM
  [ # 1168 ]

Ik heb nog even in wat andere boeken gekeken over de spelingen van het diff. Het Duits-talige werkplaatshandboek zeg dat de planeetwielen max 0,1 mm zijdelingse speling mogen hebben gemeten op het punt waarop het minste speling aanwezig is, en dat de satalietwieltjes max 0,3 mm zijdelingse speling mogen hebben.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 16 juni 2010 11:25 PM
  [ # 1169 ]

Dat is dus een soort maximumminimum speling, lekker handig.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juni 2010 11:26 PM
  [ # 1170 ]

Fransen hé.... dan weet je genoeg…. Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
78 van de 194
« Eerste  < Vorige 76 77 78 79 80 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook