Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En zo ziet het er dan uit als de boel dicht zit:
Nu alleen het koppelingshuis er nog op en de hele handel in de SM beunen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Yuri, heb je ook een plaatje van hetgeen er van het koppelingshuis is afgebroken?
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi hoor!
Wat een werk weer.
Ga je het toch wagen om hem weer zo snel mogelijk in de SM te zitten, of ben je dat klusje voorlopig even zat?
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben dat klusje wel effe zat, maar voor 27 augustus moet die bak er wel in zitten. Dan ga ik met dat kreng op vakantie…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Mooi wark whoeps, had je nou per ongeluk een moertje laten vallen tussen tandwiel 1 en 2 ? haha
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
chapeau!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik twijfel nu alleen nog over de spelingen in het differentieel zelf. In het WPH staat namelijk beschreven hoe je dat kan “afstellen”. Door het vervangen van de “drukringen” kun je de speling opheffen naar het schijnt. Er bestaan 2 type ringen, 1 voor het planeet-tandwiel, die werd in 6 diktes geleverd, en 1 voor de sataliet-tandwielen. Die werden in 4 diktes geleverd. Door het plaatsen van iets dikkere ringen kun je de tanwieltjes wat dichter op elkaar zetten en zo stel je de speling er uit. De vraag is nu vooral even of het zin heeft om zo ver te gaan…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Door het vervangen van de “drukringen” kun je de speling opheffen naar het schijnt.
Speling opheffen ?, ik denk dat die tandwielen altijd iets speling moeten hebben. De vraag is, wat is de minimale speling en wat mag het maximaal zijn ?.
Zin: Als je bak er al 100.000 op heeft zitten? Kijk een naar het “flankpatroon” dat zegt veel over de slijtage, groot patroon, al wat slijtage, smalle streep, no issue.
Ik vergelijk de speling met de kroonwiel-pignon speling, en ga dan aan de lage kant zitten (zeg tussen 0.1 en 0.16), want de tanden/tandwielen zijn kleiner. De meest tijd draaien die tandwielen niet ( rechtuit) of nauwelijks ( door de bocht). Alleen met spillende wielen draaien ze veel, maar dat weet je zeker.
Je kunt dat ook “op het gevoel doen”, d.w.z. zonder voelbare speling, maar ook zonder voelbare weerstand.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
lucky schreef:waterman schreef:Door het vervangen van de “drukringen” kun je de speling opheffen naar het schijnt.
Speling opheffen ?, ik denk dat die tandwielen altijd iets speling moeten hebben. De vraag is, wat is de minimale speling en wat mag het maximaal zijn ?.
Citroën geeft 0,1 mm speling aan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Citroën geeft 0,1 mm speling aan, bijna speling vrij dus.
waterman schreef:Ik twijfel nu alleen nog over de spelingen in het differentieel zelf. De vraag is nu vooral even of het zin heeft om zo ver te gaan…
Das een goeie vraag, bij te veel speling of slijtage kan er trillingen uit ontstaan.
Ik heb even gekeken op deze site,
http://ds-vitesse.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=1
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ach, ik ga dat diff eens even netjes demonteren en beoordelen. Inmiddels heb ik een diff gevonden wat als onderdelendonor kan worden gebruikt. Komt vast goed
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb nog even in wat andere boeken gekeken over de spelingen van het diff. Het Duits-talige werkplaatshandboek zeg dat de planeetwielen max 0,1 mm zijdelingse speling mogen hebben gemeten op het punt waarop het minste speling aanwezig is, en dat de satalietwieltjes max 0,3 mm zijdelingse speling mogen hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is dus een soort maximumminimum speling, lekker handig.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Fransen hé.... dan weet je genoeg….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste