Totaal aantal Berichten: 227
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Hallo,
Ik heb een vraag.. Ik heb al een tijd last van een schommelend toerental bij het stationair draaien. Dit varieert van 500 tot 1100 toeren heen en weer..
Vandaag starte ik tot 3 keer toe de motor, waarbij hij gewoon gelijk stil viel.. De derde keer bleef hij lopen, toen ik weg wilde rijden kwam ik niet vooruit, en hoorde je wat bonken onder de kap… Na een beetje gas te hebben gegeven bij het opnieuw starten(hij viel weer uit), kon ik weer rijden…
Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik vermoed iets met de bobine, maar aangezien die prijzig zijn ga ik het niet zomaar “om te proberen” vervangen…
Verder heb ik een rammeltje als ik optrek, of eigenlijk als ik de koppeling laat opkomen als ik zachtjes rijd.. beetje storend, dus als iemand hier iets van weet.. Op de garage hadden ze het over een draagarmrubber, wat lastig en dus duur is om te vervangen.. Zou dit het kunnen zijn?
Groeten Sander
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Als het met stationair te maken heeft vermoed ik meestal de stappenmotor.
Mijn toerental schomelde tussen de 1500 en 2500, nieuwe stappenmotor, probleem opgelost.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
maar dus ook dat uitvallen van vanochtend, en dat bonken wat daar heel even bij kwam kijken, hoort dat daar ook bij?
hey sander,
je kunt je gaskleppenhuis eens reinigen.
Dit kun je doen met remmenreiniger.
en in verband met het optrekken, kijk eens of je uitlaat helemaal goed vast zit, kan zijn dat er een bevestigingspunt los is en dit geeft dan een geluidje bij het optrekken, als je harder rijdt dan hoor je dat namelijk niet.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Ff gasklephuis schoonmaken en hij loopt weer als een zonnetje!
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
hoe maak je die dan schoon? eraf schroeven en schonspuiten ofzo? hoe zit dat precies??