7 van de 23
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
M’s 2.0 TRE avonturen: poging 2.0: Klaar voor vakantie
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 14 juni 2010 06:35 PM
  [ # 91 ]

@Robin: daar zit ‘m nou net de kneep, die CX heeft geen meter (als er die niet op eigen initiatief ingeklust is) Je ziet dus niet dat de temperatuur continue te hoog is.n je zult begrijpen dat ik dus wel een meter heb;-)

En voor wat betreft het bergrijden, bij mij ontstond het probleem vooral tijdens langzaam filerijden…

Zo’n CX krijgt het door z’n stroomlijn klaarblijkelijk erg warm onder de motorkap, en de afgifte van de hitte is door die kleine radiateur, blijkbaar te weinig.

Ik had daarvoor overigens al thermostaat, en waterpomp vervangen, en de radiateur zag er prima uit en toch nog warm lopen.
Met een grote radiateur, zelfs met 1 ventilator nooit meer dit probleem gehad.

Tenzij je het leuk vind om koppakkingen te vervangen natuurlijk, dan zou ik het zo laten als het nu is Wink

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 juni 2010 09:17 PM
  [ # 92 ]

H-e-l-e-m-a-a-l mee eens, want er zijn er al genoeg die koelproblemen hebben gehad en daardoor de koppakking konden vervangen bij een Douvrin 20/22 motor..
Lees ook dit en dit draadje hierover even, met alle links..

Ik heb intussen een Wahler thermostaat gemonteerd die iéts eerder opent dan gewoon (84 i.p.v.86 graden), en dat doet al een hoop..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 juni 2010 02:09 AM
  [ # 93 ]

bravo Jaren geleden heb ik in mijn CX serie 1. 2.0 een diesel radiateur gebouwd met dubbele ventilatoren, dan weet je zeker dat je geen problemen krijgt v.w.b. de koeling.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 15 juni 2010 09:42 AM
  [ # 94 ]

Tja, twee dagen is gewoon te kort om een dergelijke operatie uit te voeren. Ik vertrek vrijdagochtend vroeg en dit gaat dus niet lukken. Daarnaast belast ik de CX niet zwaarder dan normaal, geen caravan, niet afgeladen en geen Alpenpassen. Op goed geluk dus maar.

Overigens kan ik het me niet voorstellen dat een Franse auto niet geschikt zou zijn voor de Franse wegen en het Franse klimaat. En dan zit er in deze CX nog een extra koelfan ook…..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juni 2010 10:10 AM
  [ # 95 ]

Kijk, als de originele radiateur fris en fruitig is dan kan het prima gaan. Het is krap, dat is een feit, maar het hoeft geen probleem te zijn. Ok, een grotere radiateur is beter omdat je meer marge hebt. Maar, het originele systeem kan prima werken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 juni 2010 10:12 AM
  [ # 96 ]

Daarbij is het in Frankrijk nou niet echt warm te noemen op het moment.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 15 juni 2010 10:30 AM
  [ # 97 ]

Wat een goede indicatie is om in de gaten te houden of het systeem goed blijft functioneren met een kleine radiateur, is in de gaten houden of de koelfan op de hoge stand maar héél af en toe aanslaat.
Staat die continue op de hoge stand te loeien dan is het niet in orde.

Daarnaast staat, als je bijvoorbeeld in de file aan het rijden bent, de koelventilator meestal op de lage stand te draaien. Werkt dit niet, dan is het aluminium temperatuurvoelertje voor de radiateur overleden, die 2 draadjes kun je gewoon tijdelijk met een paperclip met elkaar verbinden. De koelvin gaat dan langzaam draaien.

Die koelvin is namelijk gemaakt om lange tijd op de lage stand te kunnen draaien.

Draait het ding dan nog niet, dan heb je waarschijnlijk je relais stuk.

Gewoon lekker op vakantie dus, alles in de gaten houden en de ombouw naar een grote radiateur op een later tijdstip doen. Zo bijzonder warm is het inderdaad nog niet.

En let maar eens op: na een uurtje of 3 gaat ze steeds lekkerder rijden en merk je dat ze makkelijker en soepeler in de toeren gaat klimmen Smile

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 15 juni 2010 10:43 AM
  [ # 98 ]
garagestmarien schreef:

Daarbij is het in Frankrijk nou niet echt warm te noemen op het moment.

Ik ben al lang blij dat het later deze week stopt met regenen. Wink
De 23C die ze nu voorspellen voor de komende dagen is perfect.

CEE-IKS schreef:

Wat een goede indicatie is om in de gaten te houden of het systeem goed blijft functioneren met een kleine radiateur, is in de gaten houden of de koelfan op de hoge stand maar héél af en toe aanslaat.
Staat die continue op de hoge stand te loeien dan is het niet in orde.
.......
Gewoon lekker op vakantie dus, alles in de gaten houden en de ombouw naar een grote radiateur op een later tijdstip doen.

Bedankt voor de tip. Ik zal er op letten en rekening mee houden, paperclipje mee en goed luisteren.
En als het lampje toch gaat branden lezen jullie het hier zeker en laat ik de ombouw daar doen.

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 17 juni 2010 12:18 PM
  [ # 99 ]

Heel simpel vraagje.

In het boekje staat dat het koelwater in het reservoir (witte bol) moet worden bijgevuld tot boven de min in de bol.

In de bol kijkend zie ik nergens een min. Aan de buitenkant ook niet. De bol is ongeveer half gevuld. Tot 5 centimeter onder een soort lepeltje dat erin steekt.

Hoeveel mag er nog bij? En waar zit die min?

BVD!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 17 juni 2010 03:29 PM
  [ # 100 ]

Het lepeltje is normaliter de min.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 17 juni 2010 04:01 PM
  [ # 101 ]
T(h)ijs schreef:

Het lepeltje is normaliter de min.

Dan ga ik er flink wat bijgooien.

Dank je!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 17 juni 2010 06:57 PM
  [ # 102 ]

Het lepeltje is toch MAX?
Ik vul altijd tot het lepeltje bij, alles daarboven duvelt ze er toch weer uit.
Ik heb een niveaumelder in het reservoir, en die zit een héél stuk onder het lepeltje.
Dus als het lepeltje minimaal niveau zou zijn, ben je dus veuls te laat als het waarschuwingslampje oplicht (en het koelwater dus het niveaumelder-niveau passeert..) lijkt me…

Ovnie?!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 17 juni 2010 11:26 PM
  [ # 103 ]
Pascal schreef:

Het lepeltje is toch MAX?
Ik vul altijd tot het lepeltje bij, alles daarboven duvelt ze er toch weer uit.

Das wat ik net heb gedaan.

Zo, alles klaar. On Y va!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 18 juni 2010 10:37 AM
  [ # 104 ]

Bonnes vacances excaim

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 19 juni 2010 01:44 AM
  [ # 105 ]

Vertokkem vanuit Gouda naar Avignon om 7:00 vrijdagochtend.
Vanaf Hazeldonk naar Raamsdonkveer om 8:00 en van daar om 12:00 wederom naar Avignon vertrokken. Verhaal komt nog. 

Nu 0:35 net aangekomen. Probleem: de centrale deurvergrendeling doet het niet EN de sleutel past niet in de kofferklep. Arch….
Hoe fix ik dit zodat hij de kofferklep weer sluit?
Het lampje brandt wel en de deur lv gaat ook op slot maar geen klik van de cv. Het probleem van vanochtend had overigens niets te maken met de cv, bij Dijon deed hij het ook nog.

Ps. Alle mogelijke lof voor Hydraulique en la Leo, ik wil niet elke dag in een garage komen deze vakantie maar als het net zoals vanochtend is zou het wel gezellig zijn Wink

Ok morgenochtend de cv fixen of laten fixen en dan genieten van la France.

Profiel  
 
 
7 van de 23
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook