17 van de 28
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Peteryed zijn XM Turbo CT ingeruild op een AMI8 break
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 juni 2010 01:09 AM
  [ # 241 ]

En nu er wat warmere dagen aan komen wordt de aanjager(draaiknop) de volgende uitdaging ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 02 juni 2010 09:33 AM
  [ # 242 ]

haha nee hoor. Ik heb al ergens gelezen dat dan het hele dashboard eruit moet. Er zit namelijke een kabel achtrer het dashboard die dan afbreekt. Het stoort me niet dat de blower nu altijd op de ramen staat gericht.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 juni 2010 09:44 AM
  [ # 243 ]

Oké.....en de uitlaat tussenpijp: al een andere gevonden/vervangen.??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 juni 2010 11:09 AM
  [ # 244 ]

Nee nog geen andere gevonden. Ik heb wel even gekeken maar het lijkt ook nog wel even een beetje mee te vallen. Dus dat komt nog wel.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 juni 2010 11:50 PM
  [ # 245 ]

Vanmiddag reed mijn broer achter mij en hij vertelde me dat de XM behoorlijk blauwe rook uitstoot. Ik moet eerlijk vertellen dat het me nog nooit is opgevallen en bij mijn BX kon ik het echt zelf ruiken. Maar goed het zal wel zo zijn. Toen ik thuis kwam heb ik de motor even laten draaien en toen niks. Ook toen ik even behoorlijk gas gaf zag ik niks. Mijn broer reed achter me toen de motor nog redelijk koud was. Een uur eerder had ik met de auto gereden. Nu weet ik niet wanneer de kleppen voor het laatst zijn gestelt, maar dat ik eens laten controleren. Dat kan ik zelf niet en als er iemand zo vriendelijk is die het wel kan dan hoor ik het graag.  Wink Zijn er nog andere dingen die dit kunnen verklaren?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 18 juni 2010 12:11 AM
  [ # 246 ]

Kleppen stellen heeft niets met roken te maken helaas.
Rook kan komen van een kapotte turbo, klephoedjes of zuigerveren.

Kwam het vooral voor tijdens het optrekken, constante snelheid of afremmen op de motor?

Compressie test kan je al veel vertellen

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 juni 2010 12:13 AM
  [ # 247 ]

Optrekken volgens mij. Wat ook opvalt is dat mijn mm lampje langer lijkt te branden na het starten.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 juni 2010 12:42 AM
  [ # 248 ]

Wat je wel fff zelf kan doen is de bougies bestuderen. (1e indruk: glazige zwarte vette aanslag op de bougie(s) dan verbrand er olie).Compressiemeter heb ik wel liggen.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 juni 2010 01:38 AM
  [ # 249 ]

Ik denk dat je klepseals aan het overlijden zijn, daar hebben deze 2.0l helaas last van.
Vervangen en je probleem is opgelost.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 juni 2010 08:50 AM
  [ # 250 ]
citroen23 schreef:

Wat je wel fff zelf kan doen is de bougies bestuderen. (1e indruk: glazige zwarte vette aanslag op de bougie(s) dan verbrand er olie).Compressiemeter heb ik wel liggen.  Wink

Het je ook een bougie sleutel? En misschien morgenmiddag tijd?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 juni 2010 09:47 AM
  [ # 251 ]

Klepseals, dat is wel een goede optie, maar volgens mij ook best wel prijzig of niet? Nou heb ik trouwens geen enkele illusie dat olie verbruik goedkoop is op te lossen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 juni 2010 12:03 PM
  [ # 252 ]

volgens mij vallen de materiaal kosten voor een dergelijk eoperatie nog wel mee. Tis alleen best wat werk. Als je dit in een garage laat doen ben je uiteraard meer kwijt dan als je zelf de kennis hebt en de mouwen opstroopt.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 18 juni 2010 12:20 PM
  [ # 253 ]

Zo’n hoedje kost EUR 1,nogwat geloof ik.

Je moet alleen wel je nokkenas eruit hebben en gereedschap om je cylinder onder druk te houden.
Daarvoor moet de d-riem eraf dus als deze toch al een eind heen is kan je deze meteen mee vervangen (zeg: 2/e van zn leeftijd). Anders gewoon terug eromheen leggen.

Maar gok niet: doe een compressie test. Klepseals zal je ook stationair al kunnen waarnemen en bij het afremmen op de motor. Optrekken is vaker de zuigerveren maar echt harde conclussies kan je niet trekken zonder een compressietest.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 juni 2010 12:39 PM
  [ # 254 ]

met het idee van Mathijs over hoe eea aan te pakken ben ik het wel eens. De riem zou ik wel sowieso vervangen dan. Dat kost geen droppie in verhouding en iets wat op spanning is gezet, ontspannen en dan weer gespannen word word er niet beter op.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 juni 2010 01:49 PM
  [ # 255 ]

Ik heb met mijn XM (2.0i) de zelfde problemen gehad, een hoog olie verbruik en ook blauwe rook al was het niet veel. Ik heb de Klepseals vervangen en mijn olie verbruik is momenteel nul en geen blauwe rook meer.

Doe idd maar eerst een compressie test en kijk wat daar uit komt, de operatie kost tijd maar is goed te doen.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
17 van de 28
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook