Goedemorgen beste forumleden,
Heb een vraagje, nu is het zo dat de auto over het algemeen in de garage staat.
2 keer in de wordt de auto gebruikt voor de normale ritten, niet extreem dus.
Welnu, de auto de eertste keer starten gaat goed, maar als ik een paar boodschappen moet doen
en ik de auto even kort na elkaar wil starten slaat de motor niet aan, uiteindelijk na 3 keer wel, maar het blijft vreemd heeft iemand een idee?
PS met de ruit is het goed afgelopen, een iewat losse stekker…

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dat klinkt als een BDP sensor die bijna overleden is. Die is makkelijk te vervangen.
Aan de hand van dit draadje kan je de locatie van je sensor wel vinden.
Grtn,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het zou ook een wat slechte accu of accuverbinding kunnen zijn.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Bij een slechte accu zie ik niet in waarom ie koud beter start dan warm Bij een bobine of BDP sensor wel, en in dit geval lijkt de laatste me het meest logsich.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Toen iets dergelijks ter sprake kwam met mijn XM kreeg ik te horen dat het lekkende verstuivers zouden kunnen zijn, die als het ware je motor verzuipen..
.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Of een slechte startmotor.
Warmte zorgt voor een grotere weerstand, vandaar misschien een slechte accu of bedrading.
Even een vraagje tussendoor, zijn de BDP sensoren van de 2400 en 2500 onderling uitwisselbaar?

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Vergeet het relais van je startmotor niet…. Had ik ook, wel niet met korte ritjes, maar als de auto eenmaal warm was, niet meer starten… Af laten koelen en als je mazzel had, wilde ze weer gewoon starten.
Tis maar een gedachte!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Wat is niet starten? Draaid de motor niet (goed) rond op de startmotor of slaat hij niet aan? Is nogal van belang voor de diagnose.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
yke schreef:Even een vraagje tussendoor, zijn de BDP sensoren van de 2400 en 2500 onderling uitwisselbaar?
De 2400 heeft ze niet,dus uitwisselen word erg lastig.
Het was een cx of niks
Nou, de startmotor draait wel rond maar de motor zelf slaat dan niet aan.
Alleen pas bij de tweede keer na een kort ritje en de motor weer uit gezet te hebben.
(even een boodschapje doen) en dan weer starten wil de motor niet aanslaan,
pas na een paar keer weer wel.
Effe iets anders, van de week reed ik weg met de auto op de handrem, had het niet in de gaten, zon scheen op de voorruit dus merkte het lampje niet. Maar hoe kan het? De CX had net een nieuw handremblokje gekregen bij de garage en alles was opnieuw afgesteld, en dan toch kunnen wegrijden?
Wie weet raad?

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hahaha, die handrem trek je er zo doorheen. daarom staat de hanrem bij geparkeerde stand vaak in de masculiene positie.
mbt je storing. herkenbaar helaas.
probeer een nieuwe BDP sensor !!
verder rondje stekkers maken. als ie loopt, dan alle stekkers manipuleren / beetje wiebelen. dan kom je nog wel eens wat tegen. ik heb laatst een stekker verbinding er tussen uit geknipt, en doorgestekkerd. had te veel corrosie en het was de 2e keer dat ie stoorde.
suc6 !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 2509
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
ray schreef:yke schreef:Even een vraagje tussendoor, zijn de BDP sensoren van de 2400 en 2500 onderling uitwisselbaar?
De 2400 heeft ze niet,dus uitwisselen word erg lastig.
Ik heb zeker wel BDP-sensoren in m’n 2400 zitten…