Totaal aantal Berichten: 278
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Ik heb eens zitten denken aan het plaatsen van een regensensor. Ik begreep dat deze in de spiegel zit. Weet iemand of dit plug en play is of zit er nog meer zaken aan verbonden.
Er zit op de hendel aan het stuur wiel ‘auto’ stand, is dit dan voorbereid?
groeten Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Dit is geen plug en play want ik heb mijn regensensor er toevallig pas af gehad en dan komen en draden onder de dakbekleding uit dus die zullen getrokken moeten worden waarschijnlijk. En als je een regensensor hebt is de intervalstand de stand waarin je de regensensor aan zet.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik snap ook niet waarom je dat zou willen, want ik vind het voor geen meter werken…
Mijn hendel heeft wel een auto stand (de tekst dan) maar heeft geen sensor, dus het zit er ook niet op.
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Die ‘auto’ stand is snelheid sfhankelijk, als je rijdt is het interval en als je stilstaat is die continu. Dat vind ik voor geen meter werken, daarom de overweging om eens te denken aan een regensensor. Ik vroeg me gewoon af wat ik op mijn hals haal.
———————————————————
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ook de voorruit zou vervangen moeten worden bij het achteraf plaatsen.
Overigens vind ik de regensensor best redelijk werken, maar niet optimaal. Voorwaarde is in ieder geval dat de wisserbladen in goede conditie verkeren en de ruit goed schoon is. Verder zou het prettig zijn als je de gevoeligheid van de sensor bij zou kunnen stellen. Nu wacht hij soms te lang met wissen, of gaat zonder reden in de neurotische stand.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
mIJN VORIGE XSARA HAD OOK REGENSENSOR. mIJN HUIDIGE HEEFT die niet. En ik ben er blij van dat ie er niet op zit. Ik vind het echt een onding.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik vind het wel goed werken die regensensor helemaal geen problemen mee eigenlijk!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2d schreef:Ook de voorruit zou vervangen moeten worden bij het achteraf plaatsen.
Overigens vind ik de regensensor best redelijk werken, maar niet optimaal. Voorwaarde is in ieder geval dat de wisserbladen in goede conditie verkeren en de ruit goed schoon is. Verder zou het prettig zijn als je de gevoeligheid van de sensor bij zou kunnen stellen. Nu wacht hij soms te lang met wissen, of gaat zonder reden in de neurotische stand.
Ja zo is het eigenlijk hoe ik het ervaren heb. Het werkt redelijk, maar dus net niet helemaal…
Als het erop zit dan leer je daar ook wel weer mee om gaan.
Maar om nu te zeggen dat het de moeite is om het in te bouwen, nee dat vind ik zeker niet.
Al helemaal niet gezien er een andere ruit in moet
@wyedema
Volgens mij is de “auto” stand nauwelijks snelheidsafhankelijk.
Bij mij zit het zo:
Auto = Interval bij rijden, misschien dat deze iets langzamer gaat bij stilstand, maar daar ben ik niet zeker van
Stand 1 = Normaal wissen bij rijden, bij stilstand heb je een soort interval werking, dus wist niet constant
Stand 2 = Snel wissen
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Dan moet ik maar wachten tot ik toe ben aan een nieuw voorruit. Dan zou ik het nog eens kunnen overwegen.
———————————————————